Toon posts:

Bestaat er een HOTSWAP HHD rack voor de pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou...?
ik heb volgens mij nu een gewone hdd rack dus geen hotswap.
zo wel handig zijn.....

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
/me zn gevoel zegt nee....

Maar ik wil het ook wel graag weten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat ze er servers wel zijn...
maar voor gewone huis pc bedoel ik dan

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 18 juli 2001 18:04 schreef kyle_2000 het volgende:
ik weet dat ze er servers wel zijn...
maar voor gewone huis pc bedoel ik dan
scsi/ide?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
als je een SCA2 SCSI hd gebruikt kun je hotswappen met bijvoorbeeld de Antec removable bays... ik heb er een 68pins versie van, degelijke dingen compleet van staal. incl. temp/voltage monitoring etc... wel prijzig.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De meeste hdd-swap-racks die ik ken zijn voorzien van een slotje dan de power van de schijf eraf gooit zodra je de sleutel omdraait. Meer kun je in je rekje niet doen voor hot-swapping.
De rest van de support moet uit je disk-controller en je OS komen. Beide moeten in staat zijn te accepteren dat op hetzelfde fysieke adres een andere schijf is verschenen. Een SCSI-controller doet daar zelden moeilijk over, je OS vaak wel.
Als je een RAID-controller hebt in een echte redundante setup (dus niet in een RAID-0, dus minstens RAID-0+1), dan heeft het OS er ook niets mee te maken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

http://www.promise.com/Products/Default.htm

Hot-swap IDE brackets, eventueel in combinatie met IDE RAID 5 controllers

(google is toch zo makkelijk)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De 3ware IDE-raid-controllers ondersteunen ook hotswapping. (iig de 6000-serie, heb ik zelf, maar ik neem aan dat de 7000 het ook wel doet).

Virussen? Scan ze hier!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmmm heb ik een keer gedaan SCSI schijven hot swappen, best cool alleen moest je eerst scandisk over je schijfje halen voordat je er iets van kon lezen / schrijven....

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:42

fv

-------------------> hiero

Op woensdag 18 juli 2001 18:10 schreef mvdejong het volgende:
De meeste hdd-swap-racks die ik ken zijn voorzien van een slotje dan de power van de schijf eraf gooit zodra je de sleutel omdraait. Meer kun je in je rekje niet doen voor hot-swapping.
De rest van de support moet uit je disk-controller en je OS komen. Beide moeten in staat zijn te accepteren dat op hetzelfde fysieke adres een andere schijf is verschenen. .........
Klop, Win2000 accepteert dit wel en als de schijf niet al te oud is werkt dit erg goed. Wel eerst even de harddisk DISABELEN in de "device manager". Voor ongeveer 40 piek koop je al zo'n rackje (beetje crappy maar ok voor de time being)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Pagina: 1