Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen Mediacenter bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden als Mediacenter voor in de woonkamer.
Voornamelijk zal ik mijn eigen mediabestanden afspelen ( 1080P / 4K ) Dit zal gebeuren in Kodi.
Ook wil ik gebruik gaan maken van mijn Ziggo Totaal Go pakket welke ik heb voor de Formule 1. ( gebruik nu chromecast en dat wil nog wel een haperen. )
Ook zou het mooi zijn om het systeem te gaan gebruiken om de games vanaf mijn Gamepc te streamen naar de woonkamer via Steam :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn Budget ligt rond de €200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf in het bezit:
1X 256GB SSD
1X 3TB HDD 7200 toeren
1X Power supply 430 watt corsair
1X Videokaart: Zotac GeForce GT 710 1GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gene wat nu nog ontbreekt is:
Moederboard
Processor
Geheugen
Behuizing

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik de volgende setup samen gesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Gold G5400 Boxed€ 56,49€ 56,49
1ASRock H110M-ITX€ 56,46€ 56,46
1Cooler Master Elite 110€ 41,49€ 41,49
2G.Skill Value F4-2400C15S-4GNT€ 39,25€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 232,94

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich zou het fijn zijn als het systeem stil is, hoeft niet fluister stil. maar geen vliegtuig is fijn :)
Het belangrijkste is wel dat het een KLEIN systeem is. dit in verband met mijn tv meubel.
Ik heb expres gekozen voor een behuizing waar GEEN dvd drive in zit omdat ik deze toch niet gebruik.
Hierdoor wordt de behuizing wel een stuk kleiner en dat vind ik juist fijn.

Ga je overklokken?
Nee overclokken is niet aan de orde.

Wat verwacht je van ons?
Op of aanmerkingen of een beter advies is altijd welkom.
Eventueel iemand die van zijn Mediacenter af wilt of wil gaan upgraden mag aangeboden worden.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FYI, volgens de specs doet dat moederbord maximaal 2160p30 en dat lijkt me suboptimaal? Neem aan dat je bij game-streaming toch wel 50 of 60 fps wil weergeven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• marcel19
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:24:
FYI, volgens de specs doet dat moederbord maximaal 2160p30 en dat lijkt me suboptimaal? Neem aan dat je bij game-streaming toch wel 50 of 60 fps wil weergeven?
Je hebt gelijk.heb mijn topic aangepast.
ik heb zelf nog een Videokaart liggen welke dit gaat opvangen:
pricewatch: Gigabyte GV-N710D5SL-2GL

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom niet gewoon een NUC/BRIX/etc. barebone pakken? Storage zou ik persoonlijk niet op je mediacenter doen. Harde schijven maken geluid en als je een netwerkschijf gebruikt kun je je films ook op andere devices kijken.

• marcel19
Edmin schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:28:
Waarom niet gewoon een NUC/BRIX/etc. barebone pakken? Storage zou ik persoonlijk niet op je mediacenter doen. Harde schijven maken geluid en als je een netwerkschijf gebruikt kun je je films ook op andere devices kijken.
Het punt is dat bij een netwerk schijf is dat ik hier weer extra kosten voor kwijt ben.
ook heb je te maken met streaming over het netwerk van vrij grote bestanden.

Lokaal is het afspelen van deze contact dan beter lijkt me :)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Het punt is dat bij een netwerk schijf is dat ik hier weer extra kosten voor kwijt ben.
Voor weinig heb je een HDD behuizing met USB3 aansluiting. Lun je hem zo aan je router hangen.
ook heb je te maken met streaming over het netwerk van vrij grote bestanden.

Lokaal is het afspelen van deze contact dan beter lijkt me :)
Maakt echt niet uit. Streamen vanuit een NAS of netwerkschijf levert echt geen enkel probleem op. Het leuke is dat je met Kodi een centrale database kunt opbouwen zodat alle device waar je films op kijkt van dezelfde library gebruik kunnen maken.

