Geen kamer kunnen vinden, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Beste Tweakers,

Volgende maand begin ik aan mijn master informatica aan de universiteit van Utrecht. Hiervoor zou ik graag in, of rondom, Utrecht willen wonen, omdat de reistijd voor mij minimaal 4 uur op een dag is. Helaas is de "kamermarkt" in Utrecht zo beroerd (ontzettend veel vraag, weinig aanbod) dat het mij in een aantal maanden tijd nog steeds niet is gelukt om een kamer te krijgen. Ik ben dus begonnen met het verzamelen van alternatieven om toch in, of rondom, de stad Utrecht te kunnen verblijven en zou graag meer ideeën of alternatieven willen verzamelen.

Wat ik nu doe:
- Ik heb mij al ingeschreven bij de SSH (student housing), maar hier bedraagt de wachttijd voor een kamer of een kans om te hospiteren minimaal 1 jaar.
- Facebook-groepen in de gaten houden
- Vrienden via-via laten vragen aan mensen
- Op Marktplaats advertenties reageren

Welke alternatieven er zijn mocht het vinden van een kamer niet lukken:
- Met de caravan op een nabijgelegen camping staan zolang deze geopend is (kan max 1 of 2 maanden)
- Appartement huren (dit is te duur voor mij alleen, ik ken ook niet iemand die samen in Utrecht een appartement wil huren als er Tweakers in hetzelfde schuitje zitten, DM mij

Graag hoor ik meer ideeën en/of alternatieven, ze zijn van harte welkom! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 22:35
Heb je al gekeken naar antikraak? Ik hoor soms goede verhalen over mensen die zo tijdelijk woonruimte hebben gevonden

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:02

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb ooit in een ver verleden,10 jaar alweer, zelf een advertentie geplaatst op marktplaats inclusief een bedrag om hem een poos bovenaan te laten staan. Ik had binnen een week een zolderkamer.

(dat was trouwens wel omdat ik een baan had gevonden in utrecht, niet als student)

[ Voor 18% gewijzigd door Dwarlorf op 14-08-2018 23:30 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15
Van die containerwoningen waar alleen studenten in mogen zit soms een korte wachttijd op.

Ikzelf heb in casa400 gewoond. Dat is in Amsterdam, je moet er van 1 juni tot 1 oktober uit, en er staat een wachttijd van ongeveer een jaar op.. Dus niet heel ideaal maarja het is in ieder geval iets :)

Verder is het natuurlijk handig om medestudenten te vragen of zij met hetzelfde probleem zitten en miscshien samen met jou wat te gaan huren, samen kunnen jullie misschien wel commerciele huur (voor tijdelijk totdat zo'n wachttijd voorbij is) opbrengen. Kun je contact krijgen met de mensen waarmee je aan die opleiding begint bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een jaar of 10 geleden zat ik in hetzelfde schuitje.

De tip van @Dwarlorf is niet verkeerd.
Verder, maak op elke mogelijke manier bekend dat je zoekende bent naar een kamer. Zeker tijdens de introductie week is het niet gek om een sticker/button te dragen met "kamer gezocht".

- blijf doorvragen in je nieuwe sociale netwerk.
- wees niet bang een of twee dagen door de weeks 'te logeren' bij studiegenootjes.
- kies eventueel tijdelijk voor een kamer in dorpje net buiten Utrecht met goede ov verbinding naar je universiteit.
- wees ook niet bang te kamperen.

Ik denk dat een appartement huren, binnen de (halve) pricerange van een studentenkamer moeilijker is dan het vinden van een kamer in Utrecht.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kyumia schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:24:
- Met de caravan op een nabijgelegen camping staan zolang deze geopend is (kan max 1 of 2 maanden)
Vreemde vraag wellicht, maar waarom mag je in Nederland niet gewoon met een camper op de parkeerplaats van de Albert Heijn staan en er in slapen? Eigenlijk best vreemd dat men je verplicht om in een woning te slapen. Hoe doen nomaden dat eigenlijk? In Utrecht zijn genoeg nomaden. Krijgen die gewoon elke nacht een boete?
- Appartement huren (dit is te duur voor mij alleen, ik ken ook niet iemand die samen in Utrecht een appartement wil huren als er Tweakers in hetzelfde schuitje zitten, DM mij
Als jij de huurder bent, en je laat iemand hospiteren in jouw appartement, dan kun je diegene zonder opgaaf van reden na 9 maanden eruit trappen. Geen klik tussen jullie is genoeg reden. Dus je kunt prima iemand "uitproberen." Na 9 maanden geniet diegene huurbescherming en heb je een probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 14-08-2018 23:44 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

@Trommelrem Omdat de parkeerplaats niet van jou is (prive danwel gemeentelijke grond), bedoeld is voor parkeren en niet wonen (je neemt schaarse parkeerruimte in beslag en laat een ander er voor dokken), omdat het tot andere vormen van overlast kan zorgen tot en met ghetto-vorming aan toe, omdat het geen postadres is, omdat het belasting-innen bemoeilijkt, omdat het niet aansluit op het afval systeem, omdat er geen riool is, genoeg redenen om het niet vreemd te vinden dat dit niet mag. Het is veel vreemder om te denken dat het normaal zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:59:
@Trommelrem Omdat de parkeerplaats niet van jou is (prive danwel gemeentelijke grond), bedoeld is voor parkeren en niet wonen (je neemt schaarse parkeerruimte in beslag en laat een ander er voor dokken), omdat het tot andere vormen van overlast kan zorgen tot en met ghetto-vorming aan toe, omdat het geen postadres is, omdat het belasting-innen bemoeilijkt, omdat het niet aansluit op het afval systeem, omdat er geen riool is, genoeg redenen om het niet vreemd te vinden dat dit niet mag. Het is veel vreemder om te denken dat het normaal zou zijn.
Kortom, het geeft potentieel zooi en kosten en levert de staat niks op. Daarom dus ;)

Ontopic: kijk eens in Amersfoort. Sta je ook zo in Utrecht op en neer.
Airbnb al naar gekeken? Al is het maar tijdelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had destijds in de introductie week een (corps) kamer geregeld, van daaruit verder gaan zoeken. Sliep wel met 5 man in de woonkamer, maar prima vermaakt.

Een van ons vijfen werd lid van het corps en mocht blijven :P. De rest bedankte voor de toffe week ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 15-08-2018 00:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
Overal lijntjes uitgooien

Antikraak
Huurstichtingen
Studentenverenigingen
Studiegenoten
Facebook
Marktplaats
Maillijsten van verenigingen
Familie en vrienden
Kaartjes bij uni/ziekenhuizen/supermarkten
Maak een youtube video
Via werk
Airbnb etc
Buiten de stad en dan netwerk opbouwen
Centerparc huisjes

Als je eenmaal in Utrecht zit is het veel gemakkelijker om iets anders/beters te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 13:25
Kyumia schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:24:
Hiervoor zou ik graag in, of rondom, Utrecht willen wonen, omdat de reistijd voor mij minimaal 4 uur op een dag is.
Bij de SSH& (Arnhem en Nijmegen), krijg je reisurgentie als je reis -van station tot station- meer dan twee uur is. Kan je hier geen gebruik van maken in Utrecht? Dit zal het vinden van een kamer bij de SSH waarschijnlijk een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 09:15
kijken in bunnik/houten, daar is plek zat

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:00
Nieuwegein/Zeist/Houten/De Bilt/Maarsen etc zou ik goed rond gaan kijken. De Uithof is dan binnen een half uur fietsend te bereiken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat hierboven ook gezegd wordt. Ga even kijken in de omliggende dorpen zoals De Bilt, Bunnik etc. (Centrum van de bilt is 15 min fietsen naar de uithof en 20 naar Utrecht centrum. En dan fiets je niet snel...) Vaak ook echt een stuk goedkoper dan Utrecht zelf.
Soms nog minder ver fietsen van het centrum dan bijvoorbeeld de wijken Zuilen of Overvecht.
En als je daar dan een kamer hebt kan je vervolgens altijd nog verder zoeken naar een woning dichter bij het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Heb je ook al gekeken op duwo.nl? Een vriend van mij heeft daar al meerdere kamers, in verschillende steden, mee gekregen.

