Vandaag zat ik te kijken naar een nieuw Access point, en wat mij opvalt is dat ik niet kan filteren op zendvermogen. Zou het niet handig zijn een filter toe te voegen van het zendvermogen?
@BladeSlayer1000 Ik ben van plan om van de week de categorie Access Points onder de loep te nemen, ik zal dit gelijk meenemen. Bedankt!
@Glaanie Wordt er bij het aanmaken van die specificatie dan wel onderscheid gemaakt tussen het zendvermogen op 2.4GHz en 5GHz? Bij 5GHz mag die hoger zijn dan 2.4GHz, bij dual band access points zouden dan 2 zendvermogens vermeld moeten worden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb mij er nog niet in verdiept, maar als jij het zo zegt, zal het wel zo zijn. Eenzelfde onderscheid maken we al in de snelheid, dus zendvermogen dan ook denk ik wel.Raven schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:01:
@Glaanie Wordt er bij het aanmaken van die specificatie dan wel onderscheid gemaakt tussen het zendvermogen op 2.4GHz en 5GHz? Bij 5GHz mag die hoger zijn dan 2.4GHz, bij dual band access points zouden dan 2 zendvermogens vermeld moeten worden.
@Raven Zojuist een heleboel specs toegevoegd aan Access Points, waaronder zendvermogen. Maar ik heb bij mijn zoektocht geen enkele AP gevonden die een apart zendvermogen vermeldt op 2,4GHz en 5GHz. Ook Icecat heeft maar 1 specificatie. Voorlopig heb ik dat dan ook maar overgenomen, mocht je voorbeelden hebben waar er wel een verschil is, hoor ik het graag.
Dat is vreemd, die zouden namelijk verschillend moeten zijn
TPLink heeft het bij één AP staan: https://www.tp-link.com/n...AP200.html#specifications , "CE: <20dBm(2.4GHz), <23dBm(5GHz), FCC: <30dBm". Oftewel 100mW voor 2.4GHz en 200mW voor 5GHz, de maximaal in NL toegestane waarden.
Bij Ubiquiti staat het in de datasheets, bijv. UAP-AC-HD:
Bij Ubiquiti staat het in de datasheets, bijv. UAP-AC-HD:
Oftewel max 316mW.TX Power
2.4 GHz 6-25 dBm
5 GHz 6-25 dBm
[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 18-08-2018 11:27 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Glaanie Ubiquiti heeft bijvoorbeeld 2 zendvermogens op hun access Points, alle UAP-AC-IW, UAP-AC-IW-PRO, UAP-AC-LITE, UAP-AC-LR, UAP-AC-PRO, UAP-AC-EDU edities zendvermogen van 20dBm op 2,4Ghz en 20dBm op 5Ghz hier een link naar de specifiaties; https://dl.ubnt.com/datas...niFi_AC_APs_DS.pdf#page=6
Ps; klopt het dat er nog geen filter voor bestaat?
[ Voor 12% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 20-08-2018 10:58 ]
Ik denk dat het filter pas wordt geactiveerd als er een noemenswaardige hoeveelheid data is ingevuld.BladeSlayer1000 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:54:
Oscar Wilde
Ik ga hier volgende week verder naar kijken, heb nu vakantie
Dat kan ook nog
, veel plezier
Oscar Wilde
Fijne vakantie!Glaanie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:06:
Ik ga hier volgende week verder naar kijken, heb nu vakantie
Pagina: 1