Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MicroATX build voor hackintosh, hoop op reacties/tips

Pagina: 1
Acties:

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11 01:58

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste is dat ik ga proberen om een hackintosh op te zetten. Ik heb de componenten gekozen op basis van waar mensen succes mee heeft gehad in het verleden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles al vast ligt, maar dat ik voor ieder component even moet checken of er ervaring mee is.

Ik ga er mijn werk mee doen, maar dat vergt niet een super snelle bak (web en mobile native app development). Daarnaast wil ik Windows dual booten voor gamen.

Kan zijn dat mijn componenten een beetje overkill zijn in de praktijk, maar lijkt me goed om iets te hebben waar ik het een tijdje mee kan uithouden. :D

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had mezelf een budget van €3000 gegeven maar uiteindelijk sta ik nu ruim daaronder, rond zo'n €2300.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel beeldscherm/keyboard/muis. Geen interne componenten.
Beeldscherm is een Asus PB279Q 4K scherm, evt wil ik er later een tweede aan hangen maar lijkt dat dit geen probleem is voor de GPU.

Ga je overklokken?
Nee, lijkt wel mogelijk te zijn maar ik hou het maar bij simpel (vooral ook om hem stil te houden).

Wat verwacht je van ons?
Ik weet weinig van het bouwen van computers, heb het al heel lang niet meer gedaan, dus ik zou het graag horen als jullie suggesties hebben. Een check voornamelijk. :) Als er dingen zijn die beter kunnen hoor ik het graag. Ik denk ook dat alles goed zit qua behuizing en koeling... maar dat is vooral iets waar ik weinig van af weet.

---

Hier is mijn huidige build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8086K€ 422,-€ 422,-
1Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC)€ 185,05€ 185,05
1Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2€ 631,86€ 631,86
1Corsair Hydro H105€ 114,90€ 114,90
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D26BFSC€ 324,99€ 324,99
1Corsair RM650i€ 117,90€ 117,90
1Samsung 960 Pro 1TB€ 416,96€ 416,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.213,66

Er zit slechts één SSD van 1TB in omdat ik films/e.d. op een NAS heb staan, dus heb niet echt een extra schijf nodig voor grote bestanden.

Voor de kast zat ik aan deze te denken:

Thermaltake Versa H18 (helaas staat deze niet in de Tweakers database)
https://www.amazon.de/The...&keywords=thermaltake+h18
Eigenlijk wat groter dan wat ik oorspronkelijk wilde, maar het ontwerp is mooi en het is toch beter om iets te groot te hebben dan iets te klein.

Hier een aantal andere kasten: (moeilijk om er een definitief te kiezen trouwens)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec ISK600M€ 0,-€ 0,-
1Antec Performance P50€ 75,58€ 75,58
1Cooltek Coolcube Maxi€ 58,50€ 58,50
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 88,26€ 88,26
1Fractal Design Node 804€ 107,25€ 107,25
1Silverstone Sugo SG09€ 100,85€ 100,85
1Silverstone Sugo SG10€ 120,12€ 120,12
1Ultron ULTRAFORCE Monster M2€ 70,08€ 70,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,64

Deze zijn allemaal wat kleinere form factor MicroATX. Maar ben al bijna zeker dat ik de Thermaltake neem...waarschijnlijk ook wat makkelijker om alles in elkaar te zetten uiteindelijk.

Anyway, als je dit leest en ineens iets te binnen schiet waarmee ik de build beter zou kunnen maken hoor ik het graag. _/-\o_

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Van hackintosh weet ik helemaal niets, maar je hebt een Intel CPU nodig voor zover ik weet?.
Wat ga je daadwerkelijk met die PC doen?, alleen app development of heb je nog andere doelen?.

De i7 8086k is een speciaal modelletje, feitelijk een i7 8700k met een verschil;
Bij de belasting van 1 tread gaat de turbo op de 8086 naar 5,0Ghz, de 8700k op 4,7Ghz.
Bij belasting van meer cores (wat al snel het geval is) zijn de turbo snelheden identiek. Kortom de 8086k is vooral duur betaald.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Zo groot is de Thermaltake niet hoor! De meeste andere behuizingen die je noemt zijn groter, de Node 804 zelfs 1,5x zo groot.
In de H18 kan je alleen in het front een H105 kwijt. Warme lucht wordt dan in de behuizing geblazen. Het is aan te raden een extra 140mm fan als outtake bovenin te plaatsen.
Zoals hierboven meegedeeld is een 8086K helemaal niet interessant. Het is een cherrypicked 8700K op basis van singlecore klok. De 8700K voldoet net zo goed en als je niet gaat overklokken zou je ook een non K op een B360/H370 bord kunnen nemen. Scheelt je veel geld terwijl je niets gaat merken van de paar honderd MHz minder die je dan hebt. De non K's zijn ook eenvoudiger dus stiller te koelen.
Was het niet zo dat voor een hackintosh een Gigabyte bord het beste was?