• marcel19
Edmin schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Voor weinig heb je een HDD behuizing met USB3 aansluiting. Lun je hem zo aan je router hangen.

[...]

Maakt echt niet uit. Streamen vanuit een NAS of netwerkschijf levert echt geen enkel probleem op. Het leuke is dat je met Kodi een centrale database kunt opbouwen zodat alle device waar je films op kijkt van dezelfde library gebruik kunnen maken.
Het punt is, dat de mediacenter ook ingericht zal worden met software wat media content zal downloaden.
Youtube 4K video's Anime Films / series en dit gebeurt volledig automatisch.

Wil ik dan een netwerk schijf, wordt ik redelijk gedwongen naar Synology en docker.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Het punt is, dat de mediacenter ook ingericht zal worden met software wat media content zal downloaden.
Youtube 4K video's Anime Films / series en dit gebeurt volledig automatisch.

Wil ik dan een netwerk schijf, wordt ik redelijk gedwongen naar Synology en docker.
Kun je als opslaglocatie dan niet gewoon een netwerkschijf aanwijzen in die software? De enige reden om met Docker aan de slag te gaan is als je de software vanaf je NAS wil laten draaien. Dat hoeft niet als je de software op je mediacenter draait en de opslag gewoon op je netwerkschijf gebeurt.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:57
ik hoop dat de powersupply die je reeds hebt wel modulair is ? anders zit je met een vervelende kabelbende die je moet zien weg te werken.en raak je ook niet 2 harddisk plekken kwijt door het gebruik van een externe videokaart ?

[ Voor 24% gewijzigd door RenaldoN op 15-08-2018 10:48 ]

• marcel19
Edmin schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Kun je als opslaglocatie dan niet gewoon een netwerkschijf aanwijzen in die software? De enige reden om met Docker aan de slag te gaan is als je de software vanaf je NAS wil laten draaien. Dat hoeft niet als je de software op je mediacenter draait en de opslag gewoon op je netwerkschijf gebeurt.
Het is een mogelijkheid. maar dan zit ik met het volgende.
Dan moet ik een externe behuizing gaan aanschaffen welke ik op mijn router moet aansluiten: RT-AC87U.
software aanpassen om naar een samba share te downloaden. dit vind ik teveel moeite ten opzichte van een compleet systeem.

Ik heb gekeken voor een intel nuc systeem. ik zit dan alleen tegen het probleem aan te kijken dat als er iets mee is, ik het niet zelf kan troubleshooten. bij een desktop kun je altijd nog de onderdelen vervangen in plaats van de gehele unit.

Aan een kant snap ik je punt. maar dit leek voor mij een perfect oplossing.
Daarbij komt, het is de enige tv waar een mediacenter staat. in de slaapkamer kijken we geen film/serie.

Edit: het enige wat ik nog extra kan bedenken is mijn Raspberry PI 3 uitrusten met de download software met een externe HDD eraan. alleen dan zit ik met het punt dat de Raspberry PI maar een 100MBIT poort heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door marcel19 op 15-08-2018 10:51 ]

• marcel19
RenaldoN schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:47:
ik hoop dat de powersupply die je reeds hebt wel modulair is ? anders zit je met een vervelende kabelbende die je moet zien weg te werken.en raak je ook niet 2 harddisk plekken kwijt door het gebruik van een externe videokaart ?
In deze behuizing is een aparte plaats voor 2 harde schijven. Deze kun je boven in kwijt.
2X 3,5 inch of 1x 3.5 en 1 x 2.5. Hier had ik al rekening mee gehouden.

een modulaire voeding is niet nodig aangezien er voldoende ruimte is voor de kabels.
Deze kunnen via het mesh paneel aan de voorkant naar buiten en weer terug naar binnen.
Ook daar zit extra ruimte.

• Isishu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:12
De G5400 werkt trouwens niet op een H110 bordje, daar heb je een H310, B360, H370 of Z370 voor nodig.

