Toon posts:

Inloggen Outlook account (hotmail) niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-08 14:57
Goedenavond beste mede-tweakers,

Een goede vriend van mij heeft al jaren een hotmail / outlook account en sinds afgelopen weekend kan hij niet meer inloggen.
De situatie is vervelend, want een secundair e-mail adres is nooit opgegeven, en het mobiele nummer voor herstel is een oud nummer dat niet meer in gebruik is.

Natuurlijk een grote "niet slim" factor, maar zeker de niet-tweakers / ICTers zijn hier niet dagelijks laat staan jaarlijks mee bezig, om er voor te zorgen dat die informatie bijgewerkt is.
De persoon in kwestie had, zoals wellicht een hoop personen doen, zijn wachtwoord opgeslagen in Chrome, maar helaas kon hij hiermee ook niet meer inloggen.

De enige optie was dus nog een poging tot herstel via "Je account herstellen". Verificatie via 2 stappen is nooit ingesteld, dus zou verwachten dat dit zou moeten werken.
Echter krijgen we bij elke poging hetzelfde negatieve resultaat, dan het account niet gevalideerd kan worden dat deze ook daadwerkelijk eigendom is van de eigenaar.

Ik vroeg me af welke andere mogelijkheden er nog zijn, Microsoft haar support lijn verwijst ook door naar dezelfde sites / hulp artikelen.. :P

Persoonlijk denk ik dat het account verloren is (zo voelt dat in ieder geval).. ;(
Maar nooit geschoten is altijd mis.. :9

Mvg, b00ster.

PS: ik had zn laptop gescand en had wat browser gerelateerde adware gevonden via Malwarebytes.
Mogelijk zijn hierdoor ook bepaalde gegevens in andermans handen gekomen..?

[Voor 6% gewijzigd door b00ster op 15-08-2018 18:41]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Twee vraagjes (eigenlijk drie).

- is die persoon meerderjarig?
- is het account meer dan eens per maand gebruikt?
- heb je Microsoft gebeld voor hulp?

Het is recent namelijk zo dat de AVG ervoor zorgt dat meer en meer bedrijven accounts afsluiten als de "eigenaar" niet/tijdig kan bewijzen dat iemand meerderjarig is of gemachtigd door een meerderjarige. Ook is het bekend dat gratis Hotmail (en andere providers) na x dagen niet inloggen ook accounts weggooien.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• b00ster
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:44:
Twee vraagjes (eigenlijk drie).

- is die persoon meerderjarig?
- is het account meer dan eens per maand gebruikt?
- heb je Microsoft gebeld voor hulp?

Het is recent namelijk zo dat de AVG ervoor zorgt dat meer en meer bedrijven accounts afsluiten als de "eigenaar" niet/tijdig kan bewijzen dat iemand meerderjarig is of gemachtigd door een meerderjarige. Ook is het bekend dat gratis Hotmail (en andere providers) na x dagen niet inloggen ook accounts weggooien.
Het gaat om een persoon uit 1957 en afgelopen weekend werkte inloggen in zijn mail account nog.
Ik heb het algemene nummer van Microsoft gebeld, maar kom via de keuze menu's terecht op de hiervoor eerder genoemde website.. ;)

Zijn er ook mogelijkheden om iemand aan de lijn te krijgen van de Microsoft servicedesk zelf?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

b00ster schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:57:
[...]

Zijn er ook mogelijkheden om iemand aan de lijn te krijgen van de Microsoft servicedesk zelf?
Mijn ervaring op 020-5001500 is dat als je maar lang genoeg geen keuze maakt, je vaak wel iemand te spreken krijgt.

Alternatief, maar niet netjes; aangezien je tegenwoordig ook je Windows-licentie aan je Hotmail-account kan koppelen, kan jouw vriend nu zijn Windows niet meer activeren en daar zijn ook medewerkers voor te vinden via het keuze-menu ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• b00ster
Nog goed om te benoemen / vergeten in de eerste post, ik heb zijn wachtwoord kunnen uitlezen vanuit Google Chrome en we hebben deze ook geprobeerd bij het inloggen, helaas komen we er daarmee ook niet meer in.. :S

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al gecheckt op https://haveibeenpwned.com/ en https://haveibeenpwned.com/Passwords of hij daar in voorkomt?
Zo ja, dan is zijn "ik gebruik dit wachtwoord overal voor" nu een groot probleem.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee