Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefs
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn vraag
..
Ik krijg , ik het midden van de nacht, van twee tot driemaal een luide reclame van o.a. payconiq, niettegenstaande mijn telefoon op niet storen staat, niettetegnstaande ik het geliuid ook nog eens handmatig volledig afzet, en niettegenstaande ik alle opties in google choise voor boodaschappen heb uitgevinkt.
Mijn nachtrust lijdt eronder.

Relevante software en hardware die ik gebruik

ik heb een Lenovo Moto G 5s android
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
zie bovenstaand

Beste antwoord (via rens-br op 15-08-2018 12:59)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:00:
Er zijn ook nog apps die op de telefoon stonden bij aankoop al, die staan niet in deze lijst, klopt dat ?
Die zullen hier niet in staan, maar die apps zijn over het algemeen onschuldig. Ik heb even door de lijst heen gebladerd en het volgende valt me op:
Compass GPS Map
co.kr.generic.compassgpsmap
Volgens de reviews in de Play Store geeft deze ook pop-up reclame meldingen en levert Adware e.d. mee. Wat dat betreft er zo snel mogelijk afgooien. (Grote kans dat dit de boosdoener is)
Free Adblocker Browser
com.hsv.freeadblockerbrowser
In deze app zit ook een hoop reclame -> verwijderen.
Gratis Beltonen voor Android™ 2018
com.bestringtonesapps.freeringtonesforandroid
Ook deze bevat heel veel advertenties en wilt toegang tot je contacten, zou ook die verwijderen.
Payconiq
com.payconiq.customers
Volgens mij is dat gewoon deze app, zou eigenlijk onschuldig moeten zijn, maar aangezien je specifiek aangeeft dat je daar meldingen van krijgt, zou ik deze er sowieso ook afgooien.
QR Code Reader
tw.mobileapp.qrcode.banner
Bevat ook reclame, genoeg alternatieven zonder reclame. Bijvoorbeeld: Barcode Scanner.

De rest van de apps zijn onschuldig. Je kan de apps er op twee manier afgooien, de manier beschreven hierboven door @albino71 of je gaat naar:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> klikt daar op de desbetreffende app -> klik op 'Verwijderen'.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-08-2018 15:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Misschien de app die dit veroorzaakt verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Haribo112 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:56:
Misschien de app die dit veroorzaakt verwijderen?
Of de telefoon niet naast je bed leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefs
Ja, telefoon ligt nu elders, en ja welke app veroorzaakt dit dan he payconiq staat niet eens op mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@jefs welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Wat die zijn vind je in: Het algemeen beleid #quickstart. Daarnaast is het lastig leesbaar door de vele spelfouten. Zou je de openingspost even willen herlezen en alle spelfouten eruit willen halen?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Het is mij niet geheel duidelijk of je nu een echte 'notificatie' krijgt of dat je spam/reclame krijgt welke gewoon alles negeert. Zou je dat willen verduidelijken?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 14-08-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 23:42
Telefoon uitzetten?
Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je hebt dus adware (of erger...) op je telefoon staan. Ga maar factory resetje doen *nadat* je een backup van je foto's e.d. hebt gemaakt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefs
Dag Rens , ik krijg een reclame die alles negeert, en ik ben niet zo een IT expert zoals jezelf, de voorwaarden voor een post die je aanhaalt heb ik gelezen, en op de helft kan ik niet eens antwoorden, dit lijkt mij geen medium voor een gewone mens die niet al teveel weet van IT dus, en ja zo zijn er nog heel veel.
Ik ben trouwens bijna 70...

Een taalfout staat er wel in ja,en oei...erg he.
Het zou niet mogen, maar het is geen wereldnieuws he...
Het ligt misschien aan het slaapgebrek door de nachtelijke weksessies van payconiq
Dus even alles op rijtje...kan en willen jullie mij helpen met mijn probleem, want dat is toch de eerste taak van een " helpdesk "he ;-)

jefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:19:

want dat is toch de eerste taak van een " helpdesk "he ;-)
*knip*. Het is hier niet de HK.