• marcel19
Isishu schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:02:
De G5400 werkt trouwens niet op een H110 bordje, daar heb je een H310, B360, H370 of Z370 voor nodig.
Thanx, dit is mij dan ontglipt.

nadeel wordt nu weer dat dat bord 2x zo duur is. en mijn hele plan in de soep gooit. :(

• MAX3400

MAX3400

marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Thanx, dit is mij dan ontglipt.

nadeel wordt nu weer dat dat bord 2x zo duur is. en mijn hele plan in de soep gooit. :(
Dan heb ik nog meer slecht nieuws, denk ik.

Je Nvidia GPU doet ook geen (goede) H265 decoding en in alle eerlijkheid zou je daar een 960 2GB voor moeten inzetten.

Als je ook overweegt om Netflix te gaan gebruiken, zit je zelfs als aan een GTX1050 3GB voor 4K-content (officieel ondersteund).

Misschien, maar dat is voor mij nu even koffiedik kijken: lees je heeeeel goed in in H265 decoding en Kodi, lees je in welke eisen/wensen Windows stelt aan HDR, maar ook wat je zelf denkt hoe lang het systeem mee moet gaan financieel gezien.

Zoals @Edmin aangeeft, een NUC met een Intel 7i3 is capabeler dan het systeem wat je zelf wil bouwen (mits je geen NetFlix 4K gebruikt) maar kost inderdaad meer en je zal dan externe disks of NAS-achtige oplossingen voor je content moeten inzetten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Het is niet verstandig een, in zowel kwaliteit als prestaties, heel erg matige Corsair CX430 mee te nemen naar een nieuw systeem. Nieuwe hardware stelt eisen aan een voeding waar de CX430 niet aan voldoet.

• marcel19
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Dan heb ik nog meer slecht nieuws, denk ik.

Je Nvidia GPU doet ook geen (goede) H265 decoding en in alle eerlijkheid zou je daar een 960 2GB voor moeten inzetten.

Als je ook overweegt om Netflix te gaan gebruiken, zit je zelfs als aan een GTX1050 3GB voor 4K-content (officieel ondersteund).

Misschien, maar dat is voor mij nu even koffiedik kijken: lees je heeeeel goed in in H265 decoding en Kodi, lees je in welke eisen/wensen Windows stelt aan HDR, maar ook wat je zelf denkt hoe lang het systeem mee moet gaan financieel gezien.

Zoals @Edmin aangeeft, een NUC met een Intel 7i3 is capabeler dan het systeem wat je zelf wil bouwen (mits je geen NetFlix 4K gebruikt) maar kost inderdaad meer en je zal dan externe disks of NAS-achtige oplossingen voor je content moeten inzetten.
Ik gebruik geen Netflix het aanbod is daar gewoon te oud/laag voor.
Voordelen van een Intel NUC zie ik dan wel weer.
NOG kleiner dan ik zelf had gemaakt.
Makkelijker meenemen voor bijvoorbeeld op vakantie.
De externe hdd kan DIRECT op de nuc aangesloten worden voor de content.

Alleen door alle modellen welke Intel nuc heeft, zie je door de bomen het bos niet meer welke nu juist geschikt is voor mijn doeleinde.

Nadelen:
upgraden kan enkel op het geheugen en harde schijf.

• MAX3400

MAX3400

@marcel19 als je een NUC wil met enige langdurige performance: 7i5 of de aankomende 8i3 versie. Persoonlijk kies ik dan de H versie (dubbele hoogte) want daar kan je een extra disk in kwijt.

Qua memory heb je voldoende aan 2x 4GB dus dual-channel om Windows te draaien, Kodi 18 en H265 op 2160p60 / HDR te kunnen weergeven.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En om je keuze nog moeilijker te maken: er is meer dan de NUC. Zo heb je ook nog de Zotac Zbox, Gigabyte BRIX, MSI Cubi....
categorie: Barebones

keuze zat! :D
Nadelen:
upgraden kan enkel op het geheugen en harde schijf.
Troost je, meer is ook niet nodig. Ik heb mijn Core i3 NUC in januari 2014 gekregen en hij voldoet nog steeds ruimschoots. Goed, ik maak geen gebruik van 4K, maar verder is het een meer dan afdoende apparaat, waar ik ook games op stream (zowel via Steam als via Rainway) en games op speel (o.h.a. 2d platformers op Steam als Trine, Ori, etc.).

