Onedrive eet harde schijf op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Door omstandigheden had ik mij verbonden met de Onedrive app (windows 10). Zo kon ik via explorer onmiddellijk aan mijn Onedrive bestanden. Nu blijkt dat Onedrive een kopie download op mijn hardeschijf (140gb). Nog voor hij dat allemaal had gedownload, reserveerde hij die ruimte voor de Onedrive bestanden.

Ik ben daar helemaal niet in geinteresseerd. Dus heb ik mij maar gedisconnecteerd met de Onedrive App. Maar de 140gb blijft hij wel reserveren voor die bestanden. 8)7 Weet iemand hoe ik die 140gb terug kan halen?

De map bij Users->onedrive toonde 140gb toen in verbonden was met de app, eenmaal gedisconnecteerd, minder dan 1 mb. Maar toch mis ik nog altijd die 140gb.

Alle mappen samen op de C schijf zijn +-50gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Volgens mij staan deze onder users\appdata\local\(microsoft)\onedrive

[ Voor 14% gewijzigd door WeHoDo op 14-08-2018 15:18 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je onedrive weer aanzet en dan in de settings van onedrive "Save space and download files as you use them" aanvinkt en vervolgens alle folders rechtsklikt en voor "Free up space" kiest?

Als het goed is heb je dan alleen placeholders op je PC en worden files alleen on demand gedownload. Als je klaar bent met bewerken van een bestand kan je met "free up space" dit bestand weer online met placeholder maken.

Er is geen enkele reden dat OneDrive nog zoveel ruimte in moet nemen, tenzij je alles altijd offline beschikbaar wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:27:
Wat gebeurt er als je onedrive weer aanzet en dan in de settings van onedrive "Save space and download files as you use them" aanvinkt en vervolgens alle folders rechtsklikt en voor "Free up space" kiest?

Als het goed is heb je dan alleen placeholders op je PC en worden files alleen on demand gedownload. Als je klaar bent met bewerken van een bestand kan je met "free up space" dit bestand weer online met placeholder maken.

Er is geen enkele reden dat OneDrive nog zoveel ruimte in moet nemen, tenzij je alles altijd offline beschikbaar wil hebben.
Dit heb ik gedaan en had eigenlijk moeten werken. Ik heb zelfs alles op Onedrive (online verwijderd). Dat werkte zelfs niet.

@WeHoDo De mappen waren leeg. Zelfs met verborgen mappen kwam ik maar aan een 50gb.

Ik heb dan maar een Ccleaner laten runnen. Die vond de missende 140gb in WIndows old? Terwijl als ik gewoon via de C schijf windows old open deed, kwam ik aan een 5gb. Ik heb het eindelijk opgekuist via Disk cleaner van Microsoft zelf. (die vond het ook)

Is het verwijderen van Windows.old gevaarlijk? ik heb dit nu gedaan. Maar heeft dit effect als ik ooit opnieuw windows zou willen herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edmunt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:22:
[...]
Is het verwijderen van Windows.old gevaarlijk? ik heb dit nu gedaan. Maar heeft dit effect als ik ooit opnieuw windows zou willen herinstalleren?
Dit is geen enkel probleem. Ook geen gevolgen als je later opnieuw wil installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2018 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

edmunt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

Ik heb dan maar een Ccleaner laten runnen. Die vond de missende 140gb in WIndows old? Terwijl als ik gewoon via de C schijf windows old open deed, kwam ik aan een 5gb. Ik heb het eindelijk opgekuist via Disk cleaner van Microsoft zelf. (die vond het ook)
Probleem lag dus helemaal niet bij/aan OneDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Dit is geen enkel probleem. Ook geen gevolgen als je later opnieuw wil installeren.
Bedankt!

@Verwijderd Het probleem was dat Onedrive zijn bestanden in mijn windows.old had gestoken. Terwijl mijn vorige windows versie niet eens Onedrive had. Hoe komen die bestanden daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edmunt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:30:
[...]

@Verwijderd Het probleem was dat Onedrive zijn bestanden in mijn windows.old had gestoken. Terwijl mijn vorige windows versie niet eens Onedrive had. Hoe komen die bestanden daar in?
Dat lijkt me heel sterk en als ze er in zaten was dat al voor je Windows upgrade. En hoe weet je zeker dat de OneDrive bestanden daar in zaten, want je hebt de map verwijderd via disk cleanup.
Of heb je eerst ownership overgenomen op de map en daarna de map doorzocht?
Pagina: 1