Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Huawei heeft de Honor 10-smartphone uitgebracht. De specificaties komen grotendeels overeen met die van de Huawei P20, maar de Honor 10 is een stuk goedkoper. De telefoon heeft een ultrasone vingerafdrukscanner onder de glasplaat.

Wat betreft specificaties vertoont de Honor 10 veel overeenkomsten met de Huawei P20. Zo heeft het Honor-toestel dezelfde Kirin 970-soc met geïntegreerde neural processing unit. Er is 4GB ram aanwezig en er zijn varianten met 64GB en 128GB opslag. De Honor 10 draait op Android Oreo met daar overheen de Emui 8.1-schil van Huawei. Het toestel heeft een 3400mAh-accu, een usb-c-aansluiting en een koptelefoonaansluiting.

Het scherm van de Honor 10 is een 5,84"-lcd met een inkeping aan de bovenkant. De resolutie is 2280x1080 pixels, wat resulteert in een beeldverhouding van 19:9. Aan de achterkant zit een dubbele camera; een 24- en 16-megapixelsensor. De 24-megapixelsensor kan alleen zwart-witbeelden maken en is bedoeld om meer details aan foto's toe te voegen door het beeld te combineren met de andere sensor.

Honor verkoopt het toestel met 64GB opslagruimte in Europa voor 399 euro.

Interessante aanvullende informatie/links:Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4htmdbu7uya3x.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Albert020 op 15-08-2018 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb deze telefoon nu een maand of 2 in gebruik. Zeer tevreden van en ik kom van een iPhone 6. Voor de helft van de prijs van de iPhone heb ik nu een telefoon die op geen enkel vlak onderdoet (naar mijn mening).. integendeel. Prestaties, design, camera, geluid (zowel bellen als afspelen van muziek, als opnemen van geluid in luide omgevingen zoals concerten/feesten).
Ligt erg prettig in de hand en de vingerafdrukscanner die onder het glas zit werkt een stuk beter eenmaal de (standaard meegeleverde/opgeplakte) screenprotector er af gehaald is (die kwam na een maandje beetje los aan de rand en dat werd beetje lelijk zicht).

Batterij gaat 2 dagen mee met normaal gebruik (speel geen spelletjes of zo... vooral YouTube, facebook, veel surfen en wat berichtjes en beetje bellen, continu op wifi of 4G en bluetooth aan).

De android-skin van Huawei/Honor valt erg goed mee... heb geen last van buitensporige built-in apps (die grotendeels wel uit te schakelen zijn.. al zijn er wel enkele die er keihard ingebakken zitten).

Meest tevreden ben ik van AI camera capaciteiten. Soms overdrijft de fake blur techniek wel wat maar die kan je achteraf (nadat de foto gemaakt is) zo weer uit zetten.

Kortom voor mij een top-telefoon en ben erg blij terug op Android te zitten. High-end looks en zeer degelijke prestaties voor de helft van high-end €€€

*edit*
misschien toch een puntje van kritiekje: het bluetooth profiel is niet het van het op deze telefoon… qua audio kwaliteit en behoud van verbinding en reactie-snelheid wel alles zeer ok maar op m'n BMW iDrive systeem krijg ik enkel huidige trackname te zien en kan ik geen playlists doorbladeren (ik kan wel next en previous track opzoeken maar daar stop het bij). Dit kan ook te maken hebben met het feit dat ik Google Play Music app gebruik voor al mijn muziek (die grotendeels in the cloud staat) ipv de standaard muziek app van de Honor 10.
Andere content (zoals contactlijst) is wel te raadplegen via iDrive.

[ Voor 18% gewijzigd door renio op 22-08-2018 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 20:38
Ook ik heb de Honor 10 inmiddels een maandje +-, Gekocht via banggood.com, een vage chinese site maar wel netjes de COL-A29 versie gekregen met 128gig opslag voor 350 euro. Je moet alleen wel een maand geduld hebben met de levering.

over de telefoon zelf, hij ziet er prachtig uit. Ik heb de blauwe versie en die valt zeker op tussen alle standaard telefoons. Veel mensen willen hem even bekijken. De vingerafdrukscanner werkt prima, vooral als je je vinger wat steviger op het glas drukt.

Postief verast ben ik over de gezichtsherkenning. Deze unlockt de telefoon zeer snel en betrouwbaar, ook met weinig licht of lastige omstandigheden. Het werkt ook niet op een foto voor zover ik geprobeerd heb. snel en relatief veilig dus!

De batterij gaat voor mij lang zat mee, ik kan er makkelijk 2 dagen mee doen. Na één dag normaal gebruik zit ik vaak nog tussen de 60 en 70% bij licht gebruik zelfs boven de 80%.