• marcel19
@MAX3400 @Edmin

Eventueel een Nvidia shield?
Ik hoor daar hele goeie verhalen over ook met het streamen en bekijken van 4K content.
Het enige wat ik hiermee verlies is een Windows/Linux besturing systeem.

En ik zit weer met het probleem voor het streamen van games. de automatische downloads enzovoort.
maar kwa performance schijnt het super goed te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door marcel19 op 15-08-2018 11:46 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kan, maar daar heb ik geen ervaring mee. Kodi kun je ook op de Shield installeren, maar dan heb je niet de optie die andere software te gebruiken waar je het eerder over had.

• marcel19
@Edmin
pricewatch: Intel NUC Kit NUC6I5SYK

hier staat er eentje van te koop voor een redelijk bedrag.
zou dit dan de beste keuze zijn voor mijn toepassingen?

voor tijdelijk een externe HDD eraan.
en misschien later dan toch een NAS.

• MAX3400

MAX3400

marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:57:
@Edmin
pricewatch: Intel NUC Kit NUC6I5SYK

hier staat er eentje van te koop voor een redelijk bedrag.
zou dit dan de beste keuze zijn voor mijn toepassingen?

voor tijdelijk een externe HDD eraan.
en misschien later dan toch een NAS.
Nee helaas, de 6 serie doet amper H265 en heeft maximaal 2160p30 (if any).

De 7i3 loopt rondjes om de 6i5.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Nee helaas, de 6 serie doet amper H265 en heeft maximaal 2160p30 (if any).

De 7i3 loopt rondjes om de 6i5.
Daar zit toch de Iris 540 in?
https://www.notebookcheck...raphics-540.149939.0.html

zou moeten werken, lijkt me.

• MAX3400

MAX3400

Helaas. DXVA Checker stopt met codec-detectie na H264. Daarnaast is ook de HDMI van die 6-NUC een 1.4b versie ergo iets met resoluties, frames per seconde en HDR ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nu ja, als je voor 4K, 60 frames en HDR gaat kom je in redelijk lastig vaarwater terecht. Maar dan heb je waarschijnlijk ook een tv die wat meer kost en mag je htpc ook wel wat duurder zijn, lijkt me :P

• marcel19
Edmin schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:52:
Nu ja, als je voor 4K, 60 frames en HDR gaat kom je in redelijk lastig vaarwater terecht. Maar dan heb je waarschijnlijk ook een tv die wat meer kost en mag je htpc ook wel wat duurder zijn, lijkt me :P
Deze hangt bij mij aan de muur ;)

Maar de 4K content is voornamelijk Youtube gericht. Mijn media bestanden zijn 1080P.
pricewatch: Samsung UE65HU7100S Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door marcel19 op 15-08-2018 13:14 ]

• MAX3400

MAX3400

@marcel19 hopelijk beoordeel ik het goed maar je hebt het volgende wat je wil doen: bestanden tot 2160p afspelen via lokale HDD, externe HDD, eventueel NAS-oplossing en streaming (zoals YouTube en Ziggo). Je TV is een 4K-device en kan/moet HDMI2.0 hebben om gebruik te maken van de volledige (mogelijke) featureset van HDMI2.0.

Ik lees even niet of je ook nog een receiver ertussen hebt hangen noch welke codecs je verwacht af te gaan spelen maar in mijn ervaring (wat ik ook gedeeltelijk al had gepost).

