Samenvoegen gelijke modellen verschillende configuratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 08:53
Ideetje / discussie:

Ik zie dit als een toevoeging dan wel alternatief op Series.

Optie (toggle) in Pricewatch om bijvoorbeeld een model (bijv. Asus Zenbook Pro UX580) en alle varianten hierop (GE BN010T, GE BN071T etc) samen te voegen. Het gaat immers om hetzelfde product maar een andere configuratie (door gebruiker / merk/bedrijf)

Daarbij in Pricewatch het minimum van die configuratie weergeven in de lijst (met als opmerking: "meerdere configuraties") en op de productpagina alle opties, een link naar de configuratiepagina en de mededeling of het door de gebruiker zelf te configureren is (zie Lenovo T480 en Dell XPS15 etc) .

feature_pricewatch_1
ja, ik weet hoe een thumbnail werkt alleen kon ik mijn voorbeeld niet goed illustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@kipjr We hebben al een principe als dit in de Pricewatch, wij noemen dan het 'hoofdproduct' gewoonweg het Product en alle varianten die eronder hangen noemen we Uitvoeringen. Een mooi voorbeeld is de categorie Externe harde schijven: categorie: Externe harde schijven. Voor laptops deden we dit ook, maar sommige laptop-configuraties hadden zo veel verschillende varianten, waardoor je enorm lange lijsten kreeg. Opsplitsen was ook geen optie, want waar splits je op? Daarom besloten om voor die categorie alle laptops als een eigen product met 1 uitvoering te behandelen. De enige uitzondering die we hebben is als er een variant bestaat waar een extra accessoire wordt geleverd, zoals een muis of tas, die zetten we nog wel samen onder 1 product.

Wat jij beschrijft ziet eruit als een uitbreiding op het bestaande product/uitvoering principe wat wij kennen. Ik zet dit idee door naar het productteam voor verdere beoordeling. Ik verplaats daarom dit topic ook naar Mooie Features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 08:53
Asus Zenbook Pro UX580hier?GD (BN071T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

kipjr schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Asus Zenbook Pro UX580hier?GD (BN071T)
Ik doelde meer op de laptops die enorm veel configuraties kennen en dus hele lange lijsten in de Pricewatch. Een bekende is de HP 15 laptopserie, die op een gegeven moment meer dan 100 gekoppelde varianten had. De vraag was toen dus, ok we willen dit opsplitsen, maar waar doen we dat? Op CPU, typenummer, release datum? Maar goed, dat maakt voor dit verzoek verder niet uit.