Ja
Velen beginnen gewoon maar bij de KvK omdat dat zo'n beetje de enige partij is die actief reclame maakt met 'Begin bij de KvK'.
Maar het is echt nonsens.
Beginnen doe je bij een accountant of een ondernemer.
Iemand met ervaring.
Die vertelt je wat je MOET doen en wat NOG NIET.
Nee, beginnen doe je zelf. Met het opstellen van een (ondernemings)plan. Daarna kun je eventueel advies vragen bij een boekhoudkantoor / belastingadviseur / andere ondernemer.
Je MOET je niet meteen inschrijven bij de KvK, en ook niet bij de Belastingdienst als ondernemer.
Dat MOET pas wanneer je bepaalde grenzen (inkomsten) overschrijdt.
Ook niet hoor.. Je MOET niks.. De inkomsten hiervan horen als particulier in de optie "Inkomsten uit overig werk". Vergeet alleen niet dat je vermoedelijk (als je het goed doet als "ondernemer") een stukje terug mag betalen aan de Belastingdienst.
Ook zit er geen grens aan de "Inkomsten uit extra werk" Daarbij geldt geen concreet bedrag dat belastingvrij mag worden beschouwd, tenzij sprake is van vrijwilligerswerk. (
bron)
De belastingdienst inschrijving gebeurd automatisch op het moment dat je bij de KvK inschrijft.
Er zijn zoveel personen die niet begrijpen dat je gewoon mag bijverdienen.
Ja, het is vaak gunstig als je btw mag terugvorderen, maar het is pas interessant als je een bepaalde omzet hebt, anders kost het alleen maar kostbare tijd.
Je mag inderdaad bij verdienen. Maar zoals gezegd komt dit bij "Inkomsten uit overig werk". En dan betaal je er gewoon een berg belasting over. Ik zeg ook nergens in mijn post dat je niet mag bijverdienen.
Als particulier mag je dus geen BTW terugvorderen van de belastingdienst. Ook mag je als particulier geen BTW in rekening brengen wanneer je een verkoop doet aan een zakelijke afnemer. Tenminste, je mag het niet op de factuur vermelden en je zakelijke klant kan dus geen BTW hierover terugvragen. Kortom; je bent dus vaak niet interessant om zaken mee te doen..
Maar wat is volgens jou
"maar het is pas interessant als je een bepaalde omzet hebt, anders kost het alleen maar kostbare tijd " ? Is dat € 100,- of € 50.000,- ?
Ik heb het niet over de TS, maar over algemene ervaringen met starters.
Vaak mensen die iets willen beginnen naast hun baan.
Dat moedig ik ook van harte aan.
We zijn 'niet allemaal' van de een op de andere dag een Fortune 500 company..
Was het maar waar....
@TS:
Je weet trouwens ook dat een Webshop
MOET voldoen aan bepaalde eisen (@
ByteDelight; tipje voor jou) ? Daarnaast ben je gewoon veel bezig met het onderhouden van je webshop. Vergis je hierin aub niet. Het is dus echt niet een kwestie van "ik ga een webshop beginnen" en dat daarmee alles ophoudt (trust me.. been there.. ). Ga je uiteindelijk zakelijk ermee aan de slag, loop dan
dit lijstje even door de verplichtingen die horen bij een zakelijke webshop.
Maar laat je aub niet ontmoedigen. Als je een goed idee hebt en een onderbouwd plan erachter, ga dan gewoon hiermee verder. Als het is gestart, zien we de URL wel verschijnen
[
Voor 22% gewijzigd door
nextware op 17-08-2018 14:05
]