Zoals eerder gezegd: zet zoveel mogelijk lijntjes uit; alleen daarmee vergroot je je kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heeft jouw studie studentmentoren? Die zijn er voor praktische problemen en je heb een heel praktisch probleem. Je tutor kan je vertellen waar en hoe.

Heb je gekeken of je iets kunt vinden in plekken als Woerden, Zeist of zelfs Amersfoort? Het is meer reizen, maar een uur per dag is beter dan vier uur per dag, toch?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 16:36
heb je je al ingeschreven bij kamernet? Zelf vroeger altijd van die site gebruikt gemaakt om een kamer te vinden. Verschrikkelijke site, maar het doel is dan wel snel bereikt.

Belangrijkste tip bij kamernet: Schrijf een leuk uitgebreid verhaal over jezelf en stuur deze naar minimaal 20 kamers door. Wellicht dat er dan 1 of 2 positieve reacties uit komen.

p.s. Mocht je er gebruik van maken, let op dat kamernet direct een automatische incasso start (walgelijk verdienmodel)

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 01:18
Beetje laat, het is al in volle gang denk ik, maar kijk of je hier nog aan mee kunt doen: https://utrechtseintroductietijd.nl/
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou omliggende gemeenten inderdaad proberen. Bij voorkeur natuurlijk nog op fietsafstand. Maar het is al vlug veel beter dan 2 uur enkele reis.

Tegen het einde van het studiejaar kan je weer verder kijken. Dan ben je de bulk van volgend jaar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:18
kamer huren een stuk verderop die normaal niet aantrekkelijk is vanwege reistijd + een goedkope brommert aanschaffen waardoor je toch snel heen en weer bent?

Tussen uni en huis was een enkele reis voor mij ook ruim 2 uur. Afstand 80km. Ik heb de som gemaakt en rijden met eigen vervoer (motor + geleende auto in geval van sneeuw en ijzel) was goedkoper dan een kamer huren. Reistijd over de weg 1 uur. Welgeteld 0 keer OV gebruikt tijdens de studie >:)
Mooi een ton het barrel gezet en hij doet het nog steeds perfect. Wel zelf je onderhoud doen anders gaat het pijn doen in je portemonnee.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@Kyumia Heb je ook al gekeken in de randgemeenten zoals Zeist, Bunnik en Nieuwegein? En je zou via SSH ook kunnen reageren op tijdelijke kamers, dan heb je in ieder geval iets en kun je op je gemak verder zoeken

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:58
Probeer in de grote Utrechtse studentenflats briefjes op te hangen op de prikborden met dat je een kamer zoekt, eventueel een half jaar als onderhuurder. Dus bij:

- Studio Max
- Casa Confetti
- Ina Boudier Bakkerlaan
- Frits Coerslaan
- Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 15:28
Goeie vriendin van mij woont in Utrecht in een complex, t'is wel een 'dorm' maar prima prijs en prima dicht bij 't centrum.

Dit is alle informatie die ik voor je kan vinden:

http://www.smartcitylofts...oftselector/the-hive.html
http://tb3.nl/the-hive-utrecht/

Ff bellen of d'r iets beschikbaar is/komt op korte termijn!
Cheers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:42
Eerste en belangrijkste tip, ga buiten Utrecht kijken. Almere bijvoorbeeld, misschien niet de meest fantastische stad maar beter betaalbaar in ieder geval. Ik woon mijn hele leven al in Utrecht, het is altijd al een drama geweest woonruimte te vinden. Niet alleen voor studenten, voor vrijwel iedereen - vooral vanwege de prijzen. Zelfs met 10+ jaren aan inschrijfduur op Woningnet kom je op plaats 50 terecht voor een sociale(!) huurwoning.

