Beste Tweakers,
Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het zoeken naar een degelijke configuratie voor een toekomstig desktop. Mijn huidige PC begint namelijk redelijk gedateerd te raken met zijn Intel 950 processor. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1400,-. Als €100,- meer of minder een betere build of prijs/kwaliteit verhouding zal opleveren dan sta ik daar zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Verder beschik ik al over een monitor en keyboard e.d.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moederbord heb ik onder andere gekozen vanwege de aanwezige wlan, bluetooth en USB 3.1 Gen2.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb alleen een uitgesproken cpu voorkeur en dat is voor de Intel 8700K aangezien deze in de benchmarks (voorlopig?) het beste presteert voor gaming en Photoshop. Ik begrijp dat dit in de toekomst zou kunnen veranderen zodra software giganten zoals Adobe hun software gaan optimaliseren voor hogere core counts (Ryzen), maar ik ben eerlijk gezegd niet bereid om hierop te wachten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met strakke looks.
Ga je overklokken?
Yep, ben ik zeker van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of er dingen zijn die ik toevallig over het hoofd zie. Bijvoorbeeld een component die niet of minder geschikt is voor deze build, of misschien een beter/goedkoper alternatief voor een component. You get the drill
Alvast bedankt!
Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het zoeken naar een degelijke configuratie voor een toekomstig desktop. Mijn huidige PC begint namelijk redelijk gedateerd te raken met zijn Intel 950 processor. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen: Ik heb geen extreme behoeftes op dit gebied. Momenteel gebruik ik een 1080p monitor op 60hz en dat bevalt eigenlijk best prima (kan alleen geen 60fps halen op hoge settings). Het zou mooi zijn als de build het toelaat om op Quad HD met 60 fps te gamen. Het zijn trouwens voornamelijk RTS games, vandaar dat een hoge refresh rate mij niet veel uitmaakt.
- 2D beeldbewerking: Photoshop en Illustrator worden door mij met grote regelmaat gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1400,-. Als €100,- meer of minder een betere build of prijs/kwaliteit verhouding zal opleveren dan sta ik daar zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 89,- |
Verder beschik ik al over een monitor en keyboard e.d.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 355,- | € 355,- |
1 | MSI Z370M Gaming Pro AC | € 150,- | € 150,- |
1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 469,- | € 469,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Fractal Design Define C Window | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01 | € 144,50 | € 144,50 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.387,19 |
Het moederbord heb ik onder andere gekozen vanwege de aanwezige wlan, bluetooth en USB 3.1 Gen2.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb alleen een uitgesproken cpu voorkeur en dat is voor de Intel 8700K aangezien deze in de benchmarks (voorlopig?) het beste presteert voor gaming en Photoshop. Ik begrijp dat dit in de toekomst zou kunnen veranderen zodra software giganten zoals Adobe hun software gaan optimaliseren voor hogere core counts (Ryzen), maar ik ben eerlijk gezegd niet bereid om hierop te wachten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met strakke looks.
Ga je overklokken?
Yep, ben ik zeker van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of er dingen zijn die ik toevallig over het hoofd zie. Bijvoorbeeld een component die niet of minder geschikt is voor deze build, of misschien een beter/goedkoper alternatief voor een component. You get the drill
Alvast bedankt!