medion x6601 erazer garantie bol.com

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgrauw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-08-2022
hallo allemaal,

Op 15 juni 2017 had ik een nieuwe laptop besteld bij bol.com.
De medion x6601 erazer. Hij deed het wel goed. Op een enkel dingetje na.
Zodra ik een grafische applicatie/programma draai, zoals een videogame.
Gaat de fan lawaai maken. Het hoeven geen zware games te zijn.
En hij gaat ook niet trager functioneren er van.
Wanneer ik alt+tab verdwijnt dit ook weer na 20-30 seconden.
Ik heb hier een filmpje van gemaakt en op youtube gezet.

YouTube: median x6601 noise

In het begin zie je me de volumebar naar beneden zetten op 0.
Daarnaast heb ik speedfan aanstaan om de temperatuur in de gaten te houden van de GPU.
Verder beetje gereproduceerd wat ik normaal doe en het geluid wat erbij afspeelt op te nemen.
En dit probleem heb ik al sinds dag 1 van de aanschaf van de laptop.
Eigenlijk vond ik het niet zo'n heel groot punt. Omdat ik niet altijd game of films kijk.
En ik dacht het is wel iets voor later. Maar nu wil ik er toch wel wat aan gaan doen.
Ik heb dit ook al aangekaart op een ander forum. Ze adviseren me daar ook om hem terug te sturen.
Zodoende heb ik ook de stappen genomen om dat te doen. Een image gemaakt van me C Schijf.
Bij bol.com mijn factuur opgezocht en ik heb daar een 'reparatie-verzoek' ingediend.

Toen ben ik maar gaan googlen over ervaringen met garantie afhandelingen en daar schrok ik me wel een hoedje van. Bol.com biedt 3 opties aan, vervanging, reparatie, vergoeding van aanschaf bedrag.
Dit klonk voor mij al een beetje te mooi om waar te zijn.
Ik zou graag het volledige aanschaf bedrag terug willen zien. Maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Het probleem is waarschijnlijk makkelijk te verhelpen. Ik zou het graag zelf willen doen. Maar ja, dan riskeer ik de garantie met die sticker.

Zo stel ik me al voor dat eenmaal op de reparatie afdeling, ze misschien een onderdeel moeten vervangen wat ze niet hebben. Moet die helemaal naar Medion gestuurd worden, het dichtstbijzijnde zit in Duitsland.
Het is een al wat ouder model. Hebben ze daar misschien ook niks liggen. Krijg ik wellicht een voorstel van 80% restauratie wat ik niet wil. Of misschien repareren ze wel en komt die terug in beschadigde toestand.

Het is immers al langer geleden dan 6 maanden sinds de aankoop. Dus ik zal dan moeten bewijzen dat de fabrikant/winkel fout zit met het probleem. Er zitten gewoon een hoop haken en ogen aan met de garantie betreft. Ze kunnen me ook nog onderzoekskosten aansmeren. Kortom ik heb er eigenlijk een slecht gevoel over. Terwijl het misschien simpel opgelost kan worden. Noem me maar wantrouwig, ik verwacht liever het ergste meteen.

De laptop is verder wel in goede staat, de LCD screen protector zit er zelfs nog op. De doos met het plastic waar die in werd verzonden ligt hier in de schuur met alles erin. Ik wil hem opsturen en had al bij Medion eerst een contact formulier gemaakt. Later las ik dat je beter bij de webwinkel kan zijn. bol.com verschaft mij de mogelijkheid ook tot een reparatie verzoek. (Fabrieks)Garantie geldig tot 15-06-2019

Het is best wel een afweging die ik moet maken, want als die eenmaal de deur uit is dan gaat het balletje rollen. En ik heb geen zin om maandenlang te wachten en van kastje naar de muur te worden gestuurd of zo. Wat zijn jullie ervaringen met garanties en spullen terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goede ervaringen met garantie-afhandelingen lees je minder vaak dan ergernissen met afhandeling. De enige keer dat ik (direct) met Medion zaken heb moeten doen, ging vlekkeloos. Maar dat was dan ook een tablet die onder WKOA werd teruggestuurd. Hele procedure (incl. geld terug) was minder dan 8 dagen.

