Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Beste tweakers,

Ik heb zojuist de prachtige Eizo EV2455 binnen. Deze gekozen o.a. omdat hardware.info het over de krachtiger-dan-standaard luidsprekers heeft. Ik was gewend aan de luidsprekertjes van de 14 jaar oude Philips 190P, maar het totaal basloze getjilp van de Eizo is werkelijk helemaal niks waard. Zelfs voor spraak niet.

Heeft iemand ervaring met geluid van ingebouwde speakers van een Eizo Flexscan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06

rdejongjr

Gnome

Nee maar elke monitor met ingebouwde luidsprekers klinkt k.u.t.

Heel zeldzaam wil een tv wel eens wat beter klinken maar dan hangt er vaak een soundbar van harman kardon onder ( LG) of een vatsige sub in de voet (Sony)

Dus nee, neem een een fatsoenlijk setje voor bij de pc, edifier logitech etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Er is fysiek amper ruimte in monitoren, dus kunnen ze ook nooit heel goed gaan klinken. Je zal een soundbar of externe speakers moeten halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:35
Gewoon een setje speakers halen. Hoeft niet duur te zijn:
pricewatch: Logitech Z313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morsk
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09-2022
Zo'n audiosetje is weer een exta sta-in-de-weg. Mijn TV en HiFi staan ook op de PC aangesloten, dus als ik het goed wil horen, komt het wel goed. De 14 jaar oude Philips monitor was echter veel beter (minder k.u.t. dus), dus lijkt me dat een goed merk als Eizo daar wel tegenop zou moeten kunnen. Ze gaan hem nu omruilen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Eizo staat dan ook niet in de markt voor de gemiddelde thuisgebruiker. Ze staan bekend om hun goede panelen en kalibratie. Als je leuk geluid wil dan moet je toch al naar een externe oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 15-08-2018 14:50 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Morsk schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:37:
Zo'n audiosetje is weer een exta sta-in-de-weg. Mijn TV en HiFi staan ook op de PC aangesloten, dus als ik het goed wil horen, komt het wel goed. De 14 jaar oude Philips monitor was echter veel beter (minder k.u.t. dus), dus lijkt me dat een goed merk als Eizo daar wel tegenop zou moeten kunnen. Ze gaan hem nu omruilen. We zullen zien.
Er is geen enkele monitor met ingebouwde speakertjes die beter zal klinken dan een setje vrijstaande speakers. Zelfs niet als die speakers 30 jaar oud zijn.

Bespaar je de moeite.
Pagina: 1