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:04:
Zo groot is de Thermaltake niet hoor! De meeste andere behuizingen die je noemt zijn groter, de Node 804 zelfs 1,5x zo groot.
Hmm, misschien heb ik me er toch op verkeken. Ik zag inderdaad dat de H105 in de front kan, maar misschien is dat dan niet zo'n goed idee, of maakt het niet zoveel uit als je maar een extra fan hebt?

Thanks voor het advies over de 8086K trouwens allebei, ik had eigenlijk eerst de 8700K gekozen maar omdat ik onder budget zat dacht ik "why not?" Maar lijkt me toch iets netter om dan gewoon een 8700K/8700 te doen. :)
Uszka schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:04:
Was het niet zo dat voor een hackintosh een Gigabyte bord het beste was?
Gigabyte is goed inderdaad, tegenwoordig zijn er veel borden die ook compatible zijn. Deze heb ik gekozen omdat bevestigd is dat hij goed werkt zonder tekortkomingen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Dure chip (is al aangegeven), ga voor een 8700.
Dure koeling, een 8700 kun je prima met lucht koelen.
- 32 GB? Wanneer wilde je die gaan gebruiken? Is 16 GB benieuwd voldoende?
- Meer dan € 400 voor een pci-e ssd? Wat ga je ermee doen dat je die snelheid ook gebruikt? Voor € 185 heb je al een goede Crucial) m2 ssd van dezelfde grootte.

Voeding: betere Corsair RM550 (2018) is voldoende en €30,- goedkoper.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:14
Wellicht is het allemaal beter geworden maar hackintosh in productie gebruiken zal ik nooit aan beginnen. Ik heb er wat gebouwd in het verleden en altijd gezeur met updates, iCloud dingen enz.
Koop een MacBook pro en pak voor het overig geld een Windows game PC.

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Check voor de componenten even https://www.tonymacx86.com/
De componenten die daar staan zijn 100% compatible met elkaar :)

• dada

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:43:
- 32 GB? Wanneer wilde je die gaan gebruiken? Is 16 GB benieuwd voldoende?
Hmm, ja, 32 GB is overkill, maar ik heb deze componenten samengesteld met het idee: eerst alles het beste van het beste, dan gaan we daarna omlaag. Maar uiteindelijk is het niet zo super duur geworden als ik had gedacht.

Ik ga wel even kijken naar je suggesties, bedankt :)
Archie_T schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:58:
Wellicht is het allemaal beter geworden maar hackintosh in productie gebruiken zal ik nooit aan beginnen. Ik heb er wat gebouwd in het verleden en altijd gezeur met updates, iCloud dingen enz.
Koop een MacBook pro en pak voor het overig geld een Windows game PC.
Ik heb eraan gedacht om dit te doen, maar ik ben niet zo'n fan van de nieuwste Macbook Pros. Het toetsenbord is niet zo lekker als de oude en de touch bar is (wat mij betreft) een gimmick waar ik de escape toets voor moet opgeven. Na veel wikken en wegen toch besloten om het niet te doen, en iets anders te onderzoeken.

Ik heb twee keer een hackintosh gebouwd hiervoor, dat ging altijd wel aardig. Upgrades was altijd het lastigste. Tegenwoordig is het een stuk makkelijker. Met compatible hardware hoef je alleen de EFI partitie te updaten. De meeste problemen die mensen hebben is (blijkbaar) met NVidia web drivers, omdat die niet native zijn (heb dus vervangen door een AMD), en dus ben je afhankelijk van driver updates voor je kunt upgraden.

Kan natuurlijk zijn dat het niet goed werkt om een of andere reden, maar dan heb ik altijd nog een goede game PC en kan ik gewoon doorwerken op mijn oude hardware tot ik het kan fixen.
WalnootX schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:38:
Check voor de componenten even https://www.tonymacx86.com/
De componenten die daar staan zijn 100% compatible met elkaar :)
Yep, heb de meeste van mijn componenten daar vandaan. :)

Pagina: 1