Toon posts:

Harddisk met PC partities lezen op de MAC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een G4 Mac en ik heb nog een harddisk liggen met allerlei spul dat ik eerst op CD wil branden voordat ik die disk als Mac-schijf formatteer.

Mijn vraag is: is er software voor de Mac die ervoor zorgt dat ik de windows partities die nu nog op de disk aanwezig zijn kan lezen op de mac zodat ik de data die erop staat veilig kan stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu niemand die mij iets kan zeggen over het bovenstaande?
Ik heb hier toch al diverse Mac mensen gezien..... :(

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
IDE of SCSI?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ga eens zoeken met Google zou ik zeggen.

Software die zover gaat met het uitlezen van PC disks op een Mac heb ik nog nooit gezien.
Misschien FWB Harddisk toolkit, die kan heel veel. Maar dat is dan wel vet $$$.

Als je toevallig een Mac Linux hebt liggen, zet die op een andere schijf in die Mac, en bak een kernel die ook PC partities kan lezen. Dan kopieer je de zooi naar een Mac partitie en kun je branden.
Als het echte PC bestanden zijn (dus programma's) dan moet je natuurlijk wel een PC CD-formaat kiezen, en niet de standaard Mac CD, want daar heb je in een PC weinig aan.

PS: Stop die schijf gewoon in een PC van een familie-lid of kennis, en fik die handel. Ben je gelijk klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Linux is inderdaad misschien een idee.
Ik ben nu Yellow Dog 2.0 aan het downloaden (is net uit!) en als het daar mee lukt ben ik mooi uit de brand :)

Verwijderd

yellowdog draaide niet op min G4 Digital Audio..
ondersteunt de video kaart en ethernet niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 14:07 schreef Reflex het volgende:
yellowdog draaide niet op min G4 Digital Audio..
ondersteunt de video kaart en ethernet niet.
Ik zie nu ook net dat Nvidia kaarten en ook de ATI Radeon die ik heb --NOT SUPPORTED-- zijn.

*zucht*

Is er eigenlijk wel een mac linux distro die WEL die kaarten support?

Ik voel niet zoveel voor kaart-swappen iedere keer als ik Linux wil booten... :)
(Ik heb de RAGE 128 op zich wel ook nog liggen als spare...)

Verwijderd

ik heb vanalles geprobeerd... geen enkele linux distro lukte (zie mijn topic Linux op een G4 DA ) maar je kunt wel Darwin erop knallen(BSD) en kijken of die m mount..

Verwijderd

G4 rules!
maar hd's zijn altijd klote om over te zetten
ik ken wel iemand die bij wortell werkt.. Die hadden dus een G4 staan waarvan de ATI Rage Pro 128 videokaart kapot was. Die gozer pkt een oude pc, schroeft em open en gooit de oude ATI kaart uit de pc in de G4 en port hem effe..

Verwijderd

Topicstarter
Hrm... ik heb het geprobeerd met Hard Disk toolkit.... De disk wordt netjes herkend door het Apple Systeemprofiel en ook door het programma. Ik kon hem zelfs mounten maar zodra ik op een van de partities klikte was het *KRAK* full freeze :( :( :(
Pagina: 1