Wat betreft antikraak zou ik erg voorzichtig zijn. Bij gebrek aan woonruimte heb ik het zelf een tijd gedaan (mijn schoonzusje ook). De voorwaarden vaak beroerd en schuren soms zelfs tegen het onwettige aan. Denk hierbij aan het feit dat de beheerders altijd mogen binnentreden in de woning ter controle (ze hebben een eigen sleutel). Je mee moet helpen aan de verkoop van de woning (wij woonden in huizen die lang te koop stonden).
Voor de rest kom je vaak in beroerde buurten (in Utrecht Overvecht, Ondiep, Kanaleneiland, etc.).

Niet onbelangrijk, je zal vaak gaan verhuizen. Ja, er zijn mensen die al ruim twee jaar op dezelfde plek wonen maar dat zijn echt uitzonderingen. Wij (en mijn schoonzus) moesten in minder dan een half jaar driemaal verhuizen. Dat was ook tijdens mijn studie (afstuderen zelfs) en ik kan je vertellen dat dat echt een nachtmerrie is. Mijn advies is eigenlijk, doe het niet tenzij je zeker weet dat je er lange tijd kan verblijven en de voorwaarden deugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 10:17
Zelf heb ik in 1995/96 negen maanden in een caravan op Camping de Berenkuil gewoond, tot ik via de SSH een kamer vond. Is prima bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zoals anderen al zeiden, zoek ook in omringende gemeentes. Zo liggen Zeist en De Bilt dicht bij de Uithof. Nieuwegein ligt gunstig qua OV, wat straks nog beter wordt als de Uithoflijn geopend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlaxx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 10:14
Kijk even op interveste of er iets in de buurt te vinden is. Ze hebben veel tijdelijke woningen in Nederland, huizen die in de loop van de tijd een keer gesloopt worden. Je kan erin wonen als elk ander huurhuis maar als het gesloopt gaat worden heb je 3 maanden om te verhuizen.
Zelf heb ik hier een huis in Helmond weten te regelen, niet het mooiste maar dat zie je ook terug in de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 03:59
De volgende aanpak heeft zowel mij als een aantal van mijn vrienden goed op weg geholpen:

- In plaats van dat je zoekt op grote 'verzamelsites' (pararius, kamernet, etc): Google 25 makelaars kantoortjes die actief zijn in de regio. Open de websites in een apart venster, en elke dag rond het eten ververs je deze om het nieuwe aanbod te zien. Daarna kwestie van snel reageren.

Hopelijk heb je er wat aan!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik heb ook in Amersfoort gewoond tijdens 3 jaar van mijn studie in Utrecht. Is hele fijne verbinding. Vanaf station Amersfoort ben je met 15 minuten in Utrecht en dan nog met 20 minuten op de Uithof.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 15:42
Gertjuhjan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:19:
Ik heb ook in Amersfoort gewoond tijdens 3 jaar van mijn studie in Utrecht. Is hele fijne verbinding. Vanaf station Amersfoort ben je met 15 minuten in Utrecht en dan nog met 20 minuten op de Uithof.
Er zijn zelfs rechtstreekse bussen van Amersfoort naar de Uithof, scheelt weer. En als alternatief, van het centrum van Amersfoort naar de Uithof is 19 kilometer, een half uurtje met een bromfiets. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:58
Ik snap opzich de reacties wel van: Amersfoort, Zeist, Almere, maar ik snap eigenlijk heel goed dat TS graag ín Utrecht wil wonen.

Toen ik daar ging studeren (en ben blijven wonen) wilde ik ook in de stad. Op de fiets naar universiteit, kroeg, vrienden, etc. Voelt toch allemaal net even anders als je altijd nog weer met die trein moet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Bedankt voor alle reacties! Hier heb ik wat aan. Antikraak is inderdaad te tricky met al die regels van ze. Ik kijk inderdaad ook in omliggende steden die een fatsoenlijke aansluiting hebben.

Kamernet heb ik een aantal weken geprobeerd, maar in steden zoals Utrecht is dat niet te doen, de enige reacties die ik kreeg waren dat het huis verhuurd was (om zo hun response rate omhoog te halen).

