[Router] 4G router voor Thuisgebruik (T-mobile alternatief)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Sta op het punt een 4G T-mobile voor thuis abonnement af te sluiten maar de gebundelde router leek mij wat duur. Vroeg mij af of daar ook andere opties in waren.

Ik zoek een?
Mogelijk alternatief voor de gebundelde T-Mobile router (Huawei B618s-22d) voor specs zie 4g voor thuis

Wat is je budget?
Minder dan €210 heeft de voorkeur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Klein appartement (Amsterdam), geen mogelijkheid tot buitenantenne. Maximaal 2 (Casual internet) gebruikers simultaan. T-Mobile 4G netwerk beperkt tot 25 Mbps up en down.

[ Voor 36% gewijzigd door FilipK op 16-08-2018 10:35 ]

Beste antwoord (via FilipK op 19-08-2018 13:00)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
Ik zou persoonlijk nooit meer een 2.4 Only device kopen tenzij je de wifi niet gebruikt of je 'm in een hutje ergens in t bos wil gaan gebruiken, maar dat is ook deels persoonlijke voorkeur.

Het probleem met 2.4 is dat er maar 3 kanalen zijn die niet overlappen (1, 6 en 11) en dat 2.4, vergeleken met 5 GHz nog redelijk goed door muren heen komt. Je hebt in theorie, en dus vaak ook in de praktijk meer last van je buren, zeker in stedelijk gebied.

Het overzicht dat je gepost hebt is een momentopname. Dat er nu een bruikbaar kanaal tussen zit wil niet zeggen dat dit morgen nog steeds zo is, veel mensen stellen hun wifi-spullen in op automatisch waardoor ze van kanaal wisselen. Hier heb je zelf geen invloed op, maar het kan potentieel wel je netwerk verstoren.

Zoals ik het zie heb je 2 opties:
1. Je gaat voor het meegeleverde modem. Hierdoor heb je AC wifi en support van je provider wanneer het niet werkt. Hier betaal je uiteraard meer voor.
2. Je gaat voor een goedkoper alternatief, maar je bent zelf verantwoordelijk voor een juiste werking. Wanneer het mis gaat zul je zelf moeten troubleshooten. Of dit wilt en kunt is aan jezelf.

Alle reacties

• gastje01
pricewatch: D-Link DWR-921/E is wellicht een optie?

• FilipK
De prijs is in ieder geval aantrekkelijk maar meer zinnigs kan ik er niet over zeggen.

Is dat wat voor mij. denk je?

• gastje01
Dan zul je toch echt moeten vertellen wat je er mee van plan bent. Voor een beetje casual internetten met z’n tweeen doet ie precies wat je vraagt.

Nadelen:
- 100 Mbit netwerkpoorten. Geen probleem voor internet gebruik, wel als je er een heel intern netwerk achter wil hangen waarbij de snelheid tussen apparaten onderling belangrijk is.
- 2.4 GHz only WiFi. Dit kan problemen geven in een drukke omgeving, controleer vooraf hoe “druk” je 2.4 band is (hoeveel netwerken kun je met je computer vinden?)

Voordelen:
- Prijs
- Eenvoudig in te stellen

• FilipK
gastje01 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:28:
Dan zul je toch echt moeten vertellen wat je er mee van plan bent. Voor een beetje casual internetten met z’n tweeen doet ie precies wat je vraagt.

Nadelen:
- 100 Mbit netwerkpoorten. Geen probleem voor internet gebruik, wel als je er een heel intern netwerk achter wil hangen waarbij de snelheid tussen apparaten onderling belangrijk is.
- 2.4 GHz only WiFi. Dit kan problemen geven in een drukke omgeving, controleer vooraf hoe “druk” je 2.4 band is (hoeveel netwerken kun je met je computer vinden?)

Voordelen:
- Prijs
- Eenvoudig in te stellen
Oh sorry, mijn fout. Inderdaad casual gebruik.

Die 100 Mbit netwerkpoorten zullen zoals hoe jij het omschrijft geen probleem zijn.

2.4 GHz misschien wel. Van de 26 gevonden netwerken zijn er 18 2.4 GHz en 8 5 GHz. Ik woon in laagbouw en gevoelsmatig zit iedereen best wel dicht op elkaar. Dit is een klein situationeel overzicht.

Wat denk jij?

Overigens, super bedankt dat je even meekijkt. Waardeer het erg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/izYBpcjcCXPaB5FjtpxDb6au/thumb.png

[ Voor 8% gewijzigd door FilipK op 16-08-2018 14:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• gastje01
Ik zou persoonlijk nooit meer een 2.4 Only device kopen tenzij je de wifi niet gebruikt of je 'm in een hutje ergens in t bos wil gaan gebruiken, maar dat is ook deels persoonlijke voorkeur.

Het probleem met 2.4 is dat er maar 3 kanalen zijn die niet overlappen (1, 6 en 11) en dat 2.4, vergeleken met 5 GHz nog redelijk goed door muren heen komt. Je hebt in theorie, en dus vaak ook in de praktijk meer last van je buren, zeker in stedelijk gebied.

Het overzicht dat je gepost hebt is een momentopname. Dat er nu een bruikbaar kanaal tussen zit wil niet zeggen dat dit morgen nog steeds zo is, veel mensen stellen hun wifi-spullen in op automatisch waardoor ze van kanaal wisselen. Hier heb je zelf geen invloed op, maar het kan potentieel wel je netwerk verstoren.

Zoals ik het zie heb je 2 opties:
1. Je gaat voor het meegeleverde modem. Hierdoor heb je AC wifi en support van je provider wanneer het niet werkt. Hier betaal je uiteraard meer voor.
2. Je gaat voor een goedkoper alternatief, maar je bent zelf verantwoordelijk voor een juiste werking. Wanneer het mis gaat zul je zelf moeten troubleshooten. Of dit wilt en kunt is aan jezelf.
Pagina: 1