Synology wordpress en moodle

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.bunicich
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01-2024
Mijn vraag

Op mijn synology 218+ heb ik Moodle geïnstalleerd, als ik inlog via mijn ip adres 10.?.?.?/moodle kom ik gelijk op de moodle programma. Als ik via quickconnect verbinding zoek kan ik dit programma niet openen "is niet via quickconnect te benaderen" is dan de melding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
DSM 6.2-23739 Update 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een virtual host aangemaakt www.medicallearning.synology.me, ik wil hier graag Moodle hierin laten openen (of een directe link naar Moodle). Alles staat op normaal en op groen maar kan op geen enkel manier de site (Moodle) benaderbaar maken via de url.

Kan iemand mij (in Jip en janneke taal) uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ? Ik vergeet iets waarschijnlijk maar kom er zelf niet meer uit.

Vriendelijke groet,
Richard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37
Heb je de juiste poorten wel geopend in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.bunicich
Beste Job,
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb een netgear wndr3700 en heb poort 80 doorgestuurd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37
En poort 80 staat ook open in de firewall van je diskstation?
Zeker weten dat de quickconnect naar het juiste ipadres verwijst?

Poort 80 is via de url en jouw publike ip adres namelijk in het geheel niet te bereiken.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 14-08-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:21
r.bunicich schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:00:
Beste Job,
Bedankt voor je snelle reactie
Ik heb een netgear wndr3700 en heb poort 80 doorgestuurd,
Bij welke internetprovider zit je? Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.bunicich
Beste Krakendmodem,

Nee ik zit bij knid dit is van Kabelnoord. Wij wonen op het prachtige Ameland ;)

Wij hebben een Genexis glasvezel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Ik ben zelf niet bekend met de Genexis glasvezel modems, maar als ik even online kijk, zie ik dat die over meerdere ethernetpoorten beschikken (https://www.kabelnoord.nl...gestelde-vragen/internet/) en dus ook als router functioneren. Je zult poort 80 dus niet alleen in je NetGear moeten forwarden, maar ook in de modemrouter.

Hoe heb je die NetGear router eigenlijk aangesloten op het modem? Staat die als (2e) router in je netwerk, of heb je die als Access Point ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer je met QuickConnect via 3g/4g of via je eigen wifi? In het geval van je eigen wifi: probeer eens met 3g/4g. Het kan best zo zijn dat je modem/router NAT-loopback niet ondersteunt. Dat houdt in dat je modem/router het niet aan kan om een verbinding op te zetten via de WAN naar zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04
sypie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:52:
Probeer je met QuickConnect via 3g/4g of via je eigen wifi? In het geval van je eigen wifi: probeer eens met 3g/4g. Het kan best zo zijn dat je modem/router NAT-loopback niet ondersteunt. Dat houdt in dat je modem/router het niet aan kan om een verbinding op te zetten via de WAN naar zichzelf.
Dit kon daadwerkelijk wel eens het probleem zijn. Ik ben ook wel eens met een Genexis modem bezig geweest. Dat niet werkte via het Genexis modem maar wel via 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.bunicich
Hartelijk bedankt voor deze informatie, ik ga het 3G/4G vanavond gelijk uitproberen.

Ik heb mijn Netgear router "gewoon" aangesloten op mijn modem. Eigenlijk heb ik (nog) niets ingesteld. Alles werkte namelijk altijd gewoon. Maar nu ik hier meer gebruik van ga maken loop ik tegen deze dingen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
r.bunicich schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:46:
Hartelijk bedankt voor deze informatie, ik ga het 3G/4G vanavond gelijk uitproberen.

Ik heb mijn Netgear router "gewoon" aangesloten op mijn modem. Eigenlijk heb ik (nog) niets ingesteld. Alles werkte namelijk altijd gewoon. Maar nu ik hier meer gebruik van ga maken loop ik tegen deze dingen aan.
Als je je router "gewoon" als router hebt aangesloten, heb je waarschijnlijk nu 2 routers achter elkaar, en dus 2x NAT. Dat is voor veel standaard gebruik van je internetverbinding inderdaad geen enkel probleem, maar kan het wel wat lastiger maken om alles goed in te stellen als je services van buiten bereikbaar wilt hebben. Je kunt de bereikbaarheid van buiten inderdaad het beste testen vanaf een andere internetverbinding (bijv. je 3G/4G zoals hierboven werd gesuggereerd), en wellicht moet je dus ook op zowel je Genexis als je Netgear de juiste poorten forwarden.

Als je Genexis inderdaad ook als router functioneert kun je ook voor kiezen om je Netgear helemaal niet meer als router te gebruiken, maar alleen als Access Point. Dat maakt de situatie wat simpeler en kan ook je performance verhogen. Zie hier voor instructies: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.bunicich
Beste....,

Inmiddels ben ik behoorlijk aan het instellen geslagen maar toch gaat er iets niet goed. Ik heb vele filmpjes via youtube erbij gezocht maar ook hiermee kom ik er niet uit. Het is allemaal net even anders. Ik kreeg de melding voor een update van Moodle, "kat in het bakkie" dacht ik. Ik hoop(te) dat deze update mij een stukje verder (de goeie richting natuurlijk) zou helpen.......krijg ik de volgende melding. Nu ben ik zeker geen uitblinker in dit soort teksten. Ik ga hier na het weekend een studie van maken en kijken of ik hier iets mee kan worden......to be continued.

mysql_full_unicode_support#File_format
Deze test moet OK zijn
Je database heeft tabellen die Antelope als bestandsformaat gebruiken. Volledige ondersteuning van UTF-8 in MySQL en MariaDB vereisen het Barracuda bestandsformaat. Gelieve de tabellen naar het Barracuda bestandsformaat te converteren. Zie de documentatie MySQL full unicode supportvoor meer informatie.

Controleer
mysql_full_unicode_support#Large_prefix
Deze test moet OK zijn
Voor volledige ondersteuning van UTF-8 vereisen zowel MySQL als MariaDB dat je de MySQL-instelling 'innodb_large_prefix' op 'ON' instelt. Zie de documentatie voor aanvullende informatie.

Controleer
site not https
Als deze test faalt, dan wijst dat op een mogelijk probleem
Je site gebruikt geen HTTPS. Voor een betere beveiliging en voor een verbeterde integratie met andere systemen wordt sterk aangeraden om jouw site naar HTTPS om te schakelen.
Pagina: 1