Vraag

• ryndemum
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-06 10:31
Hallo!

Ik ben opzoek naar een powerbank voor tijdens het wildkamperen. Ik vroeg mij daarom af of mensen ervaring hebben met powerbanks met een zonnepaneel. Op bol.com vond ik de SIMICO S3 met een uitklapbaar paneel. Dit zorgt voor een redelijk oppervlak. Weet iemand of het oplaad vermogen van die panelen goed werkt? Ik ben met wildkamperen ongeveer een week weg en laad met de powerbank een smartphone en camera accu's op.

Is de SIMICO S3 een verstandige aankoop? Of ben ik beter af met een 15000 mah powerbank.

Dank voor het lezen!

- Sander

Beste antwoord (via rens-br op 20-08-2018 13:00)

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik zou een grotere powerbank kopen bijvoorbeeld een Xiaomi 20.000 mAh of twee keer de 10.000 2.0 versie van Xiaomi.

Uit eigen ervaring tijdens mijn trektocht in Noorwegen ben ik een quick charge (zowel IN als UIT) functie op mijn powerbank zeer gaan waarderen. Vooral een quick charge input geeft veel voordelen bij de geringe tijden waar stopcontacten in de buurt waren.

Zelf had ik een 15W zonnepaneel bij, maar bij het minste geringste beetje wolken houden die er meteen mee op. Ik was blij dat ik 2x 10.000 mah bij had. (Ook met het oog op vocht/defecten.)

Persoonlijk zou ik ook gewoon een los paneel aanschaffen. Kan je je paneel achter op je tas hangen met een kabel naar je powerbank. Anders moet je je powerbank buiten je tas laten hangen en die zijn iets gevoeliger voor de weersomstandigheden. Maar dan nog steeds moet je het geluk hebben dat hij in direct zonlicht hangt.

---
edit:
Ik had ook zo een Aukey oplader bij met 3x quickcharge. Zodoende kon ik mijn telefoon en twee powerbanks tegelijk opladen zodra ik bij een stopcontact in de buurt was.

--- toevoeging:
De Simico is sowieso een slechte deal. (No offence) Deze heeft een laad stroom (in en output) van 1000mA. De standaard langzame oplader tegenwoordig levert 2000mah. Dit betekent dat je je telefoon er minimaal 3.5 uur aan moet hangen om hem helemaal opgeladen te krijgen.

Een standaard (goede) powerbank levert op de output minimaal 2000mA.

[ Voor 23% gewijzigd door [m]engineer op 20-08-2018 09:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik zou een grotere powerbank kopen bijvoorbeeld een Xiaomi 20.000 mAh of twee keer de 10.000 2.0 versie van Xiaomi.

Uit eigen ervaring tijdens mijn trektocht in Noorwegen ben ik een quick charge (zowel IN als UIT) functie op mijn powerbank zeer gaan waarderen. Vooral een quick charge input geeft veel voordelen bij de geringe tijden waar stopcontacten in de buurt waren.

Zelf had ik een 15W zonnepaneel bij, maar bij het minste geringste beetje wolken houden die er meteen mee op. Ik was blij dat ik 2x 10.000 mah bij had. (Ook met het oog op vocht/defecten.)

Persoonlijk zou ik ook gewoon een los paneel aanschaffen. Kan je je paneel achter op je tas hangen met een kabel naar je powerbank. Anders moet je je powerbank buiten je tas laten hangen en die zijn iets gevoeliger voor de weersomstandigheden. Maar dan nog steeds moet je het geluk hebben dat hij in direct zonlicht hangt.

---
edit:
Ik had ook zo een Aukey oplader bij met 3x quickcharge. Zodoende kon ik mijn telefoon en twee powerbanks tegelijk opladen zodra ik bij een stopcontact in de buurt was.

--- toevoeging:
De Simico is sowieso een slechte deal. (No offence) Deze heeft een laad stroom (in en output) van 1000mA. De standaard langzame oplader tegenwoordig levert 2000mah. Dit betekent dat je je telefoon er minimaal 3.5 uur aan moet hangen om hem helemaal opgeladen te krijgen.

Een standaard (goede) powerbank levert op de output minimaal 2000mA.

[ Voor 23% gewijzigd door [m]engineer op 20-08-2018 09:47 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@savdbroek welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies. Dus ik geeft het topic even een schopje van WAO naar ATT.

Hoelang ga je wildkamperen en is er een mogelijkheid tot het opladen van een eventuele powerbank?

Ik kan je in ieder geval de Xiaomi Powerbank 2C (20.000mAh) in combinatie met een Quick Charge 3.0 oplader aanraden. Die Powerbank heeft 2 USB-poorten en een gemiddelde telefoon kun je er ongeveer 5 tot 6 keer mee volladen.

Je kan dit kopen bij bijvoorbeeld Banggood: QC 3.0 lader (met één usb-poort) of QC3.0 lader (met twee usb-poorten) en de Powerbank. Powerbank is 26 euro en de lader 6 of 10 euro. En je kan het eventueel nog combineren met de auto oplader met QC3.0.

[ Voor 102% gewijzigd door rens-br op 20-08-2018 10:09 ]

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb zelf de Ravpower 16W zonnepaneel (zie amazon.de) en een Anker powerbank van 10.000mAh meegenomen tijdens het backpacken. Ik moet zeggen, het is zeker aan te raden, maar alleen als je niet in de buurt bent van een stopcontact. Het gaat allemaal wat langzamer met opladen en bij bewolkte dagen duurt het ~12 uur om de telefoon op te laden. Echter, bij direct zonlicht duurt het ~1.5-2 uur en de telefoon zit vol.

Vaak als we op een plek waren aangekomen waar we een dag bleven, legde ik het zonnepaneel aan de powerbank. 's Avonds wisselde ik en legde ik mijn telefoon aan de powerbank. Maar als je maar een weekje weg bent zou ik gewoon 1 powerbank meenemen van 10 of 20.000 mAh. Scheelt redelijk veel ruimte in je rugtas. Een zonnepaneel als dit heeft wel het formaat van een ultrabook/laptop.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

• ryndemum
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-06 10:31
Erg bedankt voor de reacties! Ik was al bang dat een dergelijke powerbank met zonnepaneel niet heel efficient zou werken. Vooral niet buiten direct zonlicht.

De 20.000 mah powerbank van Xiaomi lijkt mij een goede oplossing voor een week wildkamperen. Dan kan ik daar later altijd nog een zonnepaneel voor aanschaffen als dat nodig blijkt.

Nogmaals bedankt!

• zonnignederland
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-08-2023
*knip*. Spam.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 23-08-2019 15:17 ]

https://zonnepaneelkopen.org/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.