Excuses voor de late reactie. Ik had verwacht dat er ondertussen al honderden modellen tablets zouden zijn met draadloos opladen. Er zijn steeds meer telefoons die het hebben en steeds meer verschillende laadstations. Je kunt telefoonhouders voor in de auto kopen met draadloos laden, lampen, tafels, etc. Zelfs mijn computerkast heeft een draadloze lader ingebouwd. Ik had echt niet verwacht dat het bij tablets iets ongewoons was.
Panini schreef op woensdag 15 augustus
2018 @ 09:22:
Bestaat inderdaad niet. Snelle search via google levert zoiets op:
Qi wireless oplader
Daarbij stop je dus een adapter in de tablet en die leg je dan op een oplaadstation. Alsnog niet ideaal, maar het zorgt er wel voor dat de tablet draadloos kan worden opgeladen.
Waarom wil je perse draadloos opladen? Vermindering van kabels? Je hebt alsnog dat lelijke laadstation liggen. Daarnaast is het ook nog eens trager.
edit: zo te zien is er dus wel een enkele tablet die het kan.

Dat zou inderdaad een oplossing zijn.
Ik wil draadloos opladen omdat het netter en makkelijker is. Ik wil een tablet hebben die ik direct op kan pakken en kan gebruiken. Het zal niet iets zijn dat ik dagelijks zal pakken, maar wanneer ik het nodig heb, wil ik het gewoon oppakken.
Laadstations zijn bijna onzichtbaar, als je de goede koopt.
Ik was hier niet van op de hoogte, het leek mij volstrekt normaal dat dit in tablets zou zitten, aangezien het in telefoons ook bijna standaard is geworden.
Dan maar een oudere tablet kopen. Ik zie het toch echt als de toekomst voor handheld apparaten.