Aangezien Bol de verkoper is, hebben ze al 3 aanbiedingen gedaan; qua geld terug kan je vast van te voren navragen of & hoeveel je terugkrijgt. Dat is "hun" risico dus dat zou relatief snel geregeld kunnen zijn. Repareren is inderdaad een minder fijn vooruitzicht; soms is een reparatie een paar dagen, soms een paar weken. Alleen Medion kan die inschatting geven richting Bol.

Vraag me af wat ze met vervanging bedoelen; krijg je dan een nieuw-in-doos zelfde model machine? Of een machine ter waarde van de geld-terug-waarde?

Ter info: totdat de normale garantie-periode is afgelopen, is Bol jouw aanspreekpunt. Dat Medion met je wil meedenken, is fijn maar Bol is jouw leverancier en dus ook de afhandelaar van eventuele klachten tot 15-06-2019. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik had pas nog een goede ervaring met Medion. Kapot moederbord na 2,5 jaar (bij Aldi gekocht). Binnen 2 weken kosteloos gerepareerd.
Je kan het natuurlijk via Bol regelen, maar Medion is prima rechtstreeks aanspreekbaar en het scheelt je een extra stap (en dus extra tijd) in het proces als je Bol er tussenuit laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

KDL

Medione1210 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:00:
Ik had pas nog een goede ervaring met Medion. Kapot moederbord na 2,5 jaar (bij Aldi gekocht). Binnen 2 weken kosteloos gerepareerd.
Je kan het natuurlijk via Bol regelen, maar Medion is prima rechtstreeks aanspreekbaar en het scheelt je een extra stap en dus extra tijd) in het proces als je Bol er tussenuit laat.
Met jouw naam helpen ze je makkelijk natuurlijk. Toch vind ik dit advies slecht.

Maar TS, ik sluit me bij MAX3400 aan, gewoon via bol.com regelen.

Als je filmpje van de beginperiode is, opname en upload binnen 6 maanden v aankoop, zou je het als bewijs kunnen gebruiken, maar misschien moet je niet zo op de zaken vooruit lopen en eerst bol even contacteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgrauw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-08-2022
Zo hey, vlugge reacties.

@MAX3400 Ja bij vervanging bedoelde ik een nieuw systeem-in-doos of equivalent er van.
Soms doen ze dat ook weleens als ze iets niet kunnen repareren.

@Medione1210 Ja mijn eerste ingeving was ook de fabrikant contacteren. Heb ook al een formulier ingevuld met de MSN code en serial nummer. Binnen 3 dagen nemen ze contact op. Eveneens heb ik een reparatie verzoek ingevuld bij bol.com. Bij bol.com gaat het zo:

1: Verstuur gratis je artikel naar het bol.com servicecentrum
2:We controleren het artikel en sturen het door naar de reparateur (de reparateur is denk ik Medion).
3: Je ontvangt je artikel of het aankoopbedrag terug
-->Defecten binnen de garantievoorwaarden repareren we gratis. Als de schade buiten garantie valt, zoals bij val-, vocht- of stootschade, kies je wat je wilt doen: repareren tegen betaling, ongerepareerd terug laten sturen (maximaal €19,95) of afstand nemen van je artikel.

En ik baseer me dan ook op dit artikel m.b.t eerst contact opnemen met bol.com
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Maar dat las ik ook maar achteraf.

@KDL Helaas is dat filmpje gisteren opgenomen. Het was gedaan om het probleem te diagnosticeren
Eerst dacht ik altijd dat het de SSD schijf was en dat ik het wel kon vervangen.

Wat lijkt jou dan het beste KDL? Gewoon morgen opsturen of eerst even met bol.com bellen.
Op de labeltjes die ik op de doos moet opplakken voor verzending naar de reparatie afdeling is het helemaal in Goes. Het gaat sowieso 2 weken duren. Dat is ook het termijn wat bol.com maximaal aangeeft.
Maar ze kunnen ook aangeven in een bericht naar mij dat het eventueel langer kan duren; verwacht het niet. Vraag me af wie of wat de reparateur zal zijn zoals bol aangeeft bij puntje 2 hierboven. Lijkt me dat bol.com reparateurs van medion in dienst heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

@Asgrauw, wat wil je bereiken met dit topic? In mijn ogen is dit op dit moment meer een shopreview dan een adviestopic. Verder is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling op Tweakers.

Gezien je nog geen contact met Bol.com hebt opgenomen (,waardoor er dus eigen inzet mist) en er op dit moment ook nog geen problemen zijn met je reparatie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.