SSHXL heeft helaas geen reisurgentie, anders had ik dat inderdaad wel aangevraagd.

Complexen zoals the Hive moest ik mij inschrijven voor mei, en een groot deel van complexen worden gereserveerd voor buitenlandse studenten (maar ik zal ze bellen). Dit houd ik ook in de gaten op sites zoals Holland2Stay, Domvast, etc.

Couchsurfen en Airbnb heb ik inderdaad nog niet aan gedacht, ik zal daar ook eens naar kijken! Ook het ophangen van briefjes in zulke complexen ga ik zeker doen!

Nogmaals bedankt voor alle reacties! Ze zijn zeer welkom!

[ Voor 11% gewijzigd door Kyumia op 15-08-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Vergroot je zoekrange, desnoods ga je in een gehucht wonen.

Vanuit daar zoeken is het veel makkelijker en je reistijd wordt er altijd korter op lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 09:34
En anders aan het begin op en neer reizen en gewoon doorzoeken voor een kamer? Bij mij was van huis naar de hogeschool ook 2 uur enkele reis en dat heb ik mijn hele studie gereisd. Eerst was mijn plan om na het halen van de propedeuse op kamers te gaan. Dat duurde een half jaar langer en het afronden van de opleiding heb ik in 3 jaar in plaats van 4 jaar gedaan, met andere woorden, ik was na het halen van de propedeuse al halverwege met de opleiding en inmiddels gewend aan het reizen. Ja, 4 uur per dag is veel tijd, maar naar mijn idee zeker te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:07:
Ik snap opzich de reacties wel van: Amersfoort, Zeist, Almere, maar ik snap eigenlijk heel goed dat TS graag ín Utrecht wil wonen.

Toen ik daar ging studeren (en ben blijven wonen) wilde ik ook in de stad. Op de fiets naar universiteit, kroeg, vrienden, etc. Voelt toch allemaal net even anders als je altijd nog weer met die trein moet..
Amersfoort, Zeist en Almere zijn inderdaad niet lekker fietsbaar. De Bilt, Bunnik, Houten, Nieuwegein bijvoorbeeld wel. En zodra je daar dan woont kun je natuurlijk veel makkelijker verder zoeken naar iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
Tijdens het reizen kan je ook nog wat studeren/huiswerk maken. Scheelt je weer tijd thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kyumia Heb je al geïnformeerd bij de Universiteit zelf, of daar ter plaatse ?
Is er op de campus ook een mogelijkheid tot wonen of ?
Je zult wel niet de enige zijn met dit 'probleem'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxtor
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10 00:26
Veel van mijn studiegenoten hebben fijne kamer gekregen via Stichting Tijdelijk Wonen (https://stichtingtijdelijkwonen.nl/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49
PdeBie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:05:
Tijdens het reizen kan je ook nog wat studeren/huiswerk maken. Scheelt je weer tijd thuis :)
Moet er wel plek zijn!
Ik heb regelmatig dat plan gehad, maar toen kon ik mij nauwelijks bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:00
scartissue schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Amersfoort, Zeist en Almere zijn inderdaad niet lekker fietsbaar. De Bilt, Bunnik, Houten, Nieuwegein bijvoorbeeld wel. En zodra je daar dan woont kun je natuurlijk veel makkelijker verder zoeken naar iets anders.
Kleine correctie: Zeist is uitstekend te doen op de fiets, naar de Uithof is het een kwartiertje. Naar Utrecht centrum ongeveer een half uurtje.

De rest zijn inderdaad een heel stuk verder fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
balfnl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Kleine correctie: Zeist is uitstekend te doen op de fiets, naar de Uithof is het een kwartiertje. Naar Utrecht centrum ongeveer een half uurtje.

