Toon posts:

Problemen Nvidia Geforce GTX 1060

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers!

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Onlangs heb ik een GPU overgenomen van een Tweaker, nog wat onderdelen samengesteld via Megekko en een processor van een Tweaker.

Hop, kast open alles erin, kast weer dicht. Windows 10 op de SSD en gaan.

Prima, pc werkte perfect. Volgende dag maar World of Warcraft geïnstalleerd op de desktop en deze begon al te klagen dat de drivers niet compatible waren. Prima: Device manager geopend rechtermuisknop op de GPU en drivers bijgewerkt.

Daarna direct WoW opgestart zonder de PC te rebooten en hop, geen enkel probleem.

De volgende dag was het echter een ander verhaal en begon het gezeik. Ik krijg namelijk telkens zwarte strepen, en dan weer groenen strepen op het beeld. Echt heel raar en heb dit nog nooit meegemaakt.
Zodra ik een venster open/verplaats o.i.d. hapert alles en komen echt de meest rare dingen op het scherm.

Zie hier wat foto'tjes: https://imgur.com/a/cnjYGWv

Dit gebeurd dus ook als ik via TeamViewer de pc op afstand overneem.

Nou zou je denken dat de GPU gewoon defect is, ja dat dacht ik ook.. Totdat ik de driver eraf pleurde (Dus Device manager -> Rechtermuisknop op de GPU -> uninstall device)

Dan kreeg ik weer normaal scherm en kon ik weer normale zaken zoals browsen, mailen etc zonder gekke strepen. WoW opstarten kon niet, want deze klaagde dat er geen compatible driver gevonden was(logisch).

Nou lees ik op internet dat ik niet de enige ben die wat problemen heeft met de 1060 en vraag ik me af of iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt?

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd zoals de drivers eraf te halen d.m.v. DDU(Display Driver Uninstaller). Vervolgens de pc herstart, maar word deze driver weer automatisch gedownload door Windows. Dit, terwijl ik het automatisch updaten van drivers uit heb staan: https://www.laptopmag.com...r-downloads-on-windows-10

Verder heb ik nog geprobeerd om een oude versie te downloaden, huidige driver weg doen via device manager, en die oudere driver te installeren.. zonder succes :(

Ik weet niet echt wat ik verder moet.. heb al veel van dit zulk oplossingen geprobeerd:
http://www.pcgamer.com/nv...for-some-gtx-1060-owners/

Nog suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En in veilige modus ?

gewoon de driver pack van Nvidia weghalen
https://www.geforce.com/drivers/results/136673

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:47:
En in veilige modus ?

gewoon de driver pack van Nvidia weghalen
https://www.geforce.com/drivers/results/136673
In veilige modus heb ik handmatig wat oudere drivers geïnstalleerd maar dat maakte geen verschil.
Ik ga zodra ik thuis ben nogmaals proberen met jou link.
Ik heb namelijk nog niet de 'GeForce Game Ready Driver' geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in veilige modus DDU weer gebruiken, videokaart opnieuw uit je kast halen de gleufje ff in blazen ivm stoff. Pc opstarten zonder de GPU zelf. Ff controlleren of alles wel goed verwijdert is. GPU opnieuw installeren met de bijhorende programma's.

Anders toch echt een defecte gpu en miss heb je daar nog wel wat fabrieksgarantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DDU geprobeerd, maar zodra ik dus een driver installeer krijg ik strepen, installeer ik ze niet.. boot wow niet :+ Om te janken dit... Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:11
Dit lijkt toch op een kapotte 1060gtx eerlijk gezegd, je hebt al verschillende drivers geprobeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon genaaid dus. nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrando
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-08 05:26
Daar lijkt het helaas wel op....

Contact opnemen met de verkoper?

"A life without memes is not worth living." - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ferrando schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:09:
[...]

Daar lijkt het helaas wel op....

Contact opnemen met de verkoper?
Denk het ook.. Zie nu ook dat de meegeleverde bon van een bedrijf afkomt die niet eens hardware verkoopt.. in Ierland ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:15:
[...]

Denk het ook.. Zie nu ook dat de meegeleverde bon van een bedrijf afkomt die niet eens hardware verkoopt.. in Ierland ;w
Digital River? Daar komen de nVidia Founders Editions vandaan.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:29:
[...]

Digital River? Daar komen de nVidia Founders Editions vandaan.
Yup. Komt mijn 1070Ti ook vandaan :)

I reject your reality and substitute my own

Verwijderd

Topicstarter
Echt? OH dat wist ik niet. Alsnog is de bon vaag. BTW nummer komt uit NL, bedrijf uit Ierland etc. Maar goed. heb een ticket aangemaakt bij Nvidia.. nu afwachten ;)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Degene van wie je de kaart gekocht hebt lijkt mij een redelijk betrouwbaar tweaker, genaaid zou ik dan ook niet zo snel zeggen. Heb je wel contact met m opgenomen? Ik snap dat je baalt, maar er kan weleens iets mis gaan?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• JZX81_Drift
  • Laatst online: 08-10 21:20

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Clean windows 10 install geprobeerd met de "fall creators update" inbegrepen? Kan je zo via de MS site binnen halen en op een usbtje knallen. Ik heb een tijdje last gehad van crashes/reboots op een systeem dat bezig was met updates binnenhalen terwijl ik de driver al probeerde te installen.

Is aannemelijker dat de kaart kapot is, maar goed, misschien het proberen waard?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@JZX81_Drift er is alweer een spring update. Jij verwijst nu naar build 1709 terwijl 1803 al uit is. Die zal je ook krijgen als je de Media Creation Tool gebruikt van Microsoft. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JZX81_Drift
  • Laatst online: 08-10 21:20

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

MAX3400 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:46:
@JZX81_Drift er is alweer een spring update. Jij verwijst nu naar build 1709 terwijl 1803 al uit is. Die zal je ook krijgen als je de Media Creation Tool gebruikt van Microsoft. :)
Derp. Dat bedoel ik. 8)7

Hopen dat TS dat al geprobeerd heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door JZX81_Drift op 16-08-2018 18:48 ]

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:38:
Degene van wie je de kaart gekocht hebt lijkt mij een redelijk betrouwbaar tweaker, genaaid zou ik dan ook niet zo snel zeggen. Heb je wel contact met m opgenomen? Ik snap dat je baalt, maar er kan weleens iets mis gaan?
De Tweaker in kwestie is zekere betrouwbaar. Maar hij vertelde mij nu dat hij ook onlangs de kaart had overgenomen via marktplaats. En dat is niet betrouwbaar. Ik geef ook de schuld niet aan deze tweaker. Ja wellicht had ie eerder moeten vermelden dat hij hem via marktplaats gekocht had, maar goed.

Clean install geprobeerd. GPU van me vriendin geprobeerd werkte perfect. Daarna mijn GPU in haar mobo gedrukt en bam. Zelfde problemen. Het is echt de kaart. Nu maar afwachten wat Nvidia doet

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2018 19:21 ]

Pagina: 1