Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy52
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 13:50
Beste Tweakers,

Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het zoeken naar een degelijke configuratie voor een toekomstig desktop. Mijn huidige PC begint namelijk redelijk gedateerd te raken met zijn Intel 950 processor. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Gamen: Ik heb geen extreme behoeftes op dit gebied. Momenteel gebruik ik een 1080p monitor op 60hz en dat bevalt eigenlijk best prima (kan alleen geen 60fps halen op hoge settings). Het zou mooi zijn als de build het toelaat om op Quad HD met 60 fps te gamen. Het zijn trouwens voornamelijk RTS games, vandaar dat een hoge refresh rate mij niet veel uitmaakt.
  • 2D beeldbewerking: Photoshop en Illustrator worden door mij met grote regelmaat gebruikt.
Zelf ben ik niet goed in multitasken, en ik verwacht dat dan ook niet van deze build ;)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1400,-. Als €100,- meer of minder een betere build of prijs/kwaliteit verhouding zal opleveren dan sta ik daar zeker voor open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 89,-

Verder beschik ik al over een monitor en keyboard e.d.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1MSI Z370M Gaming Pro AC€ 150,-€ 150,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 469,-€ 469,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Define C Window€ 72,90€ 72,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 144,50€ 144,50
1Corsair RM550x Zwart€ 85,90€ 85,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.387,19

Het moederbord heb ik onder andere gekozen vanwege de aanwezige wlan, bluetooth en USB 3.1 Gen2.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb alleen een uitgesproken cpu voorkeur en dat is voor de Intel 8700K aangezien deze in de benchmarks (voorlopig?) het beste presteert voor gaming en Photoshop. Ik begrijp dat dit in de toekomst zou kunnen veranderen zodra software giganten zoals Adobe hun software gaan optimaliseren voor hogere core counts (Ryzen), maar ik ben eerlijk gezegd niet bereid om hierop te wachten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met strakke looks.

Ga je overklokken?
Yep, ben ik zeker van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of er dingen zijn die ik toevallig over het hoofd zie. Bijvoorbeeld een component die niet of minder geschikt is voor deze build, of misschien een beter/goedkoper alternatief voor een component. You get the drill ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:09
Je hebt een mATX moederbord, en een ATX kast. Het past wel, maar ATX moederborden hebben vaak iets meer spullen, omdat ze meer ruimte hebben. Je kan natuurlijk ook de kast aanpassen naar de Mini variant.
Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60, ik neem aan dat Quad HD 1440p is? Dan is een 1070 wel handig, bekijk de benchmarks om het zeker te weten. Wachten tot 20 aug is ook een optie, dan worden wss nieuwe GPUs aangekondigd.
Sommige fotobewerkingen kunnen op de GPU draaien, dit gaat veel sneller dan op de CPU.
Ik wilde nog zeggen dat een 2700X goedkoper is, en meer cores/threads heeft, maar als je al gezien hebt dat de 8700K beter is voor jouw applicaties, zou ik die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy52
Bedankt voor de reply!

De keuze voor het mATX moederbord is puur vanwege het feit dat deze aan al mijn eisen voldoet (wlan,bluetooth, overklokbaar en USB 3.1 gen 2) en tevens goedkoop is. Een ATX bord met dezelfde functies zou mij ook prima zijn, ware het niet dat deze minstens €35,- duurder is. Wel een goed punt trouwens, ik zal nog eens goed nadenken over een eventuele mATX kast.

Met Quad HD bedoelde ik inderdaad 1440p, kan al die leuke marketing kreten niet meer uit elkaar houden :p

Goede tip over de nieuwe GPU's. Ik zal mijn aankopen zeker nog even tot 20 augustus uitstellen. Ik ben sowieso nog niet helemaal zeker over mijn GPU keuze. Los van de eventuele aankondiging op de 20e, twijfel ik nog sterk tussen de 1070, 1070ti en de 1080. Zo zag ik dat je voor €30,- meer al een GTX 1080 hebt ipv een 1070 (uitgaande van een (MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G). Keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 12:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Qua GPU gewoon een week wachten, ook al zouden de nieuwe GPU's niet heel veel sneller zijn zal dit altijd een positief gevolg hebben voor de prijzen.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• MrNobody28
  • Laatst online: 06-12-2023
Tortelli schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:03:
Qua GPU gewoon een week wachten, ook al zouden de nieuwe GPU's niet heel veel sneller zijn zal dit altijd een positief gevolg hebben voor de prijzen.
Zullen de 20e ook gelijk de prijzen dalen van de 1080 / 1070 verwacht je?

Reactie op de build; ziet er goed uit, zou wel voor die €30 meer een 1080 nemen. Zat zelf namelijk ook lang op de 1070ti te kijken, maar uiteindelijk dacht ik dat de 1080 ook wat meer futureproof moest zijn.

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 16:24

ap3nr0ts

hoi

Ik ga zelf wel even wachten nu. Ga vanavond deze bestellen (zie 'game rig'): gallery: Ik ben dus Luke

En heb voor nu dus even een 1080 eruit gehaald. Het duurt toch even voor Azerty alles heeft, hem gebouwd heeft, en dan kan ik na de 20e kijken welke kaart ik erin stop. Als ik alsnog moet wachten, kan ik even de videokaart van mijn vriendin erin stoppen, of de iGPU even laten blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy52
MrNobody28 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:33:
[...]

Reactie op de build; ziet er goed uit, zou wel voor die €30 meer een 1080 nemen. Zat zelf namelijk ook lang op de 1070ti te kijken, maar uiteindelijk dacht ik dat de 1080 ook wat meer futureproof moest zijn.
Ik dacht precies hetzelfde. Na de 20e zal ik eens even kijken welke (1080) het gaat worden. De nieuwe generatie gpu's zullen voor mij waarschijnlijk behoorlijke overkill zijn, of het duurt mij simpelweg te lang voordat ze in schappen liggen. Heb dan ook de stille hoop dat de oudere generatie een beetje wordt afgeprijsd na de aankondiging, zo niet, dan kan het zomaar zijn dat ik een goedkope 2e hands 1080 op de kop tik ;)
ap3nr0ts schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:50:
Ik ga zelf wel even wachten nu. Ga vanavond deze bestellen (zie 'game rig'): gallery: Ik ben dus Luke

En heb voor nu dus even een 1080 eruit gehaald. Het duurt toch even voor Azerty alles heeft, hem gebouwd heeft, en dan kan ik na de 20e kijken welke kaart ik erin stop. Als ik alsnog moet wachten, kan ik even de videokaart van mijn vriendin erin stoppen, of de iGPU even laten blazen.
Lijkt mij een goed plan. Ik denk dat ik alle losse componenten ook maar alvast bestel (behalve de gpu). Dan kan ik alles alvast in elkaar zetten en hoef ik alleen nog maar te wachten op de videokaart.

[ Voor 33% gewijzigd door Timmy52 op 16-08-2018 15:20 ]

Pagina: 1