Hallo allemaal,
In 2012 heb ik een macbook pro gekocht en deze gebruik ik intensief voor werk, nu heb ik sinds kort grote problemen ermee;
Laptop beeldscherm (eigen of extern) vevormd soms extreem
Laptop krijgt een zwart scherm en valt uit (of loopt vast)
De ventilatoren maken zeer veel lawaai
Ik snap dat na 6 jaar het tijd kan zijn voor een nieuwe maar ik heb er tot nu toe eigenlijk altijd goed op kunnen werken en draaide ook zwaardere programma’s zonder problemen. En zou het liefst de laptop nog blijven gebruiken.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd;
Osx update
Laptop schoonmaken van binnen
Hitte check (leek in orde)
Scm reset
Onboard videokaart gebruiken
Hopelijk heeft er iemand hier een betere optie dan de laptop in de container gooien, lijkt me zonde maar een investering van boven de 500€ zonder garantie dat het opgelost is vind ik het ook niet waard.
Ik had trouwens niet vermeld dat ik nu soms wel nog uren goed er op kan werken en dan ineens de problemen meermaals snel achter elkaar terugkomen.
Met vriendelijke groet,
Philippe
In 2012 heb ik een macbook pro gekocht en deze gebruik ik intensief voor werk, nu heb ik sinds kort grote problemen ermee;
Laptop beeldscherm (eigen of extern) vevormd soms extreem
Laptop krijgt een zwart scherm en valt uit (of loopt vast)
De ventilatoren maken zeer veel lawaai
Ik snap dat na 6 jaar het tijd kan zijn voor een nieuwe maar ik heb er tot nu toe eigenlijk altijd goed op kunnen werken en draaide ook zwaardere programma’s zonder problemen. En zou het liefst de laptop nog blijven gebruiken.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd;
Osx update
Laptop schoonmaken van binnen
Hitte check (leek in orde)
Scm reset
Onboard videokaart gebruiken
Hopelijk heeft er iemand hier een betere optie dan de laptop in de container gooien, lijkt me zonde maar een investering van boven de 500€ zonder garantie dat het opgelost is vind ik het ook niet waard.
Ik had trouwens niet vermeld dat ik nu soms wel nog uren goed er op kan werken en dan ineens de problemen meermaals snel achter elkaar terugkomen.
Met vriendelijke groet,
Philippe