Zeist is ook te doen, maar wel een pleuris eind als je wind tegen hebt. En 25 min van de uithof naar Zeist centrum is reëel. Als je dat in 15 min doet heb je achter een brommer gehangen of een erg snelle elektrische fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18
Nieuwegein! Prima plek en de 74/77 gaan zo door naar de WKHZ/uithof.. ook de tram gaat direct naar CS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

Blauw

De Schreeuw

Ik heb een jaar of 2 in City Campus max gewoond. Dat zijn drie enorme woontorens in Kanaleneiland. De lage (15 verdiepingen) zijn koopwoningen, de andere twee zijn huur. Als je daar op de prikborden kijkt is er vast iets te (onder) huren voor een tijdje. Was in ieder geval wel t geval toen ik er woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Toen ik een kamer nodig had zette ik een kleine advertentie in een lokale krant, ik kreeg veel reacties en uiteindelijk een leuke kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:38
Eigenlijk is alles wel gezegd. Vanuit omliggende plaatsen heb je vaak amper meer reistijd dan wanneer je dagelijks de halve stad door moet. Omliggende plaatsen zijn dus zeker een optie.

Ook campings kunnen een optie zijn, ik zou niet weten waarom dat alleen maar voor 1 à 2 maanden zo is. Al is een caravan in de winter wel wat minder comfortabel. Hoewel dat natuurlijk ook geldt voor panden van huisjesmelkers met enkel glas en doortochtkozijnen. Ander nadeel van een caravan is dat de meeste campings nu niet bepaald de beste OV verbinding hebben. De meeste gasten komen er voor de rust dus ligt een camping vaak wat afgelegen. Daarbij hebben campinggasten doorgaans een auto.

Omliggende plaatsen met een goede treinverbinding (rechtstreekse IC) zijn zeker het overwegen waard. Den Bosch naar Utrecht is zo gedaan.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 16:53
Lapa schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:52:
Zelf heb ik in 1995/96 negen maanden in een caravan op Camping de Berenkuil gewoond, tot ik via de SSH een kamer vond. Is prima bevallen.
Ik hoop dat dit een trol is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Ik heb zelf ook een tijdje op een camping gewoond omdat het anti kraak pand waar ik in zat gesloopt werd. Binnen een maand kon ik wel in een ander pand maar tot die tijd heb ik in een sta caravan gezeten. Het is prima te doen. Alleen de wifi was vreselijk en de buren waren 1e klas tokkies.

Als je een UTP kabel mag trekken van de beheerder en je zit tussen rustige buren kan het een prima studentenhok zijn.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:42
Briefjes in de bus doen bij huizen/appartementen die te koop staan.

[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 15-08-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:26
Lama

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 15-08-2018 23:41 ]

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:00
scartissue schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Zeist is ook te doen, maar wel een pleuris eind als je wind tegen hebt. En 25 min van de uithof naar Zeist centrum is reëel. Als je dat in 15 min doet heb je achter een brommer gehangen of een erg snelle elektrische fiets.
Ik woonde inderdaad wat meer aan de Utrecht kant van Zeist :P. Anyway, vanaf Zeist West of Vollenhoven is een kwartier zeker te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door balfnl op 16-08-2018 12:15 ]

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Blijf thuis wonen of zoek een ander opleidingsinstituut.

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
scartissue schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Vanuit zeist is het prima naar Utrecht te fietsen, de uithof grenst bijna aan zeist, via de Schorteldoeksesteeg prima te bereiken, zeker als je in Zeist-West woont. Niet dat er veel kamers te vinden zijn in Zeist...

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34
balfnl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Bunnik en de Bilt zijn dichterbij dan het grootste gedeelte van Zeist.

De Bilt tov de Uithof niet per se maar wel tov centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Je moet de tijd zien te overbruggen totdat je bij de SSH of via via iets kan vinden, dat kan je het beste doen met via-via onderhuur. Laat aan je medestudenten weten dat je wat zoekt voor een paar maanden. Op de Ina Boudier Bakkerlaan staan vaak kamers welke voor enkele maanden onderverhuurd worden omdat de studenten een buitenlandstage gaan doen.

Als je de optie hebt is een studentenvereniging ook een bijzonder goede manier om goed terecht te komen in Utrecht zowel qua woning als sociale contacten.
Pagina: 1