Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 15:26
Bij de video playback options in windows krijg ik steeds de melding
"We didn't find any displays set up for HDR"

Moet ik hier iets speciaals voor doen?
Is er eigenlijk een tooltje van acer voor dit soort monitors? De support site voor deze monitor is vrij leeg. Geen downloads.

Ik heb de monitor via displayport verbonden met mijn 1080 ti.
In het nvidea Control panel wordt de monitor effectief correct herkend, maar windows detecteert die als een generic monitor (wel tot 100hz en met de correcte resolutie gelukkig).

Edit: blijkbaar heb ik ergens verkeerd gelezen en ondersteunt deze monitor geen hdr?
Mijn andere vraag blijft wel, is er een tool vanuit acer waar je bijvoorbeeld je display in 2 kan verdelen als je iets fullscreen wil zetten en iets er naast bijvoorbeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door svenM op 14-08-2018 22:28 ]

Beste antwoord (via svenM op 14-08-2018 22:32)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onder de Display Settings van Windows zou een schuifje moeten staan om HDR aan/uit te zetten. In sommige gevallen zie je die alleen als de aangesloten/gedetecteerde monitor ook daadwerkelijk als HDR-device gevonden is.

Maar zo te zien blijft het akelig stil bij Acer: https://community.acer.co...e-acer-predator-z35-120hz
hardware-lover schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:21:
De Acer Predator Z35P monitor ondersteund geen HDR?
Dat zou best wel eens kunnen; sowieso zit er maar een HDMI1.4 aansluiting op en volgens de HDMI-standaarden kan daar inderdaad geen HDR overheen.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2018 22:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:40

BCGraaf

BC

Ondersteund de monitor wel HDR? Welke monitor is het?

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 14-08-2018 22:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onder de Display Settings van Windows zou een schuifje moeten staan om HDR aan/uit te zetten. In sommige gevallen zie je die alleen als de aangesloten/gedetecteerde monitor ook daadwerkelijk als HDR-device gevonden is.

Maar zo te zien blijft het akelig stil bij Acer: https://community.acer.co...e-acer-predator-z35-120hz
hardware-lover schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:21:
Dat zou best wel eens kunnen; sowieso zit er maar een HDMI1.4 aansluiting op en volgens de HDMI-standaarden kan daar inderdaad geen HDR overheen.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2018 22:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

svenM schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:15:
[knip]
Mijn andere vraag blijft wel, is er een tool vanuit acer waar je bijvoorbeeld je display in 2 kan verdelen als je iets fullscreen wil zetten en iets er naast bijvoorbeeld.
Als je daarmee vanuit 2 verschillende bronnen bedoelt (via HDMI en DP), ook dat ondersteund ie niet.

Edit: Splitscreen
De splitscreen optie geeft je de mogelijkheid om snel over te schakelen op twee vensters naast elkaar op één beeldscherm. Handig als je bijvoorbeeld bronnen leest tijdens het typen van een verslag. Zeker op het brede beeldscherm van een ultrawide monitor is splitscreen een uitkomst om makkelijk te multitasken. Let op: de splitscreen functie wil niet zeggen dat je de monitor als 2e beeldscherm gebruikt. Het is een functie op één monitor om met twee vensters naast elkaar te werken.

Niet beschikbaar dus.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 14-08-2018 22:55 ]

Testing, one, two ...