Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RGB-Thema] Game Desktop voor €3000 met nieuwe nVidia series

Pagina: 1
Acties:

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
Hallo Tweakers,
(dit is vrij offtopic:) Ik heb sinds kort een advertentie online staan dat ik voor mensen een systeem samenstel/configureer en deze dan ook voor hen in elkaar ga zetten. Meestal heb ik al redelijk in mijn hoofd wat ik in dat lijstje wil zetten enkel heb ik deze keer een ietwat uitdagender systeem.

De persoon heeft zelf al een systeem samengesteld, zijn eis was echt alles rond RGB. Nu mijn taak om dus uit te zoeken wat het beste is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem gaat gegamed worden op een:
pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
Gelieve natuurlijk op de hoogste instellingen en op native resolutie.

Daarnaast gaat het systeem nog gebruikt worden voor schooltaken. Ook staan er vaak veel tabbladen en sommige andere programma's in de achtergrond open (Chrome ofzo...)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er werd aangegeven dat de PC rond de €3000,- mag gaan kosten. Het mag meer zijn, mits dit een echte performance boost gaat geven. Een erg hoog budget dus.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. De monitor staat ook los van de PC qua budget, dat is de Alienware monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heeft hij een M.2 SSD, een i7 en een videokaart die de resolutie van het scherm aankan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wij staan voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is echt een must, hieromheen wilt hij graag het systeem bouwen.
Ook is de case, de ''Evolv X (ATX)'' die eind augustus uitkomt een must.
Het liefst zo stil mogelijk.
Als laatste nog een goede geluidschip, hij heeft een 5.1 surround-sound-speaker setup.

Ga je overklokken?
Ja, daarom een Z-moederbord en K-CPU

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk geen idee wat het beste is, zeker niet met zo'n groot budget.
Ik wil eigenlijk graag met een controller gaan werken, zoals de Corsair Commander Pro. Hierop sluit je dan de 3 LL120 RGB fans en de led strips op aan.

Ook betaal je voor RGB natuurlijk een redelijke ''premium''.

Ons lijstje nu is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 205,-€ 205,-
1WD Black (2018), 2TB€ 118,-€ 118,-
1Corsair Commander PRO€ 54,95€ 54,95
1Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)€ 44,95€ 44,95
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,90€ 54,90
1Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 74,95€ 74,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR€ 375,-€ 375,-
1LG GP57EB40€ 20,50€ 20,50
1Corsair RM550x (2018)€ 87,-€ 87,-
1Samsung 970 Evo 1TB€ 327,33€ 327,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.717,58

Waarom?
i7 = Puur omdat hij er enkel op gaat gamen, meer niet. Ryzen kan maar weet niet of dat meer biedt?
Moederbord = RGB(!) en heeft een geweldige soundchip.
WD Black = Is in het lijstje gezet door de persoon, is denk ik zelf aan de dure kant. Wellicht voldoet een WD Blue ook voldoende?
Fans met Commander Pro = Zo kan het netjes via software geregeld worden.
Ram = RGB(!) en 3200Mhz, zou dit wellicht iets uitmaken (de hoge snelheid)?
PSU = Goede kwaliteit en meer dan genoeg wattage.
SSD = Hij heeft graag een M.2 SSD

Ik hoop dat jullie goede feedback kunnen geven omtrent de componentenkeuze, maar ook omtrent de RGB-keuze. Hoe geef je niet ''te veel'' uit voor RGB?

Is 32gb ram niet te overkill?

Ik hoor graag jullie reacties tegemoet. En ik weet het: er zit geen GPU in, dit is omdat de persoon nog graag even wacht op de nieuwe series van nvidia (en op de koelers van bijv. msi/asus/gigabyte), en natuurlijk op de Evolv X (die eind augustus uitkomt).

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

*edit* de persoon zou ook graag een led strip willen hebben, waar zou ik dan naar moeten kijken?
Ik zie dit: pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) maar het moederbord heeft ook aparte aansluitingen hiervoor...
*edit2* ik heb het lijstje een beetje aangepast: led strip en betere luchtkoeler.

[ Voor 10% gewijzigd door d22wth op 14-08-2018 23:28 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Eventueel ook Corsair RGB ram zodat je het kan syncen? Eventueel zou een AIO ook niet misstaan natuurlijk. Ik zou het in iedergeval proberen om zoveel mogelijk van 1 merk te kopen, zodat je niet allerlei verschillende software hoeft te installeren.

