Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste is dat ik ga proberen om een hackintosh op te zetten. Ik heb de componenten gekozen op basis van waar mensen succes mee heeft gehad in het verleden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles al vast ligt, maar dat ik voor ieder component even moet checken of er ervaring mee is.
Ik ga er mijn werk mee doen, maar dat vergt niet een super snelle bak (web en mobile native app development). Daarnaast wil ik Windows dual booten voor gamen.
Kan zijn dat mijn componenten een beetje overkill zijn in de praktijk, maar lijkt me goed om iets te hebben waar ik het een tijdje mee kan uithouden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had mezelf een budget van €3000 gegeven maar uiteindelijk sta ik nu ruim daaronder, rond zo'n €2300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel beeldscherm/keyboard/muis. Geen interne componenten.
Beeldscherm is een Asus PB279Q 4K scherm, evt wil ik er later een tweede aan hangen maar lijkt dat dit geen probleem is voor de GPU.
Ga je overklokken?
Nee, lijkt wel mogelijk te zijn maar ik hou het maar bij simpel (vooral ook om hem stil te houden).
Wat verwacht je van ons?
Ik weet weinig van het bouwen van computers, heb het al heel lang niet meer gedaan, dus ik zou het graag horen als jullie suggesties hebben. Een check voornamelijk.
Als er dingen zijn die beter kunnen hoor ik het graag. Ik denk ook dat alles goed zit qua behuizing en koeling... maar dat is vooral iets waar ik weinig van af weet.
---
Hier is mijn huidige build:
Er zit slechts één SSD van 1TB in omdat ik films/e.d. op een NAS heb staan, dus heb niet echt een extra schijf nodig voor grote bestanden.
Voor de kast zat ik aan deze te denken:
Thermaltake Versa H18 (helaas staat deze niet in de Tweakers database)
https://www.amazon.de/The...&keywords=thermaltake+h18
Eigenlijk wat groter dan wat ik oorspronkelijk wilde, maar het ontwerp is mooi en het is toch beter om iets te groot te hebben dan iets te klein.
Hier een aantal andere kasten: (moeilijk om er een definitief te kiezen trouwens)
Deze zijn allemaal wat kleinere form factor MicroATX. Maar ben al bijna zeker dat ik de Thermaltake neem...waarschijnlijk ook wat makkelijker om alles in elkaar te zetten uiteindelijk.
Anyway, als je dit leest en ineens iets te binnen schiet waarmee ik de build beter zou kunnen maken hoor ik het graag.
Belangrijkste is dat ik ga proberen om een hackintosh op te zetten. Ik heb de componenten gekozen op basis van waar mensen succes mee heeft gehad in het verleden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles al vast ligt, maar dat ik voor ieder component even moet checken of er ervaring mee is.
Ik ga er mijn werk mee doen, maar dat vergt niet een super snelle bak (web en mobile native app development). Daarnaast wil ik Windows dual booten voor gamen.
Kan zijn dat mijn componenten een beetje overkill zijn in de praktijk, maar lijkt me goed om iets te hebben waar ik het een tijdje mee kan uithouden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had mezelf een budget van €3000 gegeven maar uiteindelijk sta ik nu ruim daaronder, rond zo'n €2300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel beeldscherm/keyboard/muis. Geen interne componenten.
Beeldscherm is een Asus PB279Q 4K scherm, evt wil ik er later een tweede aan hangen maar lijkt dat dit geen probleem is voor de GPU.
Ga je overklokken?
Nee, lijkt wel mogelijk te zijn maar ik hou het maar bij simpel (vooral ook om hem stil te houden).
Wat verwacht je van ons?
Ik weet weinig van het bouwen van computers, heb het al heel lang niet meer gedaan, dus ik zou het graag horen als jullie suggesties hebben. Een check voornamelijk.
---
Hier is mijn huidige build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8086K | € 422,- | € 422,- |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-G Gaming (Wi-Fi AC) | € 185,05 | € 185,05 |
| 1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2 | € 631,86 | € 631,86 |
| 1 | Corsair Hydro H105 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D26BFSC | € 324,99 | € 324,99 |
| 1 | Corsair RM650i | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Samsung 960 Pro 1TB | € 416,96 | € 416,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.213,66 | |
Er zit slechts één SSD van 1TB in omdat ik films/e.d. op een NAS heb staan, dus heb niet echt een extra schijf nodig voor grote bestanden.
Voor de kast zat ik aan deze te denken:
Thermaltake Versa H18 (helaas staat deze niet in de Tweakers database)
https://www.amazon.de/The...&keywords=thermaltake+h18
Eigenlijk wat groter dan wat ik oorspronkelijk wilde, maar het ontwerp is mooi en het is toch beter om iets te groot te hebben dan iets te klein.
Hier een aantal andere kasten: (moeilijk om er een definitief te kiezen trouwens)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Antec ISK600M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Performance P50 | € 75,58 | € 75,58 |
| 1 | Cooltek Coolcube Maxi | € 58,50 | € 58,50 |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 88,26 | € 88,26 |
| 1 | Fractal Design Node 804 | € 107,25 | € 107,25 |
| 1 | Silverstone Sugo SG09 | € 100,85 | € 100,85 |
| 1 | Silverstone Sugo SG10 | € 120,12 | € 120,12 |
| 1 | Ultron ULTRAFORCE Monster M2 | € 70,08 | € 70,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 620,64 | |
Deze zijn allemaal wat kleinere form factor MicroATX. Maar ben al bijna zeker dat ik de Thermaltake neem...waarschijnlijk ook wat makkelijker om alles in elkaar te zetten uiteindelijk.
Anyway, als je dit leest en ineens iets te binnen schiet waarmee ik de build beter zou kunnen maken hoor ik het graag.
Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.