Oude PC weer gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedemorgen,

Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom en dat komt omdat ik me er al te lang niet.meer druk om heb gemaakt. Het verhaal zit zo :

In 2005 kocht een dikke game pc. Nu is dat natuurlijk helemaal niks meer in deze tijd, maar zou graag zien of ik hem met de huidige hardware weer draaiende kan krijgen op bijvoorbeeld windows 10. Nu staat windows xp er nog op, maar dat word volgens mij niet meer ondersteund.

Nu hebben jullie daar denk ik de volledige specs voor nodig en volledig heb ik niet maar wel dit :

Moederbord, Asus M2N32 SLI Deluxr wireless edition
Processor, AMD Athlon64 2.8ghz dual core
Videokaart, sja een nvidia geforce 512mb
Geheugen was 1gb of 2 gb, ja dat is een verschil maar ik twijfel enorm.

Verder moet ik echt té ver in mn geheugen graven daarvoor en ik ben bang dat ik de bodem al heb bereikt.

Waarom koop.ik niet gewoon een nieuwe? Ik heb een laptop voor me cod ww2 en dagelijkse dingen. Ik wil gewoon een oude hobby weer beetje oppakken en hiermee beginnen.

Groeten, Sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Als je goedkoop wat extra RAM geheugen (4gb totaal) en voor 2 tientjes ergens een 120gb ssd op de kop tikt kan je daar prima w10 op draaien voor wat huis tuin en keukenwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:05

Theo

moederbord

Dat kan nog een uitdaging worden om drivers te vinden voor je moederbord als deze 10 jaar oud is, maar uiteraard wel een leuk iets om te proberen.

Windows XP kon best goed draaien op 1 of 2 GB aan geheugen. Wil je er nu Windows 10 opzetten dan ga je echt wel meer geheugen nodig hebben. Zoek dus even in de V&A naar wat extra geheugen zodat je minimaal 4 GB hebt.

De hardware is niet langzamer geworden in 10 jaar tijd, maar alle software vraagt wel meer resources. Verwacht dat je PC dus langzaam en traag is. Een SSD is bijv geen overbodige luxe en is heel erg aan te raden voor het OS en je veelgebruikte programma's.

Wat je met deze PC nog wel kan doen is 'm gebruiken voor de wat oudere games uit die tijd. Gewoon lekker Win XP op laten staan, wifi antenne loskoppelen en geen lan aansluiten en gaan met de banaan en alle Half-Life games opnieuw spelen!

[ Voor 16% gewijzigd door Theo op 15-08-2018 07:35 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Windows 10 los is alleen al duurder dan die PC. ;)

Tja, je PC was toen misschien een dikke game PC, maar nu kan je hem nog niet eens als kantoor PC gebruiken. Zo snel gaat de technologie!

Windows 10 gaat er wel op draaien, maar wel super langzaam natuurlijk en je moet wel minimaal 2GB geheugen hebben anders installeert ie niet eens volgens mij.

Maar wat wil je precies doen met dit stukje antiek? En in je geheugen graven hoef toch ook niet? Je trekt de kast open en ziet toch wat erin zit? Zou er in ieder geval geen geld meer aan besteden, tenzij je nog wat geheugen of snellere processor voor een kratje bier of pakje shag kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Bedankt voor de reacties heren, hier kan ik wat mee en weet ook waar ik aan toe ben.
Ik begrijp je reactie chim0. Ook ben ik me ervan bewust dat de technologie hard gaat, maar dacht dat het misschien nog wel een leuk idee was.

Gezien de reacties over extra's dingen kopen etc. ga ik het advies van Theo opvolgen en lekker een aantal oude games spelen !

Ik bedank jullie vriendelijk voor tijd en antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:31:
Als je goedkoop wat extra RAM geheugen (4gb totaal) en voor 2 tientjes ergens een 120gb ssd op de kop tikt kan je daar prima w10 op draaien voor wat huis tuin en keukenwerk
Het ligt er nog wel even aan wat voor een videokaart er in zit en/of dat daar drivers voor zijn i.c.m. Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 12:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zou haast gokken dat een PC met die specs wel 2gb heeft (had ik destijds in mijn x2 3800+ ook, Battlefield 2 had wel degelijk profijt van meer dan 1 gb geheugen :P )

Ik zou eens beginnen met precies uitzoeken wat je hebt, hoeveel/watvoor geheugen het bord ondersteunt etc.. en dan kijken of je inderdaad goedkoop dat kan maxen.

