Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Intern beeldscherm/PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een apparaat met ingebouwde pc heeft opstart problemen.
Het scherm blijft uit, volgens mij start de pc ook niet op gezien de sturing van het apparaat niet reageert.
Sluit ik echter een extern beeldscherm aan op de vga poort, dan komt er beeld op het externe scherm en herstart de pc automatisch na het laden van de bios. Na deze auto reboot werkt het apparaat terug. Sluit je het apparaat terug af en leg je het opnieuw aan, herhaalt het probleem zich terug.
Windows versie is CE 6, draaiend op een industrial grade Compact Flash card.
Het touchscreen is direct op het moederbord aangesloten en is geen vga/dvi aansluiting, net zoals het beeldscherm van een laptop. Geen idee hoe zo een connector heet.
Type moederbord weet ik niet, heeft de grootte van een postkaart :)

Ik dacht ofwel het batterijtje op het moederbord of de CF card. Iemand andere suggesties wat er loos zou kunnen zijn?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het apparaat prima werkt nadat je een externe monitor aansluit dan zal het CF kaartje nog in orde zijn.

Is er niet een optie die je moet maken om met een bepaald beeldscherm op te starten? Ik weet uit de tijd dat ik met een Raspberry aan aan het klooien was dat je in een configuratiebestand aan moest geven welke resolutie aangehouden moest worden. Heeft Windows CE of de BIOS ook zo'n instelling?

Verwijderd

Topicstarter
Bios geeft aan
crt+lvds. Dit klopt gewoon.
Als ik op de reset knop druk van de pc, dan start het interne beeldscherm wel op.
Ik ga eens een ander batterijtje in het moederbord stoppen.