https://tweakers.net/gallery/622059/fotoalbum/?MapID=56811We hebben een woning die we beter willen gaan isoleren. Het huis is minimaal 100 jaar oud. De muren zijn van binnenuit geisoleerd mbt ytong binnenmuur. De betonvloer is geisoleerd. Echter het dak dat in 1979 is gerenoveerd bevat een 3cm xps laag.Het oude dakbeschot zit hieronder (maar niet overal). 2 jaar terug is er een nieuw pannendak op gekomen met mooie glanzende pannen, en hieronder een dampopen folie.
Nu willen we van binnenuit verder isoleren. Echter hebben advies nodig of dit
1) is dit wel mogelijk ivm 'warm dak', 3cm xps heeft een isolatiewaarde van ca R=0,85
2) Zo ja welk materiaal? Mijn voorkeur gaat uit naar pir platen ipv bv glaswol aangezien dat minder ongedierte gevoelig is.
Mijn eigen idee tussen balken pir met aan binnenzijde van de woning een dampdichte laag (goede kwaliteit en afwerken met gipsplaten.
alvast bedankt voor de info
ik heb een link naar mijn fotoalbum gegooid met daarin een foto van de daklagen links is pannen rechts is oud dakbeschot
Nu willen we van binnenuit verder isoleren. Echter hebben advies nodig of dit
1) is dit wel mogelijk ivm 'warm dak', 3cm xps heeft een isolatiewaarde van ca R=0,85
2) Zo ja welk materiaal? Mijn voorkeur gaat uit naar pir platen ipv bv glaswol aangezien dat minder ongedierte gevoelig is.
Mijn eigen idee tussen balken pir met aan binnenzijde van de woning een dampdichte laag (goede kwaliteit en afwerken met gipsplaten.
alvast bedankt voor de info
ik heb een link naar mijn fotoalbum gegooid met daarin een foto van de daklagen links is pannen rechts is oud dakbeschot
[ Voor 9% gewijzigd door mathieu76 op 15-08-2018 20:39 ]