Kwa GPU zal het met 512mb uit die tijd gok ik een DX9 kaart zijn (een 7900GTX of zo). Als je voeding het ondersteunt loont het misschien de moeite om bijvoorbeeld een GTX660 van de V&A te trekken, voor €50 heb je dan genoeg oomph om alle spellen tot pakweg een jaartje of twee terug moeiteloos te draaien, en kan je een hele hoop inhalen. Met je oude kaart kan je ook best wat, maar zal je echt blijven steken op oudere spellen.

Kwa windows, als ik het goed begrijp is het tegenwoordig gewoon mogelijk windows 10 zonder activatie permanent te gebruiken, updates en al, je mist alleen wat opties, bijvoorbeeld je bureaublad achtergrond instellen (waar toch wel een workaround voor is), combineer dat met wat selectief kopen tijdens de volgende steamsale, en kwa software ben je ook voor peanuts weer uuuuuuren zoet

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

vectormatic schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:12:
Ik zou haast gokken dat een PC met die specs wel 2gb heeft (had ik destijds in mijn x2 3800+ ook, Battlefield 2 had wel degelijk profijt van meer dan 1 gb geheugen :P )

Ik zou eens beginnen met precies uitzoeken wat je hebt, hoeveel/watvoor geheugen het bord ondersteunt etc.. en dan kijken of je inderdaad goedkoop dat kan maxen.

Kwa GPU zal het met 512mb uit die tijd gok ik een DX9 kaart zijn (een 7900GTX of zo). Als je voeding het ondersteunt loont het misschien de moeite om bijvoorbeeld een GTX660 van de V&A te trekken, voor €50 heb je dan genoeg oomph om alle spellen tot pakweg een jaartje of twee terug moeiteloos te draaien, en kan je een hele hoop inhalen. Met je oude kaart kan je ook best wat, maar zal je echt blijven steken op oudere spellen.

Kwa windows, als ik het goed begrijp is het tegenwoordig gewoon mogelijk windows 10 zonder activatie permanent te gebruiken, updates en al, je mist alleen wat opties, bijvoorbeeld je bureaublad achtergrond instellen (waar toch wel een workaround voor is), combineer dat met wat selectief kopen tijdens de volgende steamsale, en kwa software ben je ook voor peanuts weer uuuuuuren zoet
Windows 10 installeren met 2gb ram gaat volgens mij problemen geven, al dan niet met updates installeren...

Ik zou op dit systeem een Windows 7 32 bits installeren.

Battlefield 2 liep bij mij met alles voluit op 1280x1024 pas vloeiend na het installeren van 2gb i.p.v. 1,5gb ram :P

Een Athlon 64 2,8ghz is in sommige oude spellen (Doom 3) al een bottleneck t.o.v. bijvoorbeeld een Intel Core 2 systeem.
Ik spreek uit ervaring n.a.v. benchmarken en testen. (939 dual core systeem vs 775 core 2 duo systeem)
Een dual core stelt gewoon helemaal niets meer voor tegenwoordig (voor gamen).
Hierin een GTX 660 zetten lijkt me daarom niet echt een goede optie, ook gezien het stroomverbruik van zo'n kaart.
Zelfs een Q6600 systeem zal die kaart nog bottlenecken als een malle in sommige games (Battlefield 4).
Maar voor de prijzen van zo'n kaart is dat misschien nog interessant.

