Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-05 10:26
Besten,
Ik heb nu een tijdje de gainward gtx 1060 6gb single fan.
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1060

Echter vind ik de koeling vrij slecht, er zit een vrij kleine ronde heatsink onder de enkele fan.

Nu kreeg ik een idee waarvan ik jullie wil vragen of het levensvatbaar is.
Een betere koeler van een andere willekeurige kapotte 1000 serie (of andere serie indien mogelijk) die defect is er op zetten.

Zou het überhaupt passen? En zou ik iets moeten aanpassen?

Dit idee komt voort uit geen tot laag budget, ik weet dat ik bijvoorbeeld ook een arctic koeler zou kunnen kopen maar die zijn 2e hands niet te vinden en mijn huidige situatie laat een uitgave voor een nieuwe niet toe. En aangezien ik toch tijd heb zou wat crea bea werk me goed doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 10:25
Lekker knutselen is altijd leuk!

Haal de koeler er af en check even of de pasta wel goed er op zit. Eventueel zou je wat liquid metal kunnen gebruiken om de koeling een boost te geven (check aub eerst een tutorial).

Er zitten vrijwel zeker verschillen in de indeling van de componenten op de kaart tov andere fabrikanten. Je zult dus zeker iets aan moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Je zou een als het budget het toelaat en je de ruimte in je case hebt een Nzxt X52/X62 kunnen kopen, met deze bracket erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QvclxUwzdLvPUtlNOFDCbWhT/thumb.jpg

Koelt super goed bekijk maar eens video's op YouTube hier over.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
dus als ik het goed begrijo wil je een gratis oplossing... OK
u neemt een 120mm fan uit de onderdelenbak en een setje tiewraps, vervolgens haal je je plasticshroud en fan van je koeler af en monteer je die 120mm fan erop... boem gratis koelingupgrade next problem :p

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:41

Thomg

Aww yiss

Eens met maks, je krijgt voor weinig waarschijnlijk meer performance met zijn oplossing.
Nadeel van dit soort koelers is echter dat de heatsink vrij klein is ( en het dus lastig is hier genoeg actieve koeling door te krijgen ).
Moet je natuurlijk wel acceptabele airflow hebben in je kast, anders ga je stoken.

Zou verder niks aan uitgeven... Een 1060 is niet de investering waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 16-08-2018 01:27 ]

• maks11223344
verder ben ik wel benieuwt wat voor temperaturen er nu gehaald worden dat is nog nergens vermeld?
met zo een energie zuinige kaart zal dat toch wel meevallen? ;)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Er kan vast wel een arctic cooling coolertje op toch? Verder lijkt mij de temperatuur van een gemiddelde 1060 toch iets wat niet heel erg hoog mag liggen. Zo'n 80c op de warmste dagen is max? (bij mijn GiBy G1 Gaming)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
Stressed wordt hij nu 80 graden omdat ik recentelijk de airflow in mijn case geupgrade heb met 3x 140mm fans.

Ik weet dat ie gewoon in de veilige temperaturen zit, vind dat echter zelf gewoon te warm en wil hem koeler hebben.

@maks11223344 zo'n oplossing dat ik zelf idd ook al wel aan, ware het niet dat die pins anders zijn... toch?

@Tjm De Groot ik heb het over koeling van defecte kaarten gebruiken wegens laag budget en jij stelt een oplossing van €115 voor? xD

@millman Arctic cooling past er idd op zoals ik in OP zeg, echter zijn die 2e hands niet te vinden en ik wil er geen €65 aan uitgeven.

@Wowgman Voor liquid metal zou ik eerst een heatsing met koperen kern moeten hebben, wat er nu op zit is alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
ja dat is een ander stekkertje maar ik weet dat bijvoorbeeld highflow hier verloopjes voor heeft voor sommige kaarten, je kan ookvkihken of je nog een vrije 3/4pins stekker heb op je moederbord of fancontroller?
vaste fanspeed kiezen die genoeg koelt maar niet hoorbaar of storend is en klaar (zo had ik dat oo mijn hd7990 gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
Ik heb alleen nog een pin over voor de pump-fan op het moederbord, maar die zou ik natuurlijk inderdaad zo in kunnen stellen.

Toch zou ik het liefst voor een "echte" gpu koeling gaan omdat het toch ook een TG case is enzo.
Daarom dat ik aan kapotte 900 of 1000 serie kaarten dacht.
Er staat hier op tweakers ook nog een oude versie Arctic Accelero Xtreme Plus te koop.
Als iemand mij kan vertellen dat ik deze passend kan maken al dan niet met wat kleine aanpassingen aan de koeler, is dat ook absoluut een optie.

pricewatch: Arctic Accelero Xtreme Plus
Pagina: 1