SSD windows

Pagina: 1
Acties:

• Ghostflow
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo,

Ik heb al wat research gedaan, maar ik kon het niet echt vinden.
Ik heb nu een SSD(eindelijk) maar op de harde schijven staan dingen wat ik niet kwijt wil.
Ik dacht aan een backup maar ik heb niet zo'n grote harde schijf.
Nu hoorde ik van een vriend dat ik de harde schijven van het stroom kan halen. Zodat de SSD als enige erin zit en wanneer Windows geinstalleerd is op de SSD, dat ik dan de harde schijven er weer inplug. Heb ik dan alle foto's etc nog?

Alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Ja. Dat is feitelijk ook de beste manier om te voorkomen dat de nieuwe Windows installatie toch de bootloader die al op de harde schijven staat gebruikt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, dat kan prima op die manier.
Ik dacht aan een backup maar ik heb niet zo'n grote harde schijf.
Dan wordt het tijd om er 1tje te kopen. Tenzij je data verloren mag gaan en dus niet belangrijk is. Even los van deze situatie is het zeer sterk aan te raden minimaal 1 backup buiten je PC om van je data te hebben. Liever 2 waarvan 1tje op een andere locatie, maar 1 is wel minimaal.

• Ghostflow
PilatuS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:54:
Ja, dat kan prima op die manier.

[...]

Dan wordt het tijd om er 1tje te kopen. Tenzij je data verloren mag gaan en dus niet belangrijk is. Even los van deze situatie is het zeer sterk aan te raden minimaal 1 backup buiten je PC om van je data te hebben. Liever 2 waarvan 1tje op een andere locatie, maar 1 is wel minimaal.
Ik heb er wel in 1, maar ben bang dat er een virus opstaat 8)7
Voor de rest heb ik wel een cloud met belangerijke dingen.

Maar ik hou dus alles?
Niet ineens dat alles corrupt is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Alles blijft er gewoon op staan, heb je echter bijvoorbeeld je bestanden geëncrypt dan kun je er mogelijk vanuit je nieuwe Windows installatie niet zomaar bij.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ghostflow schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Ik heb er wel in 1, maar ben bang dat er een virus opstaat 8)7
Zorgt voor een goede scanner op je PC en geef die HDD een format. Dan kan je daarna gewoon alles er op gaan zetten zonder zorgen. Hoe dan ook, ga er vanuit dat op ieder moment er iets kan gebeuren waardoor alles wat je niet gebackuped hebt weg is. Tweakers staat vol met verhalen van mensen die alles kwijt zijn.
Maar ik hou dus alles?
Niet ineens dat alles corrupt is.
Een HDD loshalen is nooit een probleem op encyptie na. Je kan deze HDD ook prima in een andere PC stoppen en daar bij de data er op komen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou dit toch even willen nuanceren; als er Bitlocker of bepaalde NTFS-permissies op de "oude disk" staat, lijkt me het, gezien de vraagstelling, best een ondoenlijk iets om deze later aan een nieuwe Windows-installatie te koppelen en dan vlekkeloos verder te werken.

Een goede test is om de disk met foto's in een andere PC te stoppen en te kijken of je er vlekkeloos bij kan. Ja? Mooi, dan kan je verder met het plannetje zoals op de planning staat. Nee? Dan zal je iets met NTFS en ownership moeten gaan doen alvorens je Windows zomaar opnieuw wil installeren.

Het snelste gaat dat met het Powershell-commando "Set-ACL" maar in sommige gevallen werkt het ook via Windows Explorer door ownership op de root-folders over te pakken.

/edit: op zich geen slechte test/oefening. Dan weet je meteen of je je externe / backup disks kan benaderen als Windows inderdaad een keer volledig onverwacht stopt met werken.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2018 17:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ghostflow
Oke, net Windows geïnstalleerd, maar ik kan nergens mijn drivers krijgen. Ik heb een MSi night elf moederbord. Heb daarvoor drivers gedownload, doen ze het niet. Sterker nog ik heb geen internet. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Als je beschikt over het installatiemedia van t moederbord kun je die gebruiken (bij mij een CD, maar wie heeft tegenwoordig nog een CD speler in zn pc :p). Andere manier is om op een andere PC de netwerk drivers van je mobo te downloaden en via een usb of iets dergelijks op de nieuw geïnstalleerde pc te installeren.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
http://download.msi.com/dvr_exe/Intel_Network_skl.zip

Downloaden vanaf een andere machine en op USB zetten.

• Ghostflow
Dat heb ik dus gedaan. Maar die willen niet installeren.

Verwijderd

Krijg je een melding of iets?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als je een grote usb stick hebt kan je snappy driver installer downloaden met alle drivers, heb je gelijk alles.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Ghostflow
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Krijg je een melding of iets?
Cannot install drivers. No intel Adapters are present in this computer.
En dit is via de site van mijn moederbord gedownload.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ghostflow schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Heb je alle chipset drivers voor je moederbord wel al geinstalleerd? Anders zal bijna elke andere driver voor geluid, netwerk, USB, etc ook allemaal misgaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ghostflow
MAX3400 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Heb je alle chipset driverd voor je moederbord wel al geinstalleerd? Anders zal bijna elke andere driver voor geluid, netwerk, USB, etc ook allemaal misgaan.
Daar heb ik niet over nagedacht. Zal het zo proberen

Ondertussen gedaan, en het werkt allemaal weer. Bedankt voor de hulp. Zo leer ik ook nog wat

Update: weer een probleem. Ik kan mijn grafische kaart drivers niet downloaden. Heb een 1070 TI en ik doe het via GeForce Experience, maar elke keer zegt die dat de drivers niet compatibel is met de deze versie van Windows. Weet iemand hoe je dit moet oplossen?

[ Voor 35% gewijzigd door Ghostflow op 15-08-2018 12:10 ]

Pagina: 1