Misschien is het dan ook handig om te vragen wat voor toetsenbord en muis hij heeft. Als dit van Razer is kan je misschien beter naar NZXT en een moederbord van MSI kijken, omdat die vgm een partnership met elkaar aan gaan waardoor de RGB gesynced kan worden.
https://www.google.nl/url...24yJfdjYjYScqvXQN&ampcf=1

Als de randapparatuur van Corsair is, dan is het dus handig om zoveel mogelijk van Corsair te halen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 13:16 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:32
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal, jij adverteert om tegen een betaling een pc samen te stellen en in elkaar te zetten, vervolgens kom je hier om hulp en extra uitzoek werk vragen, zodat jij er wat aan kan verdienen?

Dat is hetzelfde dat ik KPN abonnementen verkoop en ze vervolgens online op hun website invoer.
Lijkt me niet helemaal waar dit forum voor is bedoelt, maargoed kan aan mij liggen. ;-)

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:02:
Eventueel ook Corsair RGB ram zodat je het kan syncen? Eventueel zou een AIO ook niet misstaan natuurlijk. Ik zou het in iedergeval proberen om zoveel mogelijk van 1 merk te kopen, zodat je niet allerlei verschillende software hoeft te installeren.

Misschien is het dan ook handig om te vragen wat voor toetsenbord en muis hij heeft. Als dit van Razer is kan je misschien beter naar NZXT en een moederbord van MSI kijken, omdat die vgm een partnership met elkaar aan gaan waardoor de RGB gesynced kan worden.
https://www.google.nl/url...24yJfdjYjYScqvXQN&ampcf=1

Als de randapparatuur van Corsair is, dan is het dus handig om zoveel mogelijk van Corsair te halen.
Enorm bedankt, ik zat zelf al naar Corsair ram te kijken. Hijzelf vond de TridentZ ram erg mooi, vandaar.
En anders is het natuurlijk niet handig, verschillende software door elkaar heen, enkel is het een niet zo heel groot probleem omdat het ram geregeld kan worden via dezelfde software als het mobo (Asus Aura geloof ik)

Ook wilt hij inderdaad Razer randapparatuur gaan aanschaffen (neigt hij naar), bedankt voor die tip. Weet je toevallig of het al 'uit' is?

Ook had ik de luchtkoeler gekozen omdat die (bijna) net zo stil is als de Kraken X62 die ik eerst had gekozen. Enkel zit ik een beetje te twijfelen omdat er wellicht weinig ruimte is in de kast (ivm een HDD plaatsen...) Ik heb het liefst de AIO aan de voorkant zodat je de LL120 fans op de bovenkant van de kast kan monteren. Daarnaast heeft de Be Quiet voldoende koelcapaciteit, zelfs met een ruime OC.

*edit* Hij vond zelf de NZXT fans minder mooi.
Ambition88 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:48:
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal, jij adverteert om tegen een betaling een pc samen te stellen en in elkaar te zetten, vervolgens kom je hier om hulp en extra uitzoek werk vragen, zodat jij er wat aan kan verdienen?

Dat is hetzelfde dat ik KPN abonnementen verkoop en ze vervolgens online op hun website invoer.
Lijkt me niet helemaal waar dit forum voor is bedoelt, maargoed kan aan mij liggen. ;-)
Ik heb met de persoon besproken of ik zelf of hij een topic aanmaakte... Hij vond het prima dat ik dat deed. Normaal doe ik dat niet maar deze keer wil ik gewoon echt weten of ik de goede spullen voor hem selecteer. Zeker omdat er nogal veel keuze is qua RGB / software. Ik weet er wel wat van af maar toch...

[ Voor 9% gewijzigd door d22wth op 15-08-2018 15:17 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:04
Ik denk dat hij meer bedoelt dat Tweakers elkaar graag helpen, of eventueel een direct familielid/kennis o.i.d. van de Tweaker.
Nu is het niet echt voor jou bedoeld aangezien het je werk is en het voor jou en voor ons om een ‘vreemd’ persoon gaat. Althans, dat was mijn eerste gevoel ook een beetje.

Maar dat ter zijde, ik kán je helaas ook niet helpen aangezien ik zelf sinds kort een beetje mee lees en na jaren afwezigheid de Windows PC wereld weer een beetje in wil stappen.

• d22wth

d22wth

Topicstarter
remzor schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:29:
Ik denk dat hij meer bedoelt dat Tweakers elkaar graag helpen, of eventueel een direct familielid/kennis o.i.d. van de Tweaker.
Nu is het niet echt voor jou bedoeld aangezien het je werk is en het voor jou en voor ons om een ‘vreemd’ persoon gaat. Althans, dat was mijn eerste gevoel ook een beetje.

Maar dat ter zijde, ik kán je helaas ook niet helpen aangezien ik zelf sinds kort een beetje mee lees en na jaren afwezigheid de Windows PC wereld weer een beetje in wil stappen.
Ja klopt, was ook eigenlijk redelijk aan het twijfelen of ik het topic online moest gooien.

