Toon posts:

ipchains:protocol not avaible

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb slackware 8.0 geinstalleerdd alleen bij mijn script voor ipchains (overgenomen van mijn mandrake bak) zegt hij bij elke regel dat het het protocol niet beschikbaar is wat is hier de oplossing van? ip_forward staat op een in net2

Alvast bedankt voor de reacties

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Heb je wel ipchains mee gecompiled in je kernel? Of evt als module als dat kan? Standaard staat niets aan, en je moet ipchains compatability mee compilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zoveel zin om de kernel opnieuw te compilen dus hoe laat ik hem als module?

Verwijderd

Topicstarter
k heb al een reactie gekregen op het slackware forum:
voor mensen met hetzelfde probleem:
# modprobe ipchains

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Heb ongeveer hetzelfde probleem... Alleen ipchains heb ik inmiddels wel weer een beetje aan de gang... Ik mis nu alleen nog een hoop modules, bijvoorbeeld ip_masq_ftp... Ik heb ze gezocht, maar ze zijn er echt niet... Dat komt blijkbaar doordat iptables er voortaan in zit en die gebruikt hele andere (heb ik me laten vertellen)...

Is er een plek waar ik die modules kan downloaden??? ik ben via google een het zoeken geweest, ook op sourceforge en freshmeat, maar helemaal nergens kan ik die dingen vinden... Of is er een mogelijkheid om die modules te kopiëren vanaf een machine die ze wel heeft??? Moet ik dan de kernel opnieuw compileren of niet??? Of kan ik die van iptables gebruiken? En zo ja, wie heeft dan een lijstje welke overeenkomt met welke...

Ja, erg newbie allemaal, maarja, je moet het toch ooit eens leren...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Tja bovenstaande klinkt inderdaad alsof de module voor ipchains niet geladen is (modprobe /insmod).

Let op hij kan niet tegelijkertijd met iptables geladen zijn. Ze sluiten elkaar uit. Het is dus ook niet mogelijk om modules van elkaar te gebruiken ;)

De ipchains modules zijn vast wel op ipmasq.cjb.net te vinden gok ik.

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Hij is wel geladen, de gewone regels werken, maar de modules zijn er echt niet.... En ook op die pagina zijn ze niet te vinden... :( Als je nog meer ideeën hebt, hoor ik ze graag..

Verwijderd

gewoon iptables gaan gebruiken, werkt net zo goed en een stuk makkelijker/overzichtelijker.

Wil je perse die ipchains modules hebben dan lijkt het downloaden/compileren van ipchains mij de enige mogelijkheid, evt. icm. een hercompilatie vd. kernel.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 19:18 schreef Whizzer het volgende:
Hij is wel geladen, de gewone regels werken, maar de modules zijn er echt niet.... En ook op die pagina zijn ze niet te vinden... :( Als je nog meer ideeën hebt, hoor ik ze graag..
Lezen is ook een kunst. Een verdere hint geef ik niet :P

Verwijderd

Hmm.. als je toevallig bij Slackware 8.0 ook de kernel source hebt geinstalleerd is dat een goeie zaak. All you have to do is alleen maar eventjes een make menuconfig (is wat makkelijker) alles wat ook maar met net etc. te maken heeft als module aanvinken, de configuratie opslaan en een make modules; make modules_install; depmod -a en you're in business..

(correct me if i'm wrong)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 18 juli 2001 18:14 schreef ultimate het volgende:
Ik heb niet zoveel zin om de kernel opnieuw te compilen dus hoe laat ik hem als module?
Dan hem je bij het bouwen van de kernel al wel op moeten geven dat je hem als module wilt maken. Anders is hij er helemaal niet.

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Op woensdag 18 juli 2001 20:11 schreef nelske het volgende:
Lezen is ook een kunst. Een verdere hint geef ik niet :P
Ik zoek me helemaal lens op die pagina... Heb in de HowTo wel iets gevonden waarvan men zegt dat het wat modules zijn voor ipchains, maar of dit nu die modules zijn??? Het lijkt er in ieder geval niet op....

O was ik maar op vakantie... alhoewel, dan kan ik 2 weken niet met de computers klooien :'( ... Shit, ik ga zondag op vakantie....

Verwijderd

Klik eens op het linkje "application support" (uit m'n hoofd).

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Er staat wel een patch voor de ip_masq_ftp, en ook de werkelijke module is te vinden, alleen is die niet te downen.... (net als de meeste anderen :( Ben ik nu scheel, of ...

Pagina: 1