Misschien is een 1030 gt een optie?
Maar ik weet uit ervaring dat een 610 gt (langzamer dan een 9600 gt!) al gebottlenecked wordt door een dual core AM2 cpu in bijvoorbeeld multiplayer Source Engine games.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-08-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

HugoBoss1985 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Windows 10 installeren met 2gb ram gaat volgens mij problemen geven, al dan niet met updates installeren...
Volgens mij draait windows 10 ook op low end laptops/tablets met maar 2gb, heel florisant zal het allemaal niet zijn, maar oude games hebben zelf ook maar een paar 100mb nodig, minder dan een moderne browser die facebook opent.
Een Athlon 64 2,8ghz is in sommige oude spellen (Doom 3) al een bottleneck t.o.v. bijvoorbeeld een Intel Core 2 systeem.
Ik spreek uit ervaring n.a.v. benchmarken en testen. (939 dual core systeem vs 775 core 2 duo systeem)
Een dual core stelt gewoon helemaal niets meer voor tegenwoordig (voor gamen).
Hierin een GTX 660 zetten lijkt me daarom niet echt een goede optie, ook gezien het stroomverbruik van zo'n kaart.
Zelfs een Q6600 systeem zal die kaart nog bottlenecken als een malle.
Maar voor de prijzen van zo'n kaart is dat misschien nog interessant.

Misschien is een 1030 gt een optie?
Maar ik weet uit ervaring dat een 610 gt (langzamer dan een 9600 gt!) al gebottlenecked wordt door een dual core AM2 cpu in bijvoorbeeld multiplayer Source Engine games.
CPU wise is zon X2 vast een bottleneck voor een 660, maar dat maakt uiteindelijk niks uit als die kaart gewoon geen drol kost, en je framerates wel speelbaar zijn, dat je dan geen 200 FPS in counterstrik haalt (ik gok zo dat dat je MP source engine benchmark was) maakt niks uit, lijkt me toch niet dat OP zich als herintreder ineens vol op competitive CS stort :P

Een oudere kaart als een GTX460 of zo is misschien een beter idee, maar alleen als ie significant goedkoper te vinden is, wat dat betreft is een GT1030 dan meteen weer fors duurder, en als je per ongeluk de ddr3 versie pakt ook nog eens knap waardeloos

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vectormatic schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Volgens mij draait windows 10 ook op low end laptops/tablets met maar 2gb, heel florisant zal het allemaal niet zijn, maar oude games hebben zelf ook maar een paar 100mb nodig, minder dan een moderne browser die facebook opent.

[...]

CPU wise is zon X2 vast een bottleneck voor een 660, maar dat maakt uiteindelijk niks uit als die kaart gewoon geen drol kost, en je framerates wel speelbaar zijn, dat je dan geen 200 FPS in counterstrik haalt (ik gok zo dat dat je MP source engine benchmark was) maakt niks uit, lijkt me toch niet dat OP zich als herintreder ineens vol op competitive CS stort :P

Een oudere kaart als een GTX460 of zo is misschien een beter idee, maar alleen als ie significant goedkoper te vinden is, wat dat betreft is een GT1030 dan meteen weer fors duurder, en als je per ongeluk de ddr3 versie pakt ook nog eens knap waardeloos
toon volledige bericht
Ik draai W10 x64 op een celeron dual core ULV (2x1,4Ghz geloof ik) met 2gb DDR3 en een 120gb SSD en dat gaat voor huis tuin en keuken gebruik prima.

W10 is aardig geoptimaliseert voor 2gb geheugen,er wordt dan een hoop gecomprimeert en met alleen Windows opgestart zonder rommel gebruikt hij dan zo'n 900mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Ik denk dat ik de.pc eens tevoorschijn haal en de specs hier precies post.
BF2 kon ik idd wel op max spelen, dus 2gb zal er denk ik wel in zitten. De specs komen eraan. De doos van de voeding heb ik ook al zien liggen, dus deze specs komen er ool bij

Edit :

Bij deze ben ik via mijn oude PC ingelogd op het forum. Tot mijn verbazing ben ik er schijnbaar al eens mee bezig geweest en staat windows 7 erop.
Ook de videokaart is eens vervangen wat ik nog wel weet ,maar dit betreft een ATI Radeon HD 4800 series.

i.p.v. alles te verbeteren en te veranderen post ik hier nu gewoon mijn volledige specs uit zo uit dxdiag komen.

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ (2 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 2046MB RAM
Page File: 1197MB used, 2895MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9442)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Display Memory: 1274 MB
Dedicated Memory: 506 MB
Shared Memory: 767 MB

File System: NTFS
Model: Hitachi HDT725025VLA SCSI Disk Device

Betreft de voeding, dit is een flower power met 500watt en 550watt piekbelasting.
De koeling goed op orde, er zit een grote processor koeler op van ASUS en 3ventilators op de kast.

