Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Mijn vraag
...
Ik ben op zoek naar een turn-by-turn autonavigatie-app voor Android die kan navigeren volgens van te voren uitgestippelde routes in GPX-bestanden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
-Motorola Moto G5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb de app "Track Navigation" al geprobeerd, deze beweerd te kunnen wat ik wil.

Echter, deze blijkt geen instructies te kunnen geven, hij roept alleen maar "off track" als ik nog niet aangekomen ben aan het begin v/d route. Eenmaal aangekomen zegt hij alleen maar hoe lang de route is en dat je dat aantal kilometers rechtdoor moet gaan :? Als je afwijkt is er alleen "off track" te horen.

Waardeloos dus...

Route vanuit Google Maps verzenden naar een smartphone met de ingebouwde functie werkt ook niet, hij stuurt alleen de stops door waarna de Maps-app de route opnieuw berekend

Met MyMaps kan je ook een route maken en die zichtbaar maken in Google Maps. Maar ook hier weer... geen navigatie mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Is het voor eenmalig gebruik of langer ?

Je kunt bijvoorbeeld https://www.myrouteapp.com/nl gebruiken om je route te maken, deze is vervolgens wel te importeren in o.a. Sygic navigatie.

De meeste GPX based navigatie zal toch meer geschikt zijn voor fietsen/wandelen/motorrijden

En met dit tooltje kun je google maps routes omzetten naar .itn voor sygic

[ Voor 25% gewijzigd door ImNotnoa op 15-08-2018 14:41 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Dat werkt niet. Ik heb mijn route uit Google MyMaps naar KML geëxporteerd en daarna met ITN Converter omgezet naar een bestand voor Sygic. Echter, als ik de route in Sygic open gaat hij alsnog berekenen om dan te eindigen met dat er geen route berekend kan worden :/

Waarom is het met de huidige technieken en allerlei slimme navigatiesoftware alsnog zo moeilijk om een van te voren uitgestippelde route te navigeren?! :/

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 15:15

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Met apps als Runkeeper en Strava kan het voor hardlopen in ieder geval, dus zou niet weten waarom je die niet in je auto zou kunnen gebruiken..

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kijk eens naar OsmAnd. Zeker ook niet perfect maar werkt gewoon wel en gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:53:
Met apps als Runkeeper en Strava kan het voor hardlopen in ieder geval, dus zou niet weten waarom je die niet in je auto zou kunnen gebruiken..
Ik denk omdat je niet met je auto over smalle bospaadjes wilt :+

Try SCE to Aux

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 15:15

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Imnoa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:15:
[...]

Ik denk omdat je niet met je auto over smalle bospaadjes wilt :+
Precies. En daarom zet je de route die je wilt volgen dan ook over de wegen die je wilt volgen. ;)

• Josefien
OsmAnd ziet er redelijk veelbelovend uit voor auto-gebruik. Ik ga die eens proberen :D

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zocht precies hetzelfde, maar heb het niet kunnen vinden voor mijn 'roadtrip'. Wat wel een interessante oplossing was, was GPX Viewer als app. Die kon alle gemaakte kaarten van My Maps inladen. Vervolgens even schakelen tussen Google Maps om te kijken of tie dezelfde route had voorgesteld en via Google Maps navigeren.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Josefien
Ik heb OsmAnd geprobeerd op een kort stukje... het lijkt vooralsnog te doen wat ik wil :D Hoewel de turn-by-turn instructies niet altijd even duidelijk zijn. Zo moest ik op een rotonde de 1e afslag hebben, maar was dat volgens OsmAnd rechtdoor waardoor hij geen instructie gaf behalve blijf de weg volgen. Op de kaart is het natuurlijk wel te zien, moet je dus in de gaten houden.

Nadeel wel dat je kaarten van te voren moet downloaden (en de gratis versie kan maar beperkt aantal keer downloaden), kan niet werken met online kaarten.

Ik moet nog even testen of je ook halverwege de GPX-route kan starten en wat 'ie doet bij afwijken v/d route.
Steeffoon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:25:
Ik zocht precies hetzelfde, maar heb het niet kunnen vinden voor mijn 'roadtrip'. Wat wel een interessante oplossing was, was GPX Viewer als app. Die kon alle gemaakte kaarten van My Maps inladen. Vervolgens even schakelen tussen Google Maps om te kijken of tie dezelfde route had voorgesteld en via Google Maps navigeren.
Dat werkt niet praktisch als je routes teveel afwijken van wat Google Maps wil. Je kunt dan niet aan het begin v/d rit de boel aanzetten en dan zorgeloos de instructies volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 16-08-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Inmiddels op vakantie en OsmAnd gebruikt voor een GPX-track rit.

Betrouwbaarheid laat te wensen over op bepaalde plekken.

- In Nederland had ik OsmAnd al voorbreid door de Nederlandse en Tsjechische kaart te downloaden. Echter, toen ik OsmAnd in Tsjechië ging opstarten bleef hij direct na het starten crashen met een "force close". Enige wat hielp was de app resetten door alle gegevens te verwijderen. Gevolg: 1GB aan kaarten moeten downloaden met mijn databundel :/

Eenmaal aan de gang het volgende:

- Om onverklaarbare redenen crasht de app zodra ik op de snelweg in Praag ben. Elke paar minuten weer en soms crasht hij na het starten direct weer, tot zo'n 5x achter elkaar aan toe. Erg vervelend als je net een afslag moet hebben...

- Eenmaal buiten Praag prima. Heeft alleen geen optie voor een omleiding als halverwege je GPX-route een stuk is afgesloten door wegwerkzaamheden. En als je per ongeluk afwijkt v/d route duurt het soms lang voordat 'ie gaat herberekenen.

- De kaart draaide op een gegeven moment niet meer mee met de rijrichting.

Ofwel, in de basis doet hij wat het moet doen. Maar is onbetrouwbaar. Nu loopt 'ie toevallig vast bij Praag. Waar zou 'ie nog meer vastlopen? :o Daar kom je dan pas achter als je 'm nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Hallo, bespaar je de moeite met t proberen van gratis navigatie. Handig voor zo nu en dan, maar niet wanneer je serieus met werk of hobby bezig bent.

Koop gewoon TomTom Go mobile for Android.
Kost slechts 20 euro per jaar.

Ja hij is niet gratis, maar is werkelijk perfect en gaat je een hoop ergernis besparen en ook geld.
Wat krijg je voor die 20 euro

- 4 kaart updates per jaar
- wereldwijde dekking....alle kaarten, alle landen! (Je kunt landen er later bijvoegen/afhalen)
- offline navigeren
- zeer duidelijke aanwijzingen 3D, 2D noord, 2D rijrichting
- niet meer typen! Je zegt gewoon nadat je op t microfoontje drukt "Amersfoort Stadsring 151
- hij navigeert je naar t adres en je ziet zelfs of t adres links of rechts zit
- hij ziet alle files in real time en geeft de snelste route! Ik wil dat hij t vraagt, hij toont me een alternatieve route in andere kleur met daarbij de tijdswinst en aantal kilometers.
- hij ziet alle flitsers, ook de mobiele. Ik wil echter dat hij alleen piept wanneer ik daadwerkelijk te hard rijd en dat kan hij.
- hij ziet bijna alle wegafsluitingen (soms voeren de bouwvakkers het niet in)

- gpx routes
Ik gebruik ze voor de motor. Hij leidt je naar de route en die kun je op ieder gewenst punt laten beginnen. Je hoeft dus niet naar het begin te rijden.
Je kunt tijdens de route verkeerd rijden, eventueel expres om n stuk af te snijden of omdat er n fout in de route zit....hij laat dat stuk links liggen en navigeert verder.
Ook kun je gewoon afwijken om te tanken.
- onderweg kijken of er een tankstation in de buurt is of een restaurant of wat je zoekt
- routes vanuit je pc in de cloud gooien en hop...staat op je smartphone

Etcetera etcetera
Er is echt geen betere.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 19-11-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvlug2
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-12-2024
Josefien,

Heb je inmiddels een antwoord gevonden?
Ik heb namelijk ongeveer dezelfde vraag.

Ik heb een website die met de To,tom api routes maakt, en gpx bestanden genereert.
Ik wil ook 'turn by turn navigation' aanbieden.

De gpx bestanden kunnen naar Tomtom mydrive worden geupload, dan komen ze beschikbaar in de Tomtom go app.
Dat is toch een beetje omslachtig.

Weet iemand een navigatie-app die gpx bestanden kan gebruiken vanuit een 'cloud' locatie?
Of een navigatie-app die je gpx bestanden kan sturen?

groet,
Charles

Charles, welkom op GoT. Aangezien dit al een ouder topic is, en dat jou vraag niet hetzelfde is als die van de topicstarter, mag je een nieuw topic openen en daar je vraag stellen. Dit topic gooit ik dit.
Verder is de groetjes doen natuurlijk erg vriendelijk, maar niet nodig hier op GoT Het algemeen beleid #groeten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 25-04-2021 11:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.