Laptop doet raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iQ5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-09-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een laptop die sinds vandaag raar doet.

Wanneer ik er een netwerk kabel in doe of een wifi verbinding maak waar zeker weten internet op staat krijg ik een geel driehoekje en de tekst "Geen internettoegang".
Als ik dan naar Firefox ga kan ik wel naar internet toe maar wanneer ik dan iets wil downloaden (afbeelding vanaf NU.nl bijvoorbeeld) loopt de browser vast.
Als ik naar Edge ga gebeurt er helemaal niks als ik een site in typ.
OneDrive en Dropbox updaten ook niet.
Wat me ook op valt, als ik op het vlaggetje druk en ik typ bijvoorbeeld Excel in om snel te openen duurt het zoeken extreem lang terwijl dit normaal ala minute gebeurt.

Lijkt wel of iets niet helemaal lekker staat.
Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Open je taskmanager eens en kijk eens of er geen rare processen in voorkomen die ofwel een boel resources slurpen, of dingen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iQ5
Hmm ik weet niet precies waarom maar het lijkt verholpen.

Ik heb in taakbeheer 2 programma's uitgezet die normaal mee opstarten.
Input director (soort KVM switch over netwerk) en Stream Deck (programma voor een hardware knoppenbord).

Omdat toen me Start helemaal niet meer werkte maar ik wel CMD kon openen via de taakbeheer heb ik bij CMD maar shutdown /s gedaan en daarna weer de laptop aangezet.

Nu werkt alles naar behoren, downloaden gaat weer gewoon, zoeken bij Start werkt weer prima en ook zijn de dropbox en onedrive weer bijgewerkt.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de laptop even een "echte" uitzet procedure nodig had die ie kreeg met het shutdown /s commando, en dat wanneer ik het gewoon via start doe hij niet helemaal alles netjes afsluit.
Ik denk overigens dat dit het meest voor de hand liggend is want die 2 programmaatjes staan er al wat langer op en ik heb het probleem nog niet eerder gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door iQ5 op 14-08-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Starten die 2 processen na het herstarten ook weer mee op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

iQ5 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:02:

Het zou ook nog kunnen zijn dat de laptop even een "echte" uitzet procedure nodig had die ie kreeg met het shutdown /s commando, en dat wanneer ik het gewoon via start doe hij niet helemaal alles netjes afsluit.
Ik denk overigens dat dit het meest voor de hand liggend is want die 2 programmaatjes staan er al wat langer op en ik heb het probleem nog niet eerder gehad.
Via energiebeheer dus even "snel opstarten/fast boot" uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iQ5
sypie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:28:
Starten die 2 processen na het herstarten ook weer mee op?
Normaal wel, maar nu ze uitgeschakeld staan in de taakbeheer niet.
Pagina: 1