Hou de notificatie die je krijgt eens lang ingedrukt en je ziet welke app deze veroorzaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 14-08-2018 14:31 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefs
dus , als deze vannacht komt ,gewoon lang ingedrukt houden....dwz ergens op eeen bepaald punt in het scherm ( er staat altijd zo een aftelling van 5 naar 0 op de "sluiten" knop....daarop of waarop aub;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:24:
dus , als deze vannacht komt ,gewoon lang ingedrukt houden....dwz ergens op eeen bepaald punt in het scherm ( er staat altijd zo een aftelling van 5 naar 0 op de "sluiten" knop....daarop of waarop aub;-)
Als het een notificatie is dan op de notificatie zelf in de notificatiebalk.

Als het een AD is (waar het nu op lijkt) zou ik allereerst alle apps verwijderen waarvan je niet 100% zeker weet dat ze legitiem zijn.

Doe anders een paar screenshots van je app lijst ( Powerknop + volume omlaag), uploaden via imgur.com

Wellicht kunnen wij er wat verdachte apps uit pikken
Imnoa schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

[mbr]*knip*. Het is hier niet de HK.[/]
Ook geen helpdesk toch :?

[ Voor 12% gewijzigd door ImNotnoa op 14-08-2018 14:33 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:24:
De knop waarmee je zegmaar kan 'bladeren' door actieve apps, meest rechter van de 3 knoppen onderin. Op dat moment krijgt elke actieve app ook een titel, en zie je dus ook vanuit welke app deze reclame wordt gegeven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dus even alles op rijtje...kan en willen jullie mij helpen met mijn probleem, want dat is toch de eerste taak van een " helpdesk "he ;-)

jefs
En daar ga je de fout in! Dit is geen helpdesk! Ouderdom is geen excuus om vragen niet te beantwoorden.

Edit: en om het je helemaal makkelijk te maken, zodat je niet hoeft na te denken: doe een factory reset (terugzetten naar fabrieksinstellingen), dan hoef je ook niet te gaan lopen zoeken welke app het is. Daarna niet weer dezelfde troep terugzetten qua apps, want daar zit ongetwijfeld iets tussen wat niet kosjer is.

[ Voor 30% gewijzigd door FooLsKi op 14-08-2018 14:33 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dag Rens , ik krijg een reclame die alles negeert, en ik ben niet zo een IT expert zoals jezelf, de voorwaarden voor een post die je aanhaalt heb ik gelezen, en op de helft kan ik niet eens antwoorden, dit lijkt mij geen medium voor een gewone mens die niet al teveel weet van IT dus, en ja zo zijn er nog heel veel.
Ik ben trouwens bijna 70...
We gaan er niet vanuit dat alle users even 'technisch' zijn, maar voordat we je goed kunnen helpen is het makkelijk / handig als we het probleem goed begrijpen. En daarvoor is dus informatie nodig.
De eerste taak van een 'Helpdesk' is dat inderdaad. Echter zijn wij geen Helpdesk ;) We zijn een (discussie)forum en we zijn bereid iedereen te helpen waar mogelijk met (technische problemen), echter moet het wel van twee kanten komen. :)

Maar goed dat gezegd hebbende. Als het een echte notificatie is (eentje in je notificatiebalk) kan je deze inderdaad inhouden en kijken waar die vandaan komt.

Als het een pop-up is die in je scherm verschijnt wordt dat al een stuk lastiger. In dat geval zal je even in de app-lijst moeten kijken of daar vreemde/gekke apps staan. Je kan die lijst vinden bij:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen'.

Mocht je zelf niet weten wat vreemde/gekke apps zijn, kan je ook de lijst met apps hier even delen en kunnen wij aangeven wat wel / niet goed is.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 14-08-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefs
oké ik begrijp dus dat je gewoon eeen hogere IT-opleiding of zo moet hebben om je op deze website te begeven.
Niemand snapt blijkbaar dat er nog mensen zijn die niet weten wat een notificatiebalk is.
Dat lijkt voor velen misschien absurd, maar als ik jullie was zou ik de vraag eens aan honderd mensen , van gevarieerde leeftijd ,stellen , en dan eens zien hoevelen daar een duidelijk antwoord op hebben.
Als jullie geen helpdesk zijn, en ik niet aan de kennisvoorwaarden voldoe, kunnen jullie mij dan minstens in de goede richting wijzen waar ik wel terecht kan ?

Alvast bedankt

Jefs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:38:

Als jullie geen helpdesk zijn, en ik niet aan de kennisvoorwaarden voldoe, kunnen jullie mij dan minstens in de goede richting wijzen waar ik wel terecht kan ?

Alvast bedankt

Jefs
https://www.studentaanhuis.nl/

Wellicht kