Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik moet binnenkort een 21+ test doen van de NTI om een HBO opleiding te kunnen doen bij hun.
Heeft iemand ervaring hiermee? Elke instelling heeft zijn eigen versie ervan en is soms zelfs

NTI 21+ test

Ik weet dat de volgende dingen gevraagd worden:
  • Nederlands tekstverklaren
  • Engels tekstverklaren
  • Rekenvaardigheden
  • Logica (cijferreeksen, figurenreeksen, syllogismen en analogieën)
Alleen dan weet ik nog weinig.
Ik doe al via 123test.nl IQ test training omdat het daar veel overlap mee heeft. Ik zou alleen erg geholpen zijn als iemand deze specifieke test al eens gedaan heeft en het liefst bij NTI en daar iets meer over kan vertellen.
Mijn examenvrees speelt nogal op :'( Vandaar, Thanks 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je ouder dan 26? Als dat niet het geval is zou ik als ik jou was gewoon naar een hogeschool gaan. Dat je wat ouder bent dan andere zal heus geen ramp zijn.

Zelf was ik 21 toen ik met MBO begon. En nu 25 nu ik met HBO begin. Helaas ben ik wat ouder, maar het gaat uiteindelijk om mijn eigen toekomst. Beter dan vakkenvullen bij de AH.

Waarom naar een hogeschool? Vooral als je een ICT opleiding gaat volgen kan het een dikke pil zijn aangezien je ook goed moet orienteren op de hedendaagse workflow waarbij dat wat je op school leert meestal outdated is.

Voorbeeld, toen ik die MBO opleiding wou volgen. Ik wou dat bij het LOI doen, en begon gelijk met Java programmeren met OOP als design pattern. In de eerste week moest ik al leren wat een class en object zijn en dat ze hetzelfde zijn maar toch weer niet etc. terwijl ik geen letter code had geschreven.

Dus toen maar weer naar school gegaan. Een hele goeie keuze geweest. Aangezien ik mij nu heel goed kan focussen op de vacatures en heel doelgericht zelfstudie verricht naast de basis kennis op school.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
@Verwijderd Ik ben inderdaad ouder dan 26 en ben namelijk net 47 geworden. Ik hoor bijna bij het antiek(?)

Ik heb vandaag de 21+ test gedaan en ben geslaagd! Helemaal happy. Met 3 jaar MAVO en verder veel on the job leren samen met wat losse certificaten (o.a. Novell enz) had ik verder geen bewijs (naar mijzelf) wat mijn niveau is. Ik heb me gelijk ingeschreven voor de opleiding HBO Technische Bedrijfskunde. (TBK). Ik hoop dit over 4 jaar af te ronden.

Even over de 21+ test: Die veel mee. Er is een deel dat is gewoon goed of fout (cijferreeksen, sommen) en een deel waar je nog wel eens een discussie over kan beginnen. (tekstinterpretatie NL en ENG en die syllogismen). Je krijgt geen gedetaileerd verslag van wat je goed en fout gedaan hebt maar ik denk dat ik de sommen en cijferreeksen wel goed gedaan heb. Bij de syllogismen en de tekstinterpretatie had ik een aantal vragen waarbij ik twee antwoorden mogelijk achte. Het is maar hoe de persoon die de vragen bedacht heeft ze bedoeld. Dus dat is lastig. Ik heb wel veel gehad aan 123test.nl en de IQ test training. Ook heb ik daar een IQ test gedaan en dat gaf me wel zelfvertrouwen.

Ik heb ook Startrekenen 3F boek A en B doorgenomen en dat heeft ook geholpen. Er waren vragen over percentage en verhaaltjessommen. Maar het had geen sommen (bij mij dan) over Pi, Wortels of andere wat zwaardere wiskundige dingen. Nog een tip: ik had 2 uur voor de test en heb alle tijd gebruikt. Je kon makkelijk heen en weer navigeren door de vragen en zo een idee krijgen wat je te wachten stond.
Toen ik alle vragen beantwoord had heb ik alle vragen nog eens doorgelopen. En vast ook antwoorden veranderd waar ik vanaf had moeten blijven. :/

En in het begin heb je NL tekstverklaren vragen. De teksten kreeg ik geprint mee bij de receptie. Die had ik dus voor ik de test startknop indrukte kunnen lezen. Had ik weer extra tijd gehad. 8)7

Voor iedereen die de 21+ HBO toelatingstest nog moet doen: Succes! Het is te doen.

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davinaa
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-01-2023
Hallo allemaal,
Ik heb misschien een rare vraag, maar ik kom er niet uit.
Ik heb de spw3 gedaan en werk al heel wat jaren in de kinderopvang.ik wil graag per coach worden, maar daarvoor heb ik spw4 nodig.
Is het nou zo als ik de toelatingstest doe bij NTI dat ik dan wel kan beginnen met coach als ik slaag?
Kan ik dan gelijk door daarheen en hoef ik dan niet Spw4 te doen.?
Gr Davina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Davinaa schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:53:
Hallo allemaal,
Ik heb misschien een rare vraag, maar ik kom er niet uit.
Ik heb de spw3 gedaan en werk al heel wat jaren in de kinderopvang.ik wil graag per coach worden, maar daarvoor heb ik spw4 nodig.
Is het nou zo als ik de toelatingstest doe bij NTI dat ik dan wel kan beginnen met coach als ik slaag?
Kan ik dan gelijk door daarheen en hoef ik dan niet Spw4 te doen.?
Gr Davina
Gewoon de nti even mailen met je vraag, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Geen topics kicken met je eigen vraag, slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.