Scherm/snelheid/camera allemaal goed, weinig opmerkingen over. De AI camera is een leuke toevoeging.

De android skin doet wat het moet doen, het zit me iig niet in de weg. Wat bloatware aan het begin verwijderen en klaar. De rest van de standaard huawei apps in één mapje gooien en je toestel is schoon.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is de trilmotor. deze is nogal luid en geeft niet echt fijne feedback bij bijvoorbeeld typen. Het is een beetje grof en sloom.

al met al voor 350 euro een telefoon met high end (flagship) specs en uniek uiterlijk, voor een heel zacht prijsje!

[ Voor 6% gewijzigd door Madbee op 23-08-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 20:21
Spijtig dat hier zo weinig animo is, had graag hier wat meer gelezen over deze smartphone. Dit is misschien een teken dat er weinig problemen zijn :)
Deze smartphone ziet er ideaal uit voor mijn vrouwtje: niet te groot, snel, mooi, nfc en B20, redelijke batterij... Ik zal die dra eens bestellen, bij amazon.de 339€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hem maandag ook besteld bij Amazon. Kan hem straks al ophalen, dat is een week eerder dan ze als indicatie afgeven.

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 14:54
Ik hou het topic ook een beetje in de gaten, en vind het ook jammer dat er niet zoveel te lezen valt. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van de nieuwe EMUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Voor de liefhebbers, prijs is gezakt naar 309€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
10 november krijgen we Android pie en emui 9.0

https://m.gsmarena.com/hu...november_10-amp-34078.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-03 12:24
Ik krijg hem als het goed is deze week. Ben zelf benieuwd. Ik ga hem gebruiken als zakelijke telefoon.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00
Het is inderdaad een geweldige telefoon. Het formaat vind ik ook een pluspunt, niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Heeft een van jullie al de update naar Android pie binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Nee, nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443119

Ik moet wel zeggen dat ik de gradient best wel wat vindt (blauw/wit) van https://www.gsmarena.com/huawei_honor_10_lite-9403.php
Design valt ook in de smaak, maar waar zou je zo iets kunnen kopen (site?) nadat Huawei het op de 22ste introduceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Ik vraag me af of de mindere specs de prijs rechtvaardigd. De Honor 10 is en blijft een toptoestel, snel, compact, 3,5 inch jack voor mijn headset, up to date, goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1142625

Ik ben van zin een honor 10 aan te schaffen. Maar op amazon heb je verschillende versies voor verschillende landen. Nu heb ik al gehoord dat dat gewoon de standaardtaal is maar het belangrijkste vind ik dat naar het schijnt ook andere updates per landen zijn. Klopt dit? Want de prijzen verschillen nogal.

• barbarian
In NL heb je de COL-L29

Anoniem: 1142625

En wat is dan het verschil tussen een col-l29 en een col-a29? Is daar enig verschil in updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarian
Nee die andere mist bijvoorbeeld de belangrijke band 20 (800 mhz) voor 4G.

[ Voor 4% gewijzigd door barbarian op 22-11-2018 22:23 . Reden: Stukje tekst vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Vrijdag met black friday de 128gb versie gekocht voor 369. Komt woensdag binnen. Ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte. Ik vind het wel vreemd dat deze telefoon op tweakers zo weinig besproken wordt. Top specs voor de prijs. Misschien net de middenklasse die weinig mensen zoeken? Dat iedereen of een topmodel of een budget telefoon zoekt? Is dus juist wat ik zoek. Wel een goede telefoon die niet teveel inlevert op de flagships maar dan voor de helft van de prijs. Een echte budget levert mij echt teveel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1144707

Ook ik heb tijdens black friday de Honor 10 gekocht ter vervanging voor mijn Samsung j7 2017. Ik heb de 64gb glacier grey gekocht voor maar 259 euro (met kortingsbon). Ben er erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:35
Waar heb je de telefoon gekocht? Is de kortingsbon voor eenmalig gebruik? Wil de Honor 10 namelijk voor mijn vriendin bestellen en 259 euro klinkt wel erg interessant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem gekocht bij Amazon.de. de kortingsbon is helaas eenmalig te gebruiken. zonder kortingsbon is hij 279 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:35
Anoniem: 1144707 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:49:
Ik heb hem gekocht bij Amazon.de. de kortingsbon is helaas eenmalig te gebruiken. zonder kortingsbon is hij 279 euro
Ga ik daar even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Mooie prijs! Ook over getwijfeld, maar mn 64 gb is nu echt vol. Dus toch voor de 128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Hier ook vrijdag besteld voor 279€, was wel enkel voor de zilveren, die korting. De andere waren 299 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Laatst online: 17-05-2022
Hier ook besteld. Toevallig net een paar dagen geleden een zakelijk account aangemaakt op Amazon DE en dat kwam nu wel erg goed uit (ivm verrekening BTW bij aanschaf binnen EU, maar buiten NL). Hier ook een zilveren 64GB, ter vervanging van een S7 Edge die na nipt meer dan twee jaar trouwe dienst een paarse lijn op het scherm heeft. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, zou deze week nog binnen moeten komen.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:17
Hi,

