Dag Tweakers,
Ik zoek een?
Ik ben van plan men desktop een goeie upgrade te geven, de I5-2400 heeft het een mooie 6 jaar volgehouden, maar is nu toch wel aan vervanging toe.
Wat is je budget?
budget +-700 euro
Het doel is een degelijk en iets of wat "futureproof" systeem samen te stellen zonder men bankrekening te plunderen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderdelen die ik wil behouden van de huidige pc:
GPU: GTX 970 (niets mis mee, doet nog uitstekend zijn ding, kom ik volgens mij nog wel een jaar of 2 mee toe.)
PSU: Corsair CX600 (een 6-tal jaar oud)
SSD: Samsung Evo 850 (256gb)
HDD: 3TB 7200rpm
Volgende upgrades had ik zelf in gedachte:
(prijzen komen van alternate belgie om een idee te geven, ik begrijp dat dit niet de goedkoopste prijzen zijn)
Dit lijkt me wel een mooie combo qua prijs/kwaliteit/duurzaamheid.
De pc wordt voornamelijk gebruikt om wat te programmeren als ik thuis werk en vooral te gamen (Battlefield, Pubg, The Witcher,...)
Battlefield V staat op de wishlist, vandaar ook de interesse in een upgrade
.
dit alles op een ultrawide monitor met resolutie 2560 * 1080.
De optie om een beetje te overclocken is een pluspunt, maar zeker geen doel op zich.
Wat denken jullie? mis ik hier nog iets, zijn er onderdelen die goedkoper kunnen voor mijn doeleinden, betere alternatieven voor bepaalde onderdelen?
OF kan ik juist ergens een serieuze prestatiewinst halen door er net iets meer euros tegenaan te gooien
?
En nog een extra vraag: Wat met de 6 jaar oude PSU? opzich nog nooit problemen mee gehad, kan het kwaad deze gewoon over te zetten en pas te vervangen als die het uitendelijk begeeft?
Of is het toch maar beter om deze inneens te vervangen met een nieuwe?
Edit: op aanraden van shadvet een nieuwe voeding erbij, (uit de desktop best buy guide geplukt):
Seasonic Focus Plus 550 Gold (pricewatch € 79,95)
Dit brengt het totale bedrag naar de hoge kant, dus alternatieven zijn welkom
Groeten,
Snail
Ik zoek een?
Ik ben van plan men desktop een goeie upgrade te geven, de I5-2400 heeft het een mooie 6 jaar volgehouden, maar is nu toch wel aan vervanging toe.
Wat is je budget?
budget +-700 euro
Het doel is een degelijk en iets of wat "futureproof" systeem samen te stellen zonder men bankrekening te plunderen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderdelen die ik wil behouden van de huidige pc:
GPU: GTX 970 (niets mis mee, doet nog uitstekend zijn ding, kom ik volgens mij nog wel een jaar of 2 mee toe.)
PSU: Corsair CX600 (een 6-tal jaar oud)
SSD: Samsung Evo 850 (256gb)
HDD: 3TB 7200rpm
Volgende upgrades had ik zelf in gedachte:
(prijzen komen van alternate belgie om een idee te geven, ik begrijp dat dit niet de goedkoopste prijzen zijn)
- CPU: i5-8600K (€269)
- Geheugen: Corsair 16 GB DDR4-2666 (2x8GB) (€169.9)
- Mobo: MSI Z370-A PRO (€109.9)
- CPU-cooler: be quiet! Dark Rock 4 Pro (€79.9)
- Case: Fractal Design Define R5 Black (€109.9)
Dit lijkt me wel een mooie combo qua prijs/kwaliteit/duurzaamheid.
De pc wordt voornamelijk gebruikt om wat te programmeren als ik thuis werk en vooral te gamen (Battlefield, Pubg, The Witcher,...)
Battlefield V staat op de wishlist, vandaar ook de interesse in een upgrade
dit alles op een ultrawide monitor met resolutie 2560 * 1080.
De optie om een beetje te overclocken is een pluspunt, maar zeker geen doel op zich.
Wat denken jullie? mis ik hier nog iets, zijn er onderdelen die goedkoper kunnen voor mijn doeleinden, betere alternatieven voor bepaalde onderdelen?
OF kan ik juist ergens een serieuze prestatiewinst halen door er net iets meer euros tegenaan te gooien
En nog een extra vraag: Wat met de 6 jaar oude PSU? opzich nog nooit problemen mee gehad, kan het kwaad deze gewoon over te zetten en pas te vervangen als die het uitendelijk begeeft?
Of is het toch maar beter om deze inneens te vervangen met een nieuwe?
Edit: op aanraden van shadvet een nieuwe voeding erbij, (uit de desktop best buy guide geplukt):
Seasonic Focus Plus 550 Gold (pricewatch € 79,95)
Dit brengt het totale bedrag naar de hoge kant, dus alternatieven zijn welkom
Groeten,
Snail
[ Voor 5% gewijzigd door ChaoticSnail op 14-08-2018 22:03 ]