Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor, op dit moment heb ik de Samsung SyncMaster T27B300. Een 27'' 1920x1080 scherm. Met 60hz en 5ms (als ik de specificaties goed heb opgezocht.)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster T27B300EW Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Nu wil ik een nieuw scherm kopen. Ik weet dus niet zeker of de upgrade het waard is naar 1440p? (advies welkom, prijzen liggen dan al wel 100 euro hoger dan 1080p schermen, heb ik dan een betere GPU nodig? heb nu de GTX 1060 6gb, zie je duidelijk het verschil, heb ik er veel aan? vond zoiets als de iiyama ProLite B2791QSU-B1 (270 euro)
Ik heb wel een 1080p scherm gevonden, de Acer Nitro VG270bmiix. FreeSync, 1ms, 75hz en IPS scherm.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Nitro VG270 Zwart€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 199,-

Is dit een goede keuze? of is dit een te kleine, niet merkbare, upgraden in vergelijking met mijn oude monitor? Of hebben jullie nog andere adviezen.
Ik zou mijn monitor gaan gebruiken voor af en toe gamen, zoals COD en League of Legends. En daarnaast de standaard taken zoals tekstverwerken, internetten en video's kijken.

Adviezen zijn welkom. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:11

HKS-Skyline

Vroooom ?

Als de 1080p resolutie je bevalt dan is de Acer een prima monitor. De kleurweergave zal een grote verbetering zijn tov. het scherm dat je hebt.
De Iiyama is een verbetering qua resolutie, je kan dus meer kwijt op het scherm. Maar qua kleur zal hij een minder grote vooruitgang zijn dan de Acer.

Kijk ook eens naar de pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
de pricewatch: Philips 272B8QJEB Zwart
en de pricewatch: AOC Q2790PQU/BT Zwart

Beide goede monitoren, de Iiyama is in dat geval waarschijnlijk de betere optie voor gaming, de Philips zal iets mooiere kleuren hebben. De AOC is de duurste optie, maar wel gelijk de beste van de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
HKS-Skyline schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:03:
Als de 1080p resolutie je bevalt dan is de Acer een prima monitor. De kleurweergave zal een grote verbetering zijn tov. het scherm dat je hebt.
De Iiyama is een verbetering qua resolutie, je kan dus meer kwijt op het scherm. Maar qua kleur zal hij een minder grote vooruitgang zijn dan de Acer.

Kijk ook eens naar de pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
de pricewatch: Philips 272B8QJEB Zwart
en de pricewatch: AOC Q2790PQU/BT Zwart

Beide goede monitoren, de Iiyama is in dat geval waarschijnlijk de betere optie voor gaming, de Philips zal iets mooiere kleuren hebben. De AOC is de duurste optie, maar wel gelijk de beste van de 3.
Bedankt voor je tips,

Als ik toch wil investeren in een 1440p monitor, hoeveel lever ik dan in op fps en performance? Ik heb nu de GTX 1060 6gb GPU en een Intel core i5-6400.

Ook kwam ik de Acer monitor: B7 B277Ubmiipprzx tegen voor 300 euro, en de Acer monitor: KG1 KG271U voor 272 euro. zijn dit ook nog goede opties of blijft de AOC de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ferrie99 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Bedankt voor je tips,

Als ik toch wil investeren in een 1440p monitor, hoeveel lever ik dan in op fps en performance? Ik heb nu de GTX 1060 6gb GPU en een Intel core i5-6400.

Ook kwam ik de Acer monitor: B7 B277Ubmiipprzx tegen voor 300 euro, en de Acer monitor: KG1 KG271U voor 272 euro. zijn dit ook nog goede opties of blijft de AOC de beste?
Met COD WWII zal je er 10 a 15fps op achteruit gaan op Ultra settings, maar je krijgt er ook meer detail voor terug. Speel je op lagere settings dan zal het verschil kleiner zijn. Bij games als LOL en CSGO ga je niets merken in prestaties, die zijn niet zo zwaar voor de videokaart.

De B7 van Acer is van de business lijn, mooie kleuren, maar niet erg geschikt voor gaming. Dan is de AOC beter. De KG1 is beter voor gaming dan de AOC, maar de AOC is weer beter in kleur, en zeker niet slecht voor gaming. Het ligt er aan waar je voorkeur naar uit gaat. Gaat het primair om gamen, of is gamen belangrijker dan hoe films en series er uit zien? Dan is de KG1 de beste optie. Wil je ook mooie kleuren en hoef je niet het aller snelste scherm? Dan is de AOC beter. Hoe dan ook zijn beide opties zowel voor gaming als voor kleurweergave beter dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
HKS-Skyline schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:31:
[...]

Met COD WWII zal je er 10 a 15fps op achteruit gaan op Ultra settings, maar je krijgt er ook meer detail voor terug. Speel je op lagere settings dan zal het verschil kleiner zijn. Bij games als LOL en CSGO ga je niets merken in prestaties, die zijn niet zo zwaar voor de videokaart.

De B7 van Acer is van de business lijn, mooie kleuren, maar niet erg geschikt voor gaming. Dan is de AOC beter. De KG1 is beter voor gaming dan de AOC, maar de AOC is weer beter in kleur, en zeker niet slecht voor gaming. Het ligt er aan waar je voorkeur naar uit gaat. Gaat het primair om gamen, of is gamen belangrijker dan hoe films en series er uit zien? Dan is de KG1 de beste optie. Wil je ook mooie kleuren en hoef je niet het aller snelste scherm? Dan is de AOC beter. Hoe dan ook zijn beide opties zowel voor gaming als voor kleurweergave beter dan wat je nu hebt.
Klein foutje bedoelde deze: https://www.megekko.nl/pr...dware.info&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik bedoelde ook de KG271U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
Kwam ook de iiyama G-Master GB2730QSU-B1 tegen, alleen het contrast (dynamisch) verschilt? Is de iiyama ook een goede optie vergeleken met de acer KG271U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToonCallens
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
HKS-Skyline schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:31:
[...]

Waarom is de B7 van Acer niet erg geschikt voor gaming? 1440p, 75Hz, 4ms en IPS.
Of zie ik iets over het hoofd bij deze monitor? Hij ziet er perfect uit voor bij mijn ryzen 5 2600, 1070 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ferrie99 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Kwam ook de iiyama G-Master GB2730QSU-B1 tegen, alleen het contrast (dynamisch) verschilt? Is de iiyama ook een goede optie vergeleken met de acer KG271U?
De GB2730QSU-B1 is een nieuwer model, ik heb er geen ervaring mee, maar gezien de specs is het een prima alternatief.
ToonCallens schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:31:
[...]

Waarom is de B7 van Acer niet erg geschikt voor gaming? 1440p, 75Hz, 4ms en IPS.
Of zie ik iets over het hoofd bij deze monitor? Hij ziet er perfect uit voor bij mijn ryzen 5 2600, 1070 ti.
Het is een monitor uit de business lijn van acer, mooie kleurweergave, maar het probleem met een mooie kleurweergave is dat het scherm minder snel is. De 4ms is een grijs naar grijs responsetijd en zegt helemaal niets, het gaat om de zwart naar wit responsetijden en die zijn veel hoger bij een scherm dat goed is met kleurweergave. Dus de vraag is wat je belangrijker vind. Als je voor snelheid gaat zoals een scherm voor shooters als CSGO dan is hij niet aan te raden. Als je adventures speelt en wilt dat ze er mooi uit zien dan is het een prima scherm.
Pagina: 1