Geheugen heb ik nog 2 slots over, dus dat kan ik nog gekker maken.

Wat me ook opvalt is toen ik naar deze site ging, dat ik overal "het risico" moet accepteren om verder te gaan wegens certificaten die niet deugen ofzo.

[ Voor 74% gewijzigd door Sjaakie90 op 15-08-2018 14:21 . Reden: Aanvulling specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjaakie90 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:33:
Ik denk dat ik de.pc eens tevoorschijn haal en de specs hier precies post.
BF2 kon ik idd wel op max spelen, dus 2gb zal er denk ik wel in zitten. De specs komen eraan. De doos van de voeding heb ik ook al zien liggen, dus deze specs komen er ool bij

Edit :

Bij deze ben ik via mijn oude PC ingelogd op het forum. Tot mijn verbazing ben ik er schijnbaar al eens mee bezig geweest en staat windows 7 erop.
Ook de videokaart is eens vervangen wat ik nog wel weet ,maar dit betreft een ATI Radeon HD 4800 series.

i.p.v. alles te verbeteren en te veranderen post ik hier nu gewoon mijn volledige specs uit zo uit dxdiag komen.

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+ (2 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 2046MB RAM
Page File: 1197MB used, 2895MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Card name: ATI Radeon HD 4800 Series
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x9442)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Display Memory: 1274 MB
Dedicated Memory: 506 MB
Shared Memory: 767 MB

File System: NTFS
Model: Hitachi HDT725025VLA SCSI Disk Device

Betreft de voeding, dit is een flower power met 500watt en 550watt piekbelasting.
De koeling goed op orde, er zit een grote processor koeler op van ASUS en 3ventilators op de kast.

Geheugen heb ik nog 2 slots over, dus dat kan ik nog gekker maken.

Wat me ook opvalt is toen ik naar deze site ging, dat ik overal "het risico" moet accepteren om verder te gaan wegens certificaten die niet deugen ofzo.
toon volledige bericht
Dat gaat onder W10 prima werken. In ieder geval niet "slomer" dan onder W7.

Die videokaart is prima voor W10, drivers zijn er.

Geheugen zou ik nog steeds upgraden, en een supergoedkoop SSDtje om vanaf op te starten kan ook geen kwaad.

Je certificaaterrors komen zeer waarschijnlijk door verkeerd staande datum/tijd en/of mega outdated browser

Ik weet niet waar je woont maar je zou zoiets kunnen oprapen:
V&A aangeboden: Oude set voor de liefhebber

het moederbord en CPU hobby je ergens anders heen of geef je weer aan een andere tweaker weg, heb je wel mooi 4gb.

Dan alleen nog een SSDtje scoren

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 15-08-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Ja Rotterdam is wel weer een uur rijden, wel leuk dat je de lunk even deelt !

De errors kwamen idd van een datum en tijd die niet goed staan. Te verwend denk ik 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

vectormatic schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Mijn ervaring is dat het met 2gb ram problemen gaf, maar dat kan ook komen door het gebruik van de 64 bits windows 10 i.p.v. 32 bits windows 10.
Geen idee welke windows 10 ik toen gebruikte.

Nee ik doelde op NMRIH en Contagion (beide worden volgens mij niet meer gespeeld en dode community) welke door een Q6600 gebottlenecked worden.
CS GO heb ik nooit gebenchmarked, maar dat is volgens mij aanzienlijk minder zwaar voor de cpu tenzij je zelf een server start met AI er in.
Contagion en NMRIH hebben zoveel meer AI in de game en die games zijn zwaarder voor de cpu.
Dus met CS GO / Insurgency (?) zou het minder uitmaken, denk ik.

Goed punt dus van jou, het ligt er aan welke games je gaat spelen...

YouTube: AMD Athlon 64 X2 5200(2.6) + GTX 970 in 17 Games

De GTX 970 wordt zo zwaar gebottlenecked dat hij alsnog net zo zuinig is als een GT 1030 :o

Van de GT 1030 bestaan dus ook weer meerdere varianten, dat wist ik niet. :)
Ik heb er eentje gehad die op 1080p alles low Doom 2016 niet op vloeiend 60 fps aankon in ieder geval :P
Wel een mooi zuinig kaartje.

