Hallo Tweakers,
(dit is vrij offtopic:) Ik heb sinds kort een advertentie online staan dat ik voor mensen een systeem samenstel/configureer en deze dan ook voor hen in elkaar ga zetten. Meestal heb ik al redelijk in mijn hoofd wat ik in dat lijstje wil zetten enkel heb ik deze keer een ietwat uitdagender systeem.
De persoon heeft zelf al een systeem samengesteld, zijn eis was echt alles rond RGB. Nu mijn taak om dus uit te zoeken wat het beste is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem gaat gegamed worden op een:
pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
Gelieve natuurlijk op de hoogste instellingen en op native resolutie.
Daarnaast gaat het systeem nog gebruikt worden voor schooltaken. Ook staan er vaak veel tabbladen en sommige andere programma's in de achtergrond open (Chrome ofzo...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er werd aangegeven dat de PC rond de €3000,- mag gaan kosten. Het mag meer zijn, mits dit een echte performance boost gaat geven. Een erg hoog budget dus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. De monitor staat ook los van de PC qua budget, dat is de Alienware monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heeft hij een M.2 SSD, een i7 en een videokaart die de resolutie van het scherm aankan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wij staan voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is echt een must, hieromheen wilt hij graag het systeem bouwen.
Ook is de case, de ''Evolv X (ATX)'' die eind augustus uitkomt een must.
Het liefst zo stil mogelijk.
Als laatste nog een goede geluidschip, hij heeft een 5.1 surround-sound-speaker setup.
Ga je overklokken?
Ja, daarom een Z-moederbord en K-CPU
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk geen idee wat het beste is, zeker niet met zo'n groot budget.
Ik wil eigenlijk graag met een controller gaan werken, zoals de Corsair Commander Pro. Hierop sluit je dan de 3 LL120 RGB fans en de led strips op aan.
Ook betaal je voor RGB natuurlijk een redelijke ''premium''.
Ons lijstje nu is:
Waarom?
i7 = Puur omdat hij er enkel op gaat gamen, meer niet. Ryzen kan maar weet niet of dat meer biedt?
Moederbord = RGB(!) en heeft een geweldige soundchip.
WD Black = Is in het lijstje gezet door de persoon, is denk ik zelf aan de dure kant. Wellicht voldoet een WD Blue ook voldoende?
Fans met Commander Pro = Zo kan het netjes via software geregeld worden.
Ram = RGB(!) en 3200Mhz, zou dit wellicht iets uitmaken (de hoge snelheid)?
PSU = Goede kwaliteit en meer dan genoeg wattage.
SSD = Hij heeft graag een M.2 SSD
Ik hoop dat jullie goede feedback kunnen geven omtrent de componentenkeuze, maar ook omtrent de RGB-keuze. Hoe geef je niet ''te veel'' uit voor RGB?
Is 32gb ram niet te overkill?
Ik hoor graag jullie reacties tegemoet. En ik weet het: er zit geen GPU in, dit is omdat de persoon nog graag even wacht op de nieuwe series van nvidia (en op de koelers van bijv. msi/asus/gigabyte), en natuurlijk op de Evolv X (die eind augustus uitkomt).
Alvast bedankt

*edit* de persoon zou ook graag een led strip willen hebben, waar zou ik dan naar moeten kijken?
Ik zie dit: pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) maar het moederbord heeft ook aparte aansluitingen hiervoor...
*edit2* ik heb het lijstje een beetje aangepast: led strip en betere luchtkoeler.
(dit is vrij offtopic:) Ik heb sinds kort een advertentie online staan dat ik voor mensen een systeem samenstel/configureer en deze dan ook voor hen in elkaar ga zetten. Meestal heb ik al redelijk in mijn hoofd wat ik in dat lijstje wil zetten enkel heb ik deze keer een ietwat uitdagender systeem.
De persoon heeft zelf al een systeem samengesteld, zijn eis was echt alles rond RGB. Nu mijn taak om dus uit te zoeken wat het beste is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem gaat gegamed worden op een:
pricewatch: Dell Alienware AW3418DW Zwart
Gelieve natuurlijk op de hoogste instellingen en op native resolutie.
Daarnaast gaat het systeem nog gebruikt worden voor schooltaken. Ook staan er vaak veel tabbladen en sommige andere programma's in de achtergrond open (Chrome ofzo...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er werd aangegeven dat de PC rond de €3000,- mag gaan kosten. Het mag meer zijn, mits dit een echte performance boost gaat geven. Een erg hoog budget dus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. De monitor staat ook los van de PC qua budget, dat is de Alienware monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heeft hij een M.2 SSD, een i7 en een videokaart die de resolutie van het scherm aankan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Wij staan voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is echt een must, hieromheen wilt hij graag het systeem bouwen.
Ook is de case, de ''Evolv X (ATX)'' die eind augustus uitkomt een must.
Het liefst zo stil mogelijk.
Als laatste nog een goede geluidschip, hij heeft een 5.1 surround-sound-speaker setup.
Ga je overklokken?
Ja, daarom een Z-moederbord en K-CPU
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk geen idee wat het beste is, zeker niet met zo'n groot budget.
Ik wil eigenlijk graag met een controller gaan werken, zoals de Corsair Commander Pro. Hierop sluit je dan de 3 LL120 RGB fans en de led strips op aan.
Ook betaal je voor RGB natuurlijk een redelijke ''premium''.
Ons lijstje nu is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-F GAMING | € 205,- | € 205,- |
| 1 | WD Black (2018), 2TB | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Corsair Commander PRO | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 4 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR | € 375,- | € 375,- |
| 1 | LG GP57EB40 | € 20,50 | € 20,50 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 327,33 | € 327,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.717,58 | |
Waarom?
i7 = Puur omdat hij er enkel op gaat gamen, meer niet. Ryzen kan maar weet niet of dat meer biedt?
Moederbord = RGB(!) en heeft een geweldige soundchip.
WD Black = Is in het lijstje gezet door de persoon, is denk ik zelf aan de dure kant. Wellicht voldoet een WD Blue ook voldoende?
Fans met Commander Pro = Zo kan het netjes via software geregeld worden.
Ram = RGB(!) en 3200Mhz, zou dit wellicht iets uitmaken (de hoge snelheid)?
PSU = Goede kwaliteit en meer dan genoeg wattage.
SSD = Hij heeft graag een M.2 SSD
Ik hoop dat jullie goede feedback kunnen geven omtrent de componentenkeuze, maar ook omtrent de RGB-keuze. Hoe geef je niet ''te veel'' uit voor RGB?
Is 32gb ram niet te overkill?
Ik hoor graag jullie reacties tegemoet. En ik weet het: er zit geen GPU in, dit is omdat de persoon nog graag even wacht op de nieuwe series van nvidia (en op de koelers van bijv. msi/asus/gigabyte), en natuurlijk op de Evolv X (die eind augustus uitkomt).
Alvast bedankt
*edit* de persoon zou ook graag een led strip willen hebben, waar zou ik dan naar moeten kijken?
Ik zie dit: pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) maar het moederbord heeft ook aparte aansluitingen hiervoor...
*edit2* ik heb het lijstje een beetje aangepast: led strip en betere luchtkoeler.
[ Voor 10% gewijzigd door d22wth op 14-08-2018 23:28 ]
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