Ook de zilveren gekocht voor 279 bij Amazon.
Iemand per toeval tips voor goede tempered glass screen protectors?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIB0R
nyboy1 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:07:
Hi,

Ook de zilveren gekocht voor 279 bij Amazon.
Iemand per toeval tips voor goede tempered glass screen protectors?
Thx!
Er zit al een screenproctector op geplakt door Honor zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarian
NIB0R schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:06:
[...]

Er zit al een screenproctector op geplakt door Honor zelf.
Maar dat is geen tempered glass screenprotector. Ik heb zelf alleen goede ervaring met die van Nillkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Nog even een tip, bij Eglobal Central zijn ze op dit moment 289

• Enzo Dizono
Nu een dag in gebruik. Eerste indruk: fijne telefoon. Voelt zeker niet budget, vind het juist wel fijn dat hij iets dikker is dan de S7 Edge die ik hiervoor gebruikte. Die hield toch niet zo heel erg lekker vast met z'n gebogen scherm en dunne randjes. Qua snelheid zijn toptoestellen vast nog beter, maar ik doe niet aan games anders dan af en toe wat patience of mijnenveger (echt!) en voor normale taken lijkt hij nu iig met 4GB ram snel zat.

Helaas krijg ik via de Beta-app nog niet de melding dat EMUI 9 beschikbaar is, is dat bij iemand van jullie wel het geval? De friendly beta zou al een tijdje uitgerold moeten zijn voor de Honor 10.

www.jessekraal.nl

• barbarian
Nee, nog niet. Komt vanzelf, ik heb geduld 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Geduld, wat is dat?!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Iemand al Android Pie update binnen kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Nee, ik zit er ook met smart op te wachten
barbarian schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:40:
Iemand al Android Pie update binnen kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Huidige FW zit op 8.1.0.151 (C432)
Androidpatch van November

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-03 12:24
Zit ook nog op de update 8.1.0.151.

maar even wat anders, hebben jullie de telefoon al op android auto kunnen aansluiten? als ik hem op mijn autoradio aansluit gebeurt er niets.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Dat niet, kwam er wel eerdaags achter dat als ik via bluetooth audio afspeel over mijn autoradio, er een heel lichte, maar toch zeer irritante hapering in lijkt te zitten. Zowel met de S7 Edge als de iPhone 7+ van vrouwlief geen probleem met deze radio...

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Nee, ik heb dat probleem niet. Ik heb een BMW 2 uit 2015. Geen haperingen en speelt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da menace
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 22:30
Vanmiddag EMUI 9 gekregen via update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb vandaag mijn Honor 10 binnen gekregen, en ook gelijk de EMUI 9 update ontvangen. Tot nu toe erg tevreden en vind het een mooi toestel.

1 vraag: Als ik in WhatsApp zit (of welke app dan ook), en ik druk vervolgens op het vierkantje in de navigatiebar (multitasken) dan krijg ik een overzicht met kaarten net zoals stock Android P. Echter, de eerste kaart in dat overzicht die je dus gelijk ziet na het drukken op het vierkantje, is geen WhatsApp maar een andere app. Hebben jullie dat ook? Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Bij mij kwam vanochtend de update ook binnen, werkt mooi, al zijn de verschillen die ik tot nu toe bemerkt heb prima. Al met al na een ruime maand nog steeds erg happy met de Honor!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da menace
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 22:30
Stefan22 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:24:
Heb vandaag mijn Honor 10 binnen gekregen, en ook gelijk de EMUI 9 update ontvangen. Tot nu toe erg tevreden en vind het een mooi toestel.

1 vraag: Als ik in WhatsApp zit (of welke app dan ook), en ik druk vervolgens op het vierkantje in de navigatiebar (multitasken) dan krijg ik een overzicht met kaarten net zoals stock Android P. Echter, de eerste kaart in dat overzicht die je dus gelijk ziet na het drukken op het vierkantje, is geen WhatsApp maar een andere app. Hebben jullie dat ook? Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.
Volgens mij is dat de bedoeling, de een-na-laatste app is actief. Je wilt meestal niet switchen naar de app die al actie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Ik heb interesse om de Honor 10 aan te schaffen, liefst in de 128GB versie. Uiteraard (?) heb ik nog andere toestellen op het oog.