Tweedehands zal een gtx 660 / 1030gt even duur zijn, denk ik... dus dan moet je naar prestaties en stroomverbruik gaan kijken en een keuze maken.

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-08-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Ja het is wel hartstikke leuk dat alles het nog doet natuurlijk. Zie, voor de kosten van een gebruikte ssd en en 2gb ram erbij hoef je het ook niet te laten.

Maar dan zou ik eerst nog wat tijd moeten vrijmaken om eens wat games te installeren.en kijken wat het doet

En daarbij ben ik nu al een half uur aan het wachten totdat die eindelijk IE11 eens heeft geïnstalleerd

[ Voor 16% gewijzigd door Sjaakie90 op 15-08-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Je bent duidelijk een tijdje "van de markt" geweest als je het nog over dxdiag hebt. :D

Kan je niet gewoon op het moederbord kijken welk model erop staat en hoeveel geheugensloten ie heeft en hoeveel er bezet zijn en of je 1x 2GB hebt of 2x 1GB? Of als je dat te lastig vindt, download dan CPU-Z die kan dat precies aflezen > https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Whoops stond gewoon in de OP niks. Niks gezegd! :X

Als je moederbord maar 2 geheugensloten heeft, heb je kans dat een moederbord uit die tijd ook niet meer dan 4GB ondersteund, dus maximaal 2x 2GB.

Let er ook op dat als je een SSD aanschaft, je niet de volledige snelheid zal halen omdat je SATA poorten maar SATA150 zijn, schat ik zo in op een moederbord uit die tijd, en een moderne SSD SATA600 is. Je zou wel tweedehands eentje kunnen kopen, je systeem zal sowieso wel sneller zijn en snappier aanvoelen dan met je huidige harde schijf.

Dus stel dat je die twee dingen voor een habbekrats kan krijgen en ook een Phenom II quad core processor ofzo, heb je weer een aardig game bakkie. Zien we je over 15 jaar weer! :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Sjaakie90 Dit zie ik bij je moederbord specs
https://www.asus.com/us/M...s_Edition/specifications/

Dual channel memory architecture
4 x DIMM, max. 8GB, DDR2-800/667/533, ECC and non-ECC, un-buffered memory

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 15-08-2018 15:07 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Haha Chim0!
15 jaar doen met deze is nogal wat.
De aansluitingen die noemt moet ik echt even googlen met SATA nummertjes.
Er zijn 2 van de 4 geheugenslots bezet, dus kan nog updaten met 2 geheugenkaartjes. Dat houd dus in dat deze 1gb per stuk zijn.

Dus alleen nog ff googlen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Sjaakie90

Top! mooi dat ie het gewoon doet, en dat er 2gb en een radeon 4800 in zit, dan ben je er inderdaad met hooguit wat extra ram en een SSDtje wel. Ook zonder moet je overigens best een eind komen voor oudere games.

Ik zou zeggen, fire up steam, koop een paar klassiekers en enjoy!

https://xkcd.com/606/ :P (zonder gekheid, als je portal nog niet gespeeld hebt, beide delen zijn voortreffelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Ja dat is gaaf Hackus!
Alleen is dat voor mij nu echt codetaal met daar allemaal.staat.
Zie, dit was een hobby van me vroeger ( zoals gezegd, dxdiag ) en ik heb t helaas niet allemaal kunnen onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die PC kan best nog mee. Ik heb een Phenom II X4 980 BE overlaatst nog naar Windows 10 gemigreerd. Je zal wat drivers moeten bijeensprokkelen, maar niks dat je niet kan vinden met PCI ID's, en vaak helpen (ondertekende) Windows 7 of 8-drivers ook waar Windows 10-drivers ontbreken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie90
Ik heb al even google geraadpleegd maar kom er niet uit. Waar aan kan ik zien.of.ik sata150, 600 of wat dan ook heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-07 11:06
Uit de specs van het Moederbord: 6 x Serial ATA 3.0Gb/s

Een S-ATA SSD gaat daar prima op werken ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1