- Intel Kaby Lake of hoger nodig zoals een Intel i5-7xxx of een Intel i3-8xxx
- moederbord / PC met HDMI2.0 of hoger
- Windows (voor ingebouwde HDR-ondersteuning)
- Kodi + MadVR + DSPlay voor 4K / HDR afspelen (alternatief VLC3.0 64-bit)
- dual-channel geheugen
- SSD of HDD van tenminste 128GB voor de broodnodige opslag van Windows en wat applicaties

Dit kan zowel in de maten van een NUC, een mini-ITX systeem of anders. Indien je toch een ITX in elkaar wil zetten, kan je als alternatief eens kijken naar een Ryzen 2400G voor alle grafische power.

Is voor jouw game-streaming nog iets specifieks nodig? Niet dat je ineens een dedicated Nvidia GPU nodig hebt ofzo

• marcel19
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:37:
Is voor jouw game-streaming nog iets specifieks nodig? Niet dat je ineens een dedicated Nvidia GPU nodig hebt ofzo
Voor de game steaming is er niks speciaals nodig.
In mijn desktop pc zit de grafische kaart welke gebruikt worden op het moment dat je gebruik maakt van de binnenhuis streaming van Steam.

Dit kan zelfs op mobiele telefoon met de app van steam. dus dat is niet spectaculair.
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:37:
hopelijk beoordeel ik het goed maar je hebt het volgende wat je wil doen: bestanden tot 2160p afspelen via lokale HDD, externe HDD, eventueel NAS-oplossing en streaming (zoals YouTube en Ziggo). Je TV is een 4K-device en kan/moet HDMI2.0 hebben om gebruik te maken van de volledige (mogelijke) featureset van HDMI2.0.
de 2160P bestanden zijn meest van de tijd Youtube video's mijn eigen content is allemaal 1080P.
Voor de rest zit er geen reciever tussen.

• MAX3400

MAX3400

marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:34:
[...]

Voor de game steaming is er niks speciaals nodig.
In mijn desktop pc zit de grafische kaart welke gebruikt worden op het moment dat je gebruik maakt van de binnenhuis streaming van Steam.

Dit kan zelfs op mobiele telefoon met de app van steam. dus dat is niet spectaculair.
Ok, laat ik dat even buiten beschouwing.
de 2160P bestanden zijn meest van de tijd Youtube video's mijn eigen content is allemaal 1080P.
Voor de rest zit er geen reciever tussen.
Wil/moet je YT gebruiken via de PC of heb je ook een app op je televisie? Want dan houden we eventueel alleen nog 1080p "eigen content" over via een HTPC en dan kan je mogelijk wel uit de voeten met een oudere NUC zoals een 5i5 of 6i5.

Dat was mij nog niet helemaal duidelijk maar nu wel :)

• marcel19
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:40:

Wil/moet je YT gebruiken via de PC of heb je ook een app op je televisie? Want dan houden we eventueel alleen nog 1080p "eigen content" over via een HTPC en dan kan je mogelijk wel uit de voeten met een oudere NUC zoals een 5i5 of 6i5.

Dat was mij nog niet helemaal duidelijk maar nu wel :)
Ik heb er ook een Youtube applicatie voor op de tv. maar om nou te zeggen dat die applicatie lekker soepel loopt is een tweede :P

Dus voor mijn HOOFDDOEL is het voornamelijk inderdaad 1080P eigen content :)

• MAX3400

MAX3400

marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:53:
[...]
Dus voor mijn HOOFDDOEL is het voornamelijk inderdaad 1080P eigen content :)
Goed, dan heb je zeeeeer waarschijnlijk dus geen Intel 7 of 8 nodig met HDMI2.0. Wil je uiteindelijk wel 2160p en.of HDR, dan is de Intel 7 of 8 wel verplicht.

Nu nog budget ;) Oh, en zorg echt voor dual-channel geheugen; dat scheelt tot wel 10% in sommige GPU-taken.

• marcel19
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Goed, dan heb je zeeeeer waarschijnlijk dus geen Intel 7 of 8 nodig met HDMI2.0. Wil je uiteindelijk wel 2160p en.of HDR, dan is de Intel 7 of 8 wel verplicht.

Nu nog budget ;) Oh, en zorg echt voor dual-channel geheugen; dat scheelt tot wel 10% in sommige GPU-taken.
Zou voor mij het volgende dan niet een mooie oplossing zijn:
V&A aangeboden: I5-4460 | 8G | Asus Mini-ITX upgradekit

En dan nog een losse GPU erbij zoeken voor de Grafische afwerking. :)
Zoiets als dit dus: V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming

EDIT: deze kaart is te lang zie ik nu.
Andere mogelijkheid: pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5 (11268-16)

[ Voor 21% gewijzigd door marcel19 op 15-08-2018 22:06 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
200 is veel teveel voor dat setje.
cpu 50
ram 25
moederbord 60
koeler 15

totaal 150

• marcel19
Uszka schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:05:
200 is veel teveel voor dat setje.
cpu 50
ram 25
moederbord 60
koeler 15

totaal 150
Ik snap dat het teveel is, maar daar kan ik natuurlijk nog over onderhandelen ;)
maar het gaat mij om de performance natuurlijk ;)

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je de eis voor 4K eigen content loslaat, volstaat bijna elke moderne gpu. Ook de geintegreerde gpu's van Intel. En eerlijkgezegd denk ik dat je qua budget ook beter zo kunt handelen. 4K60 voor 200 euro lijkt me niet haalbaar.

• marcel19
Edmin schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:09:
Als je de eis voor 4K eigen content loslaat, volstaat bijna elke moderne gpu. Ook de geintegreerde gpu's van Intel. En eerlijkgezegd denk ik dat je qua budget ook beter zo kunt handelen. 4K60 voor 200 euro lijkt me niet haalbaar.
Ik zat nog eens te snuffelen tussen mijn media boxen welke ik nog had liggen in een stoffig hoekje :P

En daar kom ik het volgende tegen: pricewatch: Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie 8GB

Het lijkt er wel op dat ALLES hierop zit wat ik nodig heb. of zal een eigen zelf bouw sterker zijn vraag ik me af?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Ja een eigen bouw is sterker, niet verwonderlijk aangezien je een klein ARM boxje vergelijkt met een Intel CPU. Ik vraag me alleen af hoe je het denkt voor elkaar te gaan krijgen om op die Mi TV box al je media automatisch te downloaden en op te slaan. Of wilde je dat dan op een NAS doen?

Naar mijn mening is een (goede) Mediacenter/HTPC bouwen voor 200 piek een bijna onmogelijke opgave. Voor een Mediacenter gebruik je vaak behuizingen die mooier staan in je woonkamer (over het algemeen duurder), koeloplossingen die stiller moeten zijn (duurder) en hardware die specifieke taken moet kunnen doen (lees niet het aller goedkoopste spul).

Heel budget zou ik gaan voor iets als dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock J5005-ITX€ 117,-€ 117,-
1Cooler Master Elite 110€ 41,36€ 41,36
1Crucial CT4G4SFS824A€ 40,10€ 40,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 198,46

Maar dat is dus nog exclusief OS...

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
marcel19 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:45:
@MAX3400 @Edmin

Eventueel een Nvidia shield?
Ik hoor daar hele goeie verhalen over ook met het streamen en bekijken van 4K content.
Het enige wat ik hiermee verlies is een Windows/Linux besturing systeem.

En ik zit weer met het probleem voor het streamen van games. de automatische downloads enzovoort.
maar kwa performance schijnt het super goed te zijn.
Tot aan gisterenavond had ik je ook zeker een Shield kunnen aanraden. Helaas lijkt het er op dat die van mij (pro versie) het gisterenavond begeven heeft. Misschien een iets te voorbarige conclusie maar na een korte zoektocht op het web vind ik meerdere verhalen over Nvidia Shield’s met hardware problemen (freezes).
Tot aan gisterenavond was ik wel zeer tevreden. Probleemloos 4k streamen vanaf een nas van bestanden oplopend tot 80gb.

Aangezien dit de zoveelste mediaplayer is die me in de steek laat ben ik nu ook een zelfbouw mediacenter aan het overwegen.
Pagina: 1