Ik zou graag willen weten of Honor zijn smartphones (en in het bijzonder deze) regelmatig van updates voorziet (inzonderheid veiligheidsupdates) en hoe lang .
En hoe zit het nu met Android Auto? Er zouden problemen zijn geweest met alle (?) Huawei en afgeleiden.
Werkt de Honor 10 goed samen met Android Auto en Waze? met AA en Google maps? En AA met de diverse systemen in de auto (zoals de telefoonverbinding, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Honor 10 nu al een tijdje, en hij bevalt mij prima! De camera is fan-tas-tisch! Ook ben ik zeer tevreden over de snelheid van de telefoon.

Echter zijn er ook wat min punten. In het begin deed netflix het ook niet. Dat was erg lastig want dan moest ik alles eerst downloaden en dan pas kon ik het zien. Dit is echter na een maand gefixt.

Ook lijkt de schermgrootte anders te zijn dan bij andere telefoons. Bijvoorbeeld bij Instagram stories, Dan kun je niet alles zijn. Hij snijdt er als het ware een stuk vanaf. Is dit een instelling of een systeemsfout?
Bij snapchat gebeurt ook zoiets. Als ik daar een foto stuur, zien de mensen die hem krijgen er zwarte randen aan de zijkant.

Dit zijn natuurlijk niet hele grote problemen, maar het zou fijn zijn als het wordt gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
sjokoboj schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:54:Ik zou graag willen weten of Honor zijn smartphones (en in het bijzonder deze) regelmatig van updates voorziet (inzonderheid veiligheidsupdates) en hoe lang .
Mijn zusje gebruikt de Honor 10 en ze heeft een update gekregen van de beveiligingspatch van januari 2019, dus volgens mij houden ze het wel regelmatig up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 20:34
Vandaag de Honor 10 besteld bij Bol.com die een actie heeft met de bulk 10 daagse voor € 288,00.
Deze wordt voor mijn vrouw die nu een Huawei Nova heeft die na twee jaar niet meer voorruit te branden is.
Ik heb deze gekozen omdat hij niet te groot is, heeft 64 GB en de camera is een stuk beter dan de Nova.
Zelf heb ik de Honor 8 waar ik heel tevreden mee ben en die na ruim twee jaar nog steeds als de brandweer gaat, wel heb ik er pas een nieuwe accu in laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pns333
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-05 11:29
Delph1900 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:25:
Vandaag de Honor 10 besteld bij Bol.com die een actie heeft met de bulk 10 daagse voor € 288,00.
Deze wordt voor mijn vrouw die nu een Huawei Nova heeft die na twee jaar niet meer voorruit te branden is.
Ik heb deze gekozen omdat hij niet te groot is, heeft 64 GB en de camera is een stuk beter dan de Nova.
Zelf heb ik de Honor 8 waar ik heel tevreden mee ben en die na ruim twee jaar nog steeds als de brandweer gaat, wel heb ik er pas een nieuwe accu in laten zetten.
Joepie voor de Bulk actie van Bol.com. Ik heb de Honor 10 ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-05 02:31
Zij er meer mensen die problemen hebben met het scherm van hun Honor 10? Aan de linkerzijde ontstaat er een gele streep. Dit begon bovenin de hoek maar breid zich inmiddels uit tot halverwege het scherm. De telefoon is 9 maand in gebruik nu. Een collega van me heeft een Huawei P20Lite en hij heeft dezelfde klacht, ook binnen 6 maand al. Hiervoor had ik een Honor 6X die dezelfde symptomen kreeg maar dan pas na ruim 2 jaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pns333
Weet iemand toevallig wanneer EMUI 10 uit komt voor de Honor 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 19:00
pns333 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:42:
Thank you for your reply.

Our developers have already started rolling out this android version to some Huawei devices.

Unfortunately, it is not possible to push the update to all devices at the same time, since the update is sent by IMEI number. You can expect the update in April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
pns333 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:42:
Sorry voor de kick, maar ik vroeg mij hetzelfde af aangezien mijn Honor 10 nog op EMUI 9.1 zit. Hauwei zegt het volgende:
Uit uw bericht maak ik op dat u benieuwd bent wanneer u de EMUI 10 kunt verwachten. Ik begrijp uw interesse hierin volledig!

Ik heb het voor u nagekeken in ons systeem en ben tot de conclusie gekomen dat er degelijk een update zal ontstaan alleen zal dit pas in de loop van juni plaats vinden.

Mocht het zo zijn dat u in juli nog niets hebt ontvangen, zou ik u graag willen vragen om opnieuw contact met ons op te nemen. Wij zullen dan kijken wat wij het beste voor u kunnen doen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Jammer maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pns333
Vandaag toch de update binnen gekregen
Pagina: 1