Na nader inziens en andere topic gelezen te hebben ben ik redelijk definitief over mijn keuze en was die twijfel redelijk in zijn plaats. Hierbij kan het topic dicht omdat hij en ik al tot een conclusie zijn gekomen over de configuratie.

Dit gaat hem worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 195,-€ 195,-
1WD Black (2018), 2TB€ 118,-€ 118,-
1Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)€ 44,95€ 44,95
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,90€ 54,90
3Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm€ 19,95€ 59,85
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR€ 375,-€ 375,-
1LG GP57EB40€ 20,50€ 20,50
1Corsair RM550x (2018)€ 87,-€ 87,-
1Samsung 970 Evo 1TB€ 327,06€ 327,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.637,26

Met nog een Evolv X en RTX/GTX 2000 series kaart erin.
(ja: hij betaalt een redelijke premium voor componenten maar het budget laat het toe.)

@br00ky Zou het topic gesloten kunnen worden?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Zakt vanzelf wel naar beneden :).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Denk dat het weinig zin heeft ivm dat de case een PSU-shroud heeft :P

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
De voeding zit met de fan naar beneden. Je hebt dus RGB onder de behuizing.

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:28:
De voeding zit met de fan naar beneden. Je hebt dus RGB onder de behuizing.
:+

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:10

Jorissie87

No diggity

Denk dat als jij een "klant" krijgt die aangeeft voor 3000 euro een pc wil samenstellen dat het aan jou is om de klant te overtuigen dat dit geen slim plan is. Een systeem van 3000 euro puur voor gamen is gewoon niet te rechtvaardigen. Voor +/- 2000 euro kun je een hele mooie build maken en die andere 1000 euro is gewoon weggegooid geld, het weegt niet op tegen de extra performance. Goede kans dat de persoon die jou hiervoor benadert heeft dit niet inziet anders laat je je pc niet bouwen (kenners doen dat zelf). Dit is volgens mij een voorbeeld van iemand met teveel budget en te weinig verstand die behoefte heeft aan een enorme E-peen. Het lijkt me verstandiger om een 2000 euro build (8700K met 1080Ti) te bouwen en te adviseren om over een jaar of wat een upgrade te doen. Zeker nu de nieuwe i9 processoren en eind deze maand nieuwe Nvidia GPU's uitkomen. Anders koop je voor enorm veel geld een top of the line pc die over een jaar alweer voor minder geld gemakkelijk kan worden ingehaald.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Jorissie87 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:05:
Denk dat als jij een "klant" krijgt die aangeeft voor 3000 euro een pc wil samenstellen dat het aan jou is om de klant te overtuigen dat dit geen slim plan is. Een systeem van 3000 euro puur voor gamen is gewoon niet te rechtvaardigen. Voor +/- 2000 euro kun je een hele mooie build maken en die andere 1000 euro is gewoon weggegooid geld, het weegt niet op tegen de extra performance. Goede kans dat de persoon die jou hiervoor benadert heeft dit niet inziet anders laat je je pc niet bouwen (kenners doen dat zelf). Dit is volgens mij een voorbeeld van iemand met teveel budget en te weinig verstand die behoefte heeft aan een enorme E-peen. Het lijkt me verstandiger om een 2000 euro build (8700K met 1080Ti) te bouwen en te adviseren om over een jaar of wat een upgrade te doen. Zeker nu de nieuwe i9 processoren en eind deze maand nieuwe Nvidia GPU's uitkomen. Anders koop je voor enorm veel geld een top of the line pc die over een jaar alweer voor minder geld gemakkelijk kan worden ingehaald.
Gedeeltelijk mee eens. Over de componenten kwestie i7 - i9 etc. heb je zeker gelijk. Maar als een klant graag zoveel mogelijk RGB heeft is dat toch aan de klant, je betaald er alleen zeker wel extra voor.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou de Seagate HD kopen ipv. scheelt een paar €uro :D
https://tweakers.net/pricewatch/compare/353342;572655/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 20:14
Voor wat het waard is, ik heb een Corsair H110i dus niet zo heel veel producten die er gebruik van kunnen maken, maar iCUE is echt geweldig. Ik ben een hele tijd uit de loop geweest wat betreft hardware (mijn vorige build was uit 2013) en ik heb de software van hardware boeren altijd waardeloos gevonden. Maar iCUE werkt heel fijn en ik kan alles doen wat ik ermee wil om mijn AIO koeler te configureren. Als ik in de toekomst besluit om een mooie pimp/sjonnie PC te bouwen met allemaal lampjes zou ik zeker voor Corsair producten gaan zodat ik alles via iCUE kan bedienen.
Pagina: 1