Toon posts:

AVG: Klanten na aankoop mailen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wij hebben een webshop die uiteraard vol staat met gegevens van klanten. Nu wil ik graag klanten een mail sturen en hen vragen een review te schrijven na aankoop van een product. Mag dat?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan niks vinden over dit specifieke geval. Ik weet dat ik mensen niet zomaar mag mailen zonder dat ze zich voor de nieuwsbrief hebben aangemeld, maar hoe zit het met dit soort mails?

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-08-2018 20:25)

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Dit moet je vast leggen als men een account aanmaakt op de webshop.
Bijv. aanmelden nieuwsbrief etc. Dit geldt ook voor aftersales.

PSN: plexforce (ps4)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Dit moet je vast leggen als men een account aanmaakt op de webshop.
Bijv. aanmelden nieuwsbrief etc. Dit geldt ook voor aftersales.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als jij die webshop runt en mij zo'n mailtje stuurt - terwijl ik heb aangegeven dat ik géén interesse in nieuwsbrieven of ander geneuzel van jou shop te hebben - dan ben je me kwijt als klant.

Nu ben ik over het algemeen niet zo dat ik ook nog mijn grieven via de AP zou neerleggen, maar er hoeft er maar een te zijn.
Mijns inziens ben je sowieso te laat gaan nadenken als je deze vraag in augustus stelt, naar aanleiding van een wet die in mei is ingegaan en die daarvoor al geruime tijd aangekondigd was én de gemoederen daarmee al aanzienlijk beroerde.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jester-NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:48:
Als jij die webshop runt en mij zo'n mailtje stuurt - terwijl ik heb aangegeven dat ik géén interesse in nieuwsbrieven of ander geneuzel van jou shop te hebben - dan ben je me kwijt als klant.

Nu ben ik over het algemeen niet zo dat ik ook nog mijn grieven via de AP zou neerleggen, maar er hoeft er maar een te zijn.
Mijns inziens ben je sowieso te laat gaan nadenken als je deze vraag in augustus stelt, naar aanleiding van een wet die in mei is ingegaan en die daarvoor al geruime tijd aangekondigd was én de gemoederen daarmee al aanzienlijk beroerde.
Of TS is pas na invoering van de wet gaan nadenken om deze functie te gaan gebruiken? ;) Komt op mij over dat het iets nieuws is wat ze willen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:48:

Maar de vraag is een beetje of dit onder de noemer nieuwsbrief valt? Ik probeer de klant niks te verkopen en het zijn ook geen aftersales, maar simpelweg de vraag of de klant ons wil beoordelen met kans op een vergoeding van €25,-. Moet iemand hiervoor echt hebben aangegeven dat hij nieuwsbrieven wil ontvangen of hoort dit bij mails zoals bestelbevestigingen e.d.?

En een laatste vraag" Zou jij echt niet meer bestellen bij een zaak die zo'n mailtje stuurt? Is dat werkelijk genoeg om jou over de rooie te krijgen? :9
Stoelpoot schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Of TS is pas na invoering van de wet gaan nadenken om deze functie te gaan gebruiken? ;) Komt op mij over dat het iets nieuws is wat ze willen gaan doen.
Ik ben er inderdaad nu pas over gaan nadenken om hier gebruik van te maken. Ik ben een flinke tijd weinig aanwezig geweest bij dit bedrijf wegens een ander project. Ik heb sinds kort weer meer tijd en wil me nu flink gaan vastbijten in de webshop. Niet ieder bedrijf heeft zo'n groot team als een Bol, of Coolblue. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:57:
[...]
Maar de vraag is een beetje of dit onder de noemer nieuwsbrief valt? Ik probeer de klant niks te verkopen en het zijn ook geen aftersales, maar simpelweg de vraag of de klant ons wil beoordelen met kans op een vergoeding van €25,-. Moet iemand hiervoor echt hebben aangegeven dat hij nieuwsbrieven wil ontvangen of hoort dit bij mails zoals bestelbevestigingen e.d.?

En een laatste vraag" Zou jij echt niet meer bestellen bij een zaak die zo'n mailtje stuurt? Is dat werkelijk genoeg om jou over de rooie te krijgen? :9
[...]
Als ik aangeef bij een winkel dat ik niet gediend ben van nieuwsbrieven en dergelijke en ik krijg vervolgens een "like en win"-verzoek in mijn mail?
Ik ga er standaard van uit dat ik die knaken niet krijg. Jij, als winkel, verliest met je bedelgedrag inderdaad mijn klandizie. Als je wilt dat ik een goeie recensie achterlaat, dan zul je me daar de nodige service voor moeten verlenen.
Maar goed... dat ben ik. O-)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:o
Jester-NL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Als ik aangeef bij een winkel dat ik niet gediend ben van nieuwsbrieven en dergelijke en ik krijg vervolgens een "like en win"-verzoek in mijn mail?
Ik ga er standaard van uit dat ik die knaken niet krijg. Jij, als winkel, verliest met je bedelgedrag inderdaad mijn klandizie. Als je wilt dat ik een goeie recensie achterlaat, dan zul je me daar de nodige service voor moeten verlenen.
Maar goed... dat ben ik. O-)
Hmm ok, dan ga ik een extra regel toevoegen bij de bestelling waar mensen kunnen aangeven of ze een review willen schrijven. We krijgen namelijk een erg goede beoordeling van onze klanten en ze uiten altijd dat ze erg blij zijn met de service. Op websites als kieskeurig.nl hebben een erg hoge beoordeling, maar het zijn er maar een paar. Ik wil dit getal een beetje boosten!

Thanks voor alle feedback, hier kan ik wat mee! :*)
Pagina: 1