Aftermarket auto radio blijft altijd aan Audi A3 8L1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09 22:41
Hi Tweakerts,

Ik heb pas een Audi A3 8L1 in mijn bezit, nu is mijn vraag waarom gaat mijn aftermarket(JVC kd-r881bt) autoradio niet uit wanneer ik mijn sleutel uit het contact haal en hoe kan ik dat het beste oplossen.
Daarbij heb ik een versterker + subwoofer klaarliggen en die zou ik er ook graag in willen hebben, hoe gaat dat gepaard met dit probleem?

Groets
Jonguh

Beste antwoord (via Jonguuh op 15-08-2018 11:51)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:04
Jonguuh schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:13:
Ik zie dus nu dat de vorige eigenaar rood en geel naar alleen geel heeft geleid, dit lijkt voor constant stroom te zorgen..
Als ik normaal rood aan rood verbindt en geel aan geel doet de radio niks, andersom ook niet. :/
Uit mijn hoofd heeft de A3 8L(pre facelift) standaard geen geschakelde 12v voor de radio als dit bij de facelift niet veranderd is zal dat de reden zijn dat de vorige eigenaar het op deze manier gedaan heeft, opzich geen probleem zolang je er voor zorgt dat je radio uitstaat wanneer je de auto verlaat (frontje verwijderen als het kan bijvoorbeeld).

Je kan zelf een geschakelde 12v maken door deze ergens anders vandaan te trekken ze zitten namelijk wel aan andere instrumenten in de auto.

Voor je versterker maakt het niets uit, deze zit rechtstreeks aan de accu en schakelt in en uit met een remote kabel welke aan je radio zit.
Dus zodra je de radio uitzet gaat de versterker ook uit, vergeet je de radio uit te zetten dan blijft de versterker ook aan maar dat overkomt je vaak maar één keer >:)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:01
Kijk even naar de spanningsaansluitingen van de radio op de ISO stekker. De ene +12V is altijd aan, de andere +12V gaat over het contact. Mogelijk moet je ze verwisselen.
Edit: dit is algemeen, ik weet dus niet precies of dat voor jouw auto ook geldt.

[ Voor 19% gewijzigd door Springuin op 15-08-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
Ik zie dus nu dat de vorige eigenaar rood en geel naar alleen geel heeft geleid, dit lijkt voor constant stroom te zorgen..
Als ik normaal rood aan rood verbindt en geel aan geel doet de radio niks, andersom ook niet. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12
Vaak heb je een constante stroom nodig om het geheugen te bewaren, en een schakeling op het contact voor aan/uit. Zoek even in de documentatie van de auto en radio wat wat is, dan kun je het correct aansluiten.

Let er trouwens op dat sommige auto's ook een datalijn op de radiostekker hebben. die is ongeveer 12V, maar zorgt voor gekke storingen als je 'm daadwerkelijk als voeding gaat gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Jonguuh schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:13:
Uit mijn hoofd heeft de A3 8L(pre facelift) standaard geen geschakelde 12v voor de radio als dit bij de facelift niet veranderd is zal dat de reden zijn dat de vorige eigenaar het op deze manier gedaan heeft, opzich geen probleem zolang je er voor zorgt dat je radio uitstaat wanneer je de auto verlaat (frontje verwijderen als het kan bijvoorbeeld).

Je kan zelf een geschakelde 12v maken door deze ergens anders vandaan te trekken ze zitten namelijk wel aan andere instrumenten in de auto.

Voor je versterker maakt het niets uit, deze zit rechtstreeks aan de accu en schakelt in en uit met een remote kabel welke aan je radio zit.
Dus zodra je de radio uitzet gaat de versterker ook uit, vergeet je de radio uit te zetten dan blijft de versterker ook aan maar dat overkomt je vaak maar één keer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
Dan zal dat het inderdaad zijn, hoe ga ik zoiets van een ander instrument tappen?
Even snel opgezocht en schijnt dat het ook vanuit de zekeringkast kan, zou alleen niet weten hoe ik dat precies ga doen en met wat voor kabel dat moet. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Jonguuh schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:51:
Dan zal dat het inderdaad zijn, hoe ga ik zoiets van een ander instrument tappen?
Even snel opgezocht en schijnt dat het ook vanuit de zekeringkast kan, zou alleen niet weten hoe ik dat precies ga doen en met wat voor kabel dat moet. :$
Kabel kan je opzoeken, gaat voornamelijk om de nominale belasting. deze zou voor je radio prima moeten zijn. Alleen even rekening houden met de kleuren :)

Hoe je dat kan doen.
1. Zoek een zekering op met een 12v geschakelde stroom en werk de source hiervan naar een lege zekeringsplek.
2. Maak een extra kabel aan deze nieuwe aansluiting vast en werk deze (netjes) naar je radio.
3. Reken de nieuwe waarde uit die je zekering moet krijgen en plaats deze in de nieuwe lege zekeringsplek.

Ik ga ervanuit dat voor bovenstaande stappen je dashboard (gedeeltelijk) moet demonteren dus of het de moeite waard is kan je het beste zelf inschatten maar ik zou zeggen van niet. Koop gewoon een radio met een afneembaar front en leer jezelf aan dat je deze verwijderd zodra je uit de auto stapt.

Edit: Stappen aangepast naar een betere methode.

[ Voor 11% gewijzigd door Axewi op 15-08-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
Super uitgelegd in snap hem helemaal, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Jonguuh schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:02:
Super uitgelegd in snap hem helemaal, bedankt!
Ik weet niet of het voor Audi ook geld maar aangezien het allebei onder de Volkswagen groep valt vind ik het de moeite waard om te posten.

Zelf heb ik recent een Up gekocht waarin ik een after market radio wilde bouwen en ik wilde niet moeilijk doen met het trekken van een kabel. Op aanraadde van een bevriende monteur toen een quadlock naar ISO kabel met canbus interface gekocht (https://incartec.co.uk/pr...ness-with-CANbus-ignition) en dat werkt perfect. Net als de OEM radio: contact aan is radio aan, contact uit is radio uit. :)

Edit: ik hoefde hem alleen aansluiten op de quadlock kabel. 1 stekkertje dus.

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 15-08-2018 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
xh3adshotx schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet of het voor Audi ook geld maar aangezien het allebei onder de Volkswagen groep valt vind ik het de moeite waard om te posten.

Zelf heb ik recent een Up gekocht waarin ik een after market radio wilde bouwen en ik wilde niet moeilijk doen met het trekken van een kabel. Op aanraadde van een bevriende monteur toen een quadlock naar ISO kabel met canbus interface gekocht (https://incartec.co.uk/pr...ness-with-CANbus-ignition) en dat werkt perfect. Net als de OEM radio: contact aan is radio aan, contact uit is radio uit. :)

Edit: ik hoefde hem alleen aansluiten op de quadlock kabel. 1 stekkertje dus.
Nooit geweten _/-\o_

De kabel die je linkt is alleen niet voor zijn auto maar deze zou wel moeten werken. (mits de vorige eigenaar niet heeft liggen knippen in de kabels)

[ Voor 3% gewijzigd door Axewi op 15-08-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
Dat is ook een hele goede, ik had net een bedrijfje gebeld om wat te vragen en dit onderwerp kwam te water.
blijkt een van hun diensten te zijn om zo'n kabel te leggen voor rond de 30-40 euro :+ , gelijk een afspraak gemaakt voor vanavond.
Ik zal mijn ervaring hiervan delen vanavond voor mensen met hetzelfde probleem.

Heel erg bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonguuh
Het bovenstaande kan genegeerd worden, blijken oplichters te zijn. :F
Pagina: 1