Feature: Melden van tik- en typefouten bij het artikel zelf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Beste redactie en medetweakers,

Onlangs kwam ik enkele typefouten tegen bij enkele artikels. Ik wou deze snel even melden zodat jullie het artikel konden aanpassen.
Helaas moet je dat op het forum doen dat helemaal onderaan in de lijst staat en dan vervolgens de link naar het artikel de titel en de context van de tekst voor en achter de fout in de post zetten.

Nu kan ik je vertellen dat dit waarschijnlijk perfect doenbaar is op desktop, maar op mobiel is dat een hel. Dat moet je zitten switchen van tablad, kopiëren plakken weer switchen, enz. Ik heb daarbij 2 keer mijn post per ongeluk gesloten en heb het dan maar opgegeven.

Nu is mijn idee, waarom niet gewoon een knop zetten om een typefout te melden bij het artikel zelf? Veel handiger en dan moet je de pagina niet verlaten. Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om automatisch de titel erbij te hebben staan?
Het is maar een ingeving die ik zo plots kreeg en misschien zijn jullie er wat mee.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

+1. Je zou het zelfs zo kunnen maken dat een stuk geselecteerde tekst automatisch wordt gequotet in de melding.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

+1 Tweakers denkt volgens mij nogsteeds dat de desktop het vaakst wordt gebruikt, terwijl men steeds meer leest op mobiel. Dit stukje kan ook mobiel vriendelijker gemaakt worden wat mij betreft :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techprice
Deze featurerequest (die al bijna 2 jaar oud is nu) wou ik nu toch eens opnieuw "boosten" aangezien ik recent nogmaals dezelfde problemen tegenkwam.
Ik wou namelijk enkele tikfouten aangeven via mobiel, maar kon dit maar moeilijk doen.
Je moet om een tikfout aan te geven namelijk 2 dingen kopiëren: de link naar het artikel en een stukje tekst waarin de fout staat.
Op mobiel is dit quasi onmogelijk, zeker aangezien je helemaal de forumlijst moet afgaan naar onder en daar het thread moet uitzoeken, enz.
Vandaag was ik er ongeveer 4 à 5 minuten aan kwijt om een melding te maken en daarnaast leverde het mij heel wat frustraties op.
Daarnaast vind ik de huidige manier van melden via het forum een tikkeltje archaïsch en inefficiënt. (Alhoewel het meer "authentiek" en "persoonlijk" aanvoelt ig :? )

Dus mijn herhaalde vraag:
Maak het mogelijk om rechtstreeks type-/spelfouten aan te geven bij nieuwsartikels.
Ik denk hierbij aan een knop onderaan het artikel met "meld een typefout" of iets dergelijks, waarbij er een commentbox verschijnt waarin je de fout kan aanhalen (als je bent ingelogd).

Het zou het voor heel wat mensen makkelijker maken om snel even een fout te melden. De fouten zouden dan sneller gemeld worden en je krijgt geen reacties meer onder het artikel met "Er staat een spelfout in!!".

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techprice
@jimshatt
Ik zag dat jij een gelijkaardig feature voorstelde?
Boosten van dat feature kan dus hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
@Techprice Mooi! Ik heb 'm gethumbs-upt.

Persoonlijk dacht ik aan een automatisch gegenereerd subforum / reacties sectie voor spelfouten e.d. Waar het linkje Feedback naartoe leidt. Dan hoef je namelijk ook niet meer terug te linken naar het artikel.

Nog mooier zou het zijn als Reacties en Feedbacks aparte tabbladen onder het artikel waren. Wel zo makkelijk als je wilt copy-pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Dat eerste is inderdaad ook nog niet zo heel gek.
Voor T.net zal dat ook wat makkelijker zijn om te implementeren gok ik, aangezien ze niet vanaf 0 weer moeten beginnen met het opbouwen van een compleet nieuwe "interface".

Natuurlijk zou het na een tijdje wel erg veel "subfora/posts" creëren binnen een subforum en dan wordt het misschien niet meer super overzichtelijk. (Al was dat nu ook al niet zo met aparte posts natuurlijk.)
Eventueel kunnen de aangemaakte subfora dan worden gemarkeerd met een "vinkje" van "opgelost" eens Tweakers het heeft verwerkt en daarna automatisch na 2 dagen doen verdwijnen ofzo.
Zo blijft het bovenliggende subforum dan proper.

Het copy-paste probleem blijft dan natuurlijk wel een issue, maar de verwijzing naar het artikel is dan ten minste toch al gelegd. Een automatische quote blijft dus toch ook wel erg essentieel als ze dit feature zouden implementeren, vooral voor het gemak dan.

Tot slot een bedenking met de "subforum-benadering": Wanneer 2 of meer gebruikers een fout willen aanduiden in hetzelfde artikel, lijkt het mij het handigst dat de link steeds verwijst naar 1 enkel subforum per artikel. Zodanig dat je niet 5 verschillende subfora krijgt over 1 enkel artikel. (Zeker bij langere reviews bv.)
Daarnaast zorgt het er ook voor dat je niet eerst naar het bovenliggend forum moet gaan om te controleren of jouw opgemerkte fout al is aangeduid.
=> Je klikt op de knop en je ziet meteen alle aangeduide fouten van dat artikel en desnoods voeg je iets toe (met een al dan niet automatische quote van de "gehighlighte" fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Prima idee, tikfoutjes melden is zeker op mobiel net iets te veel moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
@Techprice Je laatste alinea is inderdaad wat ik in mijn hoofd had ongeveer. Als een artikel ouder dan een paar dagen is dan zijn spelfoutjes niet meer zo relevant inderdaad, dus automatisch verwijderen klinkt als een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:35
Een zeer goede feature om in te bouwen! Ik zag laatst ook een paar typfouten en ik had echter geen idee hoe ik dat moet melden. Maar met deze functie is dat een eitje!
Pagina: 1