Freesync monitor bij nvidia videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack spy 333
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04-2021
Mijn vraag
Ik wil graag een 144hz monitor maar ik weet niet welke monitor ik moet kopen want ik heb een nvidia videokaart maar g-sync monitoren vind ik te duur maar ik weet niet als je dan een freesync monitor koopt kan die dan wel 144hz halen of moet je daar echt een amd videokaart voor hebben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freesync werkt alleen met amd en Gsync alleen met nividiakaarten.
Hertz staat daar los van.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:11
144hz is geen probleem, alleen je hebt geen free sync.

En als gebruiker van G Sync vind ik dat persoonlijk wel echt een must. Dit omdat je vaak de144fps niet haalt en g sync zorgt dat je geen tearing krijgt als de fps in zakt bv.

Ik zou niet meer zonder kunnen in elk geval.
Ik zou dus echt wen G sync monitor aanraden in dit geval😊.

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 15-08-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack spy 333
Dus ik kan gewoon met een freesync monitor 144 hertz halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt gewoon een Freesync-monitor aansluiten op een nVidia videokaart, echter kun je dan geen Freesync gebruiken en moet de videokaart zelf krachtig genoeg zijn om de 144 fps / Hz te kunnen halen. Je hebt dan dus een situatie zoals dat er was voordat G-Sync en Freesync er waren.

Ik ben misschien een muggenzifter, maar voeg even interpunctie toe aan jouw post. Dat leest veel gemakkelijker.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Jack spy 333 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:46:
Dus ik kan gewoon met een freesync monitor 144 hertz halen
Ik zou gewoon even doorsparen en een G-sync monitor aanschaffen. Dan weet je zeker dat je videokaart en je monitor elkaar 'begrijpen'.

Mijn monitor was ook duur maar ik heb er geen seconde spijt van want het beeld loopt gewoon soepel.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack spy 333
Ik zal wel even kijken naar g-sync monitoren en bedankt jullie hebben mij een stuk verder op weg geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jack spy 333 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:35:
Mijn vraag
Ik wil graag een 144hz monitor maar ik weet niet welke monitor ik moet kopen want ik heb een nvidia videokaart maar g-sync monitoren vind ik te duur maar ik weet niet als je dan een freesync monitor koopt kan die dan wel 144hz halen of moet je daar echt een amd videokaart voor hebben
Koop de volgende keer een AMD kaart en het is nuttig om nu een FreeSync monitor te kopen. Je kan prima ondertussen die monitor gebruiken met jouw Nvidia kaart maar FreeSync werkt niet. Geen probleem! Zoals jij zelf aangeeft, G-Sync monitors zijn voor jou te duur. Dan heb je toch meer aan een RX 580 met FreeSync dan aan een GTX 1060 zonder G-Sync.

De enige reden dat FreeSync niet werkt met een Nvidia-kaart is omdat Nvidia weigert om dat te ondersteunen. FreeSync is een open standaard, Nvidia hoeft slechts een klein beetje code te uploaden om te ondersteunen, die code heeft Nvidia al vele maanden tot een paar jaar klaar liggen aangezien Nvidia dit gebruikt om op laptops G-Sync te ondersteunen, die laptops hebben ook niet de G-Sync hardware (een FPGA module).

edit
De performance van G-Sync en FreeSync is identiek. Dit werd hier laatst nog uitgebreid besproken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 15:10 ]

Pagina: 1