Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OFF365] Outlook inrichten: CNAME en SRV-record?

Pagina: 1
Acties:

• Masoro
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en kom er niet uit. Outlook vraagt om geactiveerd te worden, maar als ik de inloggegevens invul dan geeft die de fout:

Uw apparaat kan niet worden geregistreerd en uw account kan niet worden toegevoegd aan Windows. Uw toegang tot bedrijfsbronnen is mogelijk beperkt.

Ik heb ook de Ondersteunings- en herstelassistent voor Office 365 gebruikt en kreeg de volgende meldingen:

1. De DNS-records zijn niet juist ingesteld voor uw domein.
Uw Outlook-problemen worden veroorzaakt doordat de instellingen van uw DNS-server zowel een CNAME- als een SRV-recordset omvatten. De Office 365-beheerder moet deze DNS-instellingen wijzigen om dit probleem op te lossen.
Verwijder de SRV-record _autodiscover._tcp.domeinnaam.com voor het domein. Vanwege deze SRV-record (in combinatie met een CNAME-record) kan Outlook niet worden gestart of kan het profiel van de gebruiker niet worden geladen.
1. Ga naar de website van uw domeinhostingprovider (bijvoorbeeld GoDaddy, 1&1 Internet of Register365).
2. Verwijder de SRV-record _autodiscover._tcp.domeinnaam.com.

Als u de DNS-records onlangs hebt gewijzigd, moet u maximaal 72 uur wachten voordat de DNS-records volledig zijn gerepliceerd op internet.
2. Account verifiëren: customerservice@---------.com
De DNS-records zijn niet juist ingesteld voor uw domein.
Uw Outlook-problemen worden veroorzaakt doordat de instellingen van uw DNS-server zowel een CNAME- als een SRV-recordset omvatten. De Office 365-beheerder moet deze DNS-instellingen wijzigen om dit probleem op te lossen.
Verwijder de SRV-record _autodiscover._tcp.domeinnaam.com voor het domein. Vanwege deze SRV-record (in combinatie met een CNAME-record) kan Outlook niet worden gestart of kan het profiel van de gebruiker niet worden geladen.
1. Ga naar de website van uw domeinhostingprovider (bijvoorbeeld GoDaddy, 1&1 Internet of Register365).
2. Verwijder de SRV-record _autodiscover._tcp.domeinnaam.com.

Nu heb ik wel de SRV tcp record verwijderd maar nog steeds hetzelfde verhaal..

Ik lees graag jullie reacties!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Gaat dit om een zakelijke omgeving? Vraag dan je systeembeheerder om hulp.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Heb je zelf Office 365 aangevraagd (en domein c.q. DNS geconfigureerd); of gebruik je dit via je werkgever? Aangezien je zelf aangeeft het SRV tcp record aangepast te hebben denk ik het eerste.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom! Het gaat over inrichting van de server en niet over Windows als client-OS, dus ik verplaats je topic van Windows Clients naar SWS. En vul de topictitel wat aan (je bent bepaald niet de eerste die ooit 'Outlook problemen' heeft, dus het is als titel wat te kort door de bocht).

-

Wachten tot de DNS is bijgewerkt lijkt me genoeg, gezien de melding.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Je zou er ook voor kunnen kiezen om Office365 jouw DNS te laten draaien. Dan hoef je alleen maar de NS-records aan te passen. Voordeel is dat je zeker weet dat het werkt.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je wel lang genoeg gewacht na het verwijderen van het SRV record?
Check of je DNS wijzigingen correct zijn doorgevoerd.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
F_J_K schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:51:
Welkom! Het gaat over inrichting van de server en niet over Windows als client-OS, dus ik verplaats je topic van Windows Clients naar SWS. En vul de topictitel wat aan (je bent bepaald niet de eerste die ooit 'Outlook problemen' heeft, dus het is als titel wat te kort door de bocht).

-

Wachten tot de DNS is bijgewerkt lijkt me genoeg, gezien de melding.
Eigenlijk is dit een beetje een grijs gebied : inrichten van Office 365 is nou niet echt het inrichten van een server (maar eigenlijk is alles qua inrichting op dit soort cloud omgevingen momenteel een grijs gebied op GoT).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Killah_Priest schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Eigenlijk is dit een beetje een grijs gebied : inrichten van Office 365 is nou niet echt het inrichten van een server (maar eigenlijk is alles qua inrichting op dit soort cloud omgevingen momenteel een grijs gebied op GoT).
Toch heeft het inrichten van een (cloud)dienst vaak meer raakvlak met Serversoftware, dan met een client-OS of Clientsoftware. Vandaar de keuze voor Serversoftware en Windows Servers.

Overigens wel met je eens dat clouddiensten wel eens lastig te plaatsen zijn, zeker als niet helemaal duidelijk is of de issue's nu veroorzaakt worden door misconfiguraties in de clouddienst, of op het enduser device. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Check in MXtoolbox of je records goed staan.

Warhammer en PC games en lego

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Arnevld schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:34:
Check in MXtoolbox of je records goed staan.
Dit is gewoon in de Admin center van Office365 te controleren (deze geeft ook keurig aan hoe de betreffende records moeten zijn)
Pagina: 1