Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauketib
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11-2023
Iemand die daar als eerstejaars bachelor studeert?
Zou graag wat meer info willen over de academische kalender indeling: https://www.tudelft.nl/st...academische-jaarindeling/

Er is dus enkel 2 weken bij Kerst en 1 week Krokus vakantie?
Als Belg lijkt me dat weinig in vergelijking met een Belgische universiteit, ziet als je ziet dat Delft ook al 3 weken vroeger start in september.

Er is telkens 4 weken les dan 1 week tentamens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik wist niet dat er uberhaupt krokus vakantie is op universiteiten. Maar twee weken kerst is de standaard ja, net als begin september starten. Lijkt me niks vreemds aan voor Nederlandse begrippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcc93
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-07 22:44
Yes, 2 weken kerst en dan een week krokus is inderdaad al jaren zo. Of je om de vier weken tentamens hebt hangt een beetje van de opleiding af. De meeste faculteiten hebben tentamens in week 10 en eventueel deeltentamens in week 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 21:18

job

Universiteiten in Nederland hebben een academische jaarindeling waarbij een student 40 weken dient te studeren. De overige 12 weken ben je vrijgeroosterd.

In deze 40 weken heb je colleges, tentamens herkansingen en op sommige opleidingen leesweken. Opleidingen zijn redelijk vrij om die 40 weken in te delen (binnen het door het cvb vastegestelde jaarrooster). Als je wilt weten hoe de indeling er voor jouw opdeling uit ziet zal je echt specifiek moeten kijken in het rooster van jouw opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:30

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik tel (als je geen herkansingen hoeft te doen) 12 weken vrij. vind ik persoonlijk eerder schandalig veel dan te weinig. Als je aan het werk gaat mag je blij zijn met de helft daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is studeren in België ook niet sowieso een stuk goedkoper?

Niet alleen qua collegegeld, maar ook voor het vinden van een studentenkamer (kot :P ) etc.

[ Voor 45% gewijzigd door Lethalis op 15-08-2018 16:27 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Je telt goed inderdaad. Let wel dat eventuele herkansingen voor tentamens of opdrachten veel uitmaakt. Bij geen herkansingen heb je een stuk meer vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauketib
job schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:46:
Universiteiten in Nederland hebben een academische jaarindeling waarbij een student 40 weken dient te studeren. De overige 12 weken ben je vrijgeroosterd.

In deze 40 weken heb je colleges, tentamens herkansingen en op sommige opleidingen leesweken. Opleidingen zijn redelijk vrij om die 40 weken in te delen (binnen het door het cvb vastegestelde jaarrooster). Als je wilt weten hoe de indeling er voor jouw opdeling uit ziet zal je echt specifiek moeten kijken in het rooster van jouw opleiding.
Het gaat om deze opleiding: https://www.tudelft.nl/on...-science-and-engineering/

Maar een specifiek rooster kan je niet raadplegen, tenminste ik zie ze niet onmiddellijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauketib
Lethalis schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:25:

Niet alleen qua collegegeld, maar ook voor het vinden van een studentenkamer (kot :P ) etc.
Collegegeld is ongeveer het dubbele in NL momenteel, maar ergens had ik eens gelezen dat de overheid het collegegeld voor het eerst jaar zou halveren. Geen idee of dat dan ook voor Belgen zou zijn...
Andere kosten weet ik niet helemaal, moet dat nog uitzoeken.

Maar TU Delft heeft opleidingen die je in België niet vindt, vandaar de interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Lethalis schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:25:

De studies in Nederland op uni's zijn van een betere kwaliteit werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 10:22
Lauketib schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Het gaat om deze opleiding: https://www.tudelft.nl/on...-science-and-engineering/

Maar een specifiek rooster kan je niet raadplegen, tenminste ik zie ze niet onmiddellijk.
https://mytimetable.tudelft.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-07 21:40
job schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:46:

Precies dit, ik studeer in Groningen. Daar hebben we alleen Kerst. Mijn vrienden van andere uni's hebben wel wat meer vakanties tussendoor maar ik heb langer zomervakantie.

Het is dus allemaal zo gek nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074347

Lauketib schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Als dat de enige reden is om naar Nederland te gaan is het wel nogal onnozel, die opleiding komt sterk overeen met Burgerlijk Ingenieur: computerwetenschappen in Belgie of Informatica, Het wiskundig niveau in de Belgische opleidingen ligt ook hoger voor deze opleidingen wat zeker een voordeel is in alles wat met informatica te maken heeft.
Pagina: 1