Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Meizu heeft de Meizu 16 en 16 plus officieel aangekondigd. Beide hebben smalle randen en een fingerprint reader onder het scherm. Het enige verschil met de standaardversie en de plusversie is de grootte van het scherm. De gewone Meizu 16 heeft een 6 inch scherm terwijl de Meizu 16 plus een 6.5 inch scherm heeft.
De schermen van beide versies zijn Super Amoled met een resolutie van 1080P+.

Beide versies beschikken ook over de Snapdragon 845.

De standaardversie komt met minstens 6GB RAM en 64GB opslag en kan geupgrade worden tot 8GB RAM en 128GB opslag. De plusversie komt met minstens 6GB RAM en 128GB opslag en kan geupgrade worden tot 8GB RAM en 256GB opslag.

De Meizu 16 heeft een dual camera setup met een 12MP camera (f/1.8) met OIS en een 20MP telephoto camera (f/2.6). De selfiecamera is een 20MP camera.

De standaardversie beschikt over 3010mAh batterij, terwijl de plusversie over een 3570 mAh batterij beschikt. Tenslotte beschikken beide versies over een 3.5mm audio jack en dual stereo speakers.

https://www.gsmarena.com/...int_reader-news-32655.php

https://www.gsmarena.com/...der-news-32655.php#image0
https://www.gsmarena.com/...der-news-32655.php#image3

[ Voor 10% gewijzigd door Gondrez op 15-08-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Gondrez ik heb even je titel aangepast, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Zo te zien komt er een global versie met B20, 8GB RAM en 128GB ROM?
https://www.aliexpress.co....1000023.2.713517e3vzL9km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Ja klopt. Ook heeft Meizu een officiële store geopend op AliExpress.
Meizu Official Store

[ Voor 36% gewijzigd door barbarian op 10-09-2018 12:34 ]

Verwijderd

Minpunt is de niet goed werkende ois bij video opnamen. Het beeld schudt door de hand trillingen, het ziet er niet uit. Enig idee of dit een hardware issue is of een software issue? In het laatste geval kan het met een software update hersteld worden.
Verder vind ik het jammer dat de plus met 6,5 inch slechts 1080p resolutie heeft.
Voor de rest is het een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruubs11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:54
Bij TradingShenzhen is hij ook te bestellen
https://tradingshenzhen.c...4-meizu-16-8gb-128gb.html

Dit toestel heeft mij interesse behoorlijk gewekt, ik twijfelde eerder tussen de Nex S en de Mi 8 EE. Het lijkt erop dat de fingerprint sensor van de 16th vergeleken met de Nex S Mi 8 minder goed werkt.
Ook ben ik totaal niet bekend met Flyme OS. Hoe werkt dit in vergelijking met MIUI?

[ Voor 51% gewijzigd door ruubs11 op 14-09-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Stuk goedkoper dan waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Dit is een chinees versie.
INFORMATION: Band 20 / 800 MHz No
Het lijkt erop dat je momenteel nergens een witte Global versie kan verkrijgen zelfs als pre-order niet :?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruubs11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:54
Excuses, ik dacht dat de eerder genoemde linkjes ook om € ging, maar het zijn $. Niet goedkoper dus!

• K.P.A.X.
Er is nu een aanbieding bij 'Meizu Official store' bij Aliexpress, 20%off, scheelt ongeveer -€50

https://meizu.aliexpress.com/store/4424199

• 20-22 September
• Model: 8/128GB, Zwart, 6"
BTW er is nog seller coupon van $4

Geen idee of er nog andere versies in aanbidding bijkomen. Ik heb deze in ieder geval besteld voor mezelf. (ik heb nu Nexus 6P)

PS zat nog te twijfelen of ik op Xiaomi Mi Mix 3 moet nog gaan wachten, maar de aanbieding heeft me over de lijn getrokken ;)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Er is nu ook een budget model uitgebracht, de meizu 16x.
https://www.gizmochina.co...o-is-up-we-are-impressed/
K.P.A.X. schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:58:
Er is nu een aanbieding bij 'Meizu Official store' bij Aliexpress, 20%off, scheelt ongeveer -€50

https://meizu.aliexpress.com/store/4424199

• 20-22 September
• Model: 8/128GB, Zwart, 6"
BTW er is nog seller coupon van $4

Geen idee of er nog andere versies in aanbidding bijkomen. Ik heb deze in ieder geval besteld voor mezelf. (ik heb nu Nexus 6P)

PS zat nog te twijfelen of ik op Xiaomi Mi Mix 3 moet nog gaan wachten, maar de aanbieding heeft me over de lijn getrokken ;)
Wel jammer dat de verzendkosten relatief hoog zijn (wel snelle verzending) en vrijwel gegarandeerd betalen aan DHL. Maar goed heb je wel een mooi toestel wat makkelijk te rooten is. Benieuw naar je ervaringen met het toestel.

[ Voor 119% gewijzigd door 13art op 20-09-2018 20:34 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Als ik het op AliExpress goed heb gezien heb je 8gb 128gb zwart:
- voor €413,36 + €22,59 verzendkosten bij Meizu Official
- voor €462,51 + €22,59 verzendkosten bij Meizu Online Shop waarbij btw en invoerrechten reeds inbegrepen zijn.

Verschil 462 - 413 = €49.
Bij Meizu Official heb je kans dat je btw, invoerrechten en inklaringkosten moet betalen en dat is veel meer dan het verschil van €49.

Heb ik het zo goed begrepen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:07:
Als ik het op AliExpress goed heb gezien heb je 8gb 128gb zwart:
- voor €413,36 + €22,59 verzendkosten bij Meizu Official
- voor €462,51 + €22,59 verzendkosten bij Meizu Online Shop waarbij btw en invoerrechten reeds inbegrepen zijn.

Verschil 462 - 413 = €49.
Bij Meizu Official heb je kans dat je btw, invoerrechten en inklaringkosten moet betalen en dat is veel meer dan het verschil van €49.

Heb ik het zo goed begrepen, of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat je gelijk hebt. Echter 'Duty paid' variant bijv bij Meizu Online Shop is ook geen 100% garantie dat je alsnog de importkosten niet hoeft te betalen(bijv als iets met declaratie/factuur niet klopt).

BTW in mijn order omschrijving zie ik iets van 'Service: repair warranty' Wie weet hoe Meizu Official dat allemaal afhandelt :? we'll see

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
K.P.A.X. schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Echter 'Duty paid' variant bijv bij Meizu Online Shop is ook geen 100% garantie dat je alsnog de importkosten niet hoeft te betalen(bijv als iets met declaratie/factuur niet klopt).

BTW in mijn order omschrijving zie ik iets van 'Service: repair warranty' Wie weet hoe Meizu Official dat allemaal afhandelt :? we'll see
Die repair warranty is een overeenkomst tussen AliExpress en Allianz verzekeringen... Je krijgt ook van Allianz een bevestiging daarvan.
En die Duty Paid dingen hoef je nooit te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:07:

Maak daar maar 99% zekerheid van dat je moet betalen.
Gezien de verzendkosten maken ze gebruik van een DHL express service, dat gaat snel, maar biedt ook de garantie op betalen. Ten minste dat is bij mij tot nu toe altijd al zo geweest met de snelle DHL service.

Overigens horen dit soort zaken eigenlijk in een prijzen en levertijden topic, maar omdat ik niet verwacht dat het heel erg storm zal lopen in dit topic, laat ik het voor nu even zo.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:05
Wow, zo weinig animo voor een leuke telefoon! Vooral de 16x lijkt me bijna perfect: vlot genoeg, compact/licht, weinig bezel voor een goed en groot scherm, Band 20, een camera met OIS en zelfs een 3.5mm koptelefoonaansluiting! Alleen de accu van 3100 mAh is wat aan de krappe kant, maar als hij standby zuinig is is dat overleefbaar.

Eerder genoemde gebrek aan stabilisatie in video mode - zelfs in 1080p - is wel een puntje, geen idee of dat nog toegevoegd wordt. Wellicht werkt deze mod: https://www.xda-developer...iaomi-mi-a1-without-root/

Lijkt een prima vervanger voor mijn Mi 6! Die bevalt op zich heel goed maar heeft wat te grote bezels voor zijn 5.2" scherm.

Ik kan nog geen levering uit EU warehouse of tax free delivery vinden.
Zijn er al 16x bezitters aanwezig hier? En wat is de mening over FlyMe OS (voorkeur heeft LOS maar MIUI heb ik ook overleefd).

[Update] Mmmm... ik zie dat de LG V30 en Galaxy S8 ondertussen in dezelfde prijsklasse vallen (rond EUR400), en die bieden hetzelfde en zijn toch wat beter ondersteund.

[ Voor 31% gewijzigd door iisworks op 21-11-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke ni
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 10:17
De DHL verzending van de officeiele alie store is tax free naar belgie, was in een dikke week hier, geen problemen mee gehad.
Vingerafdruk sensor werkt goed, als het werkt. De gezichtsherkenning werkt wel heerlijk.
Batterij is ceht wel goed voor 3100mAh, low light front camera zit wel een hoop ruis op, waarschijnlijk door de hoge resolutie.
Het scherm is een pareltje, zo goed als geen bezels en lekker mooie resolutie.
De quickcharge werkt echt retesnel, kei handig!
Het geluid gaat eigelijik echt vrij hard, hoogste volume wordt het een beetje schel maar paar tikkies naar beneden en het is perfect.
Op de website staat er een update, maar nog niet gekregen via de instellingen.

Echt een prachttoestel met in de instellingen hier en daar een foutieve vertaling maar voor de rest dikke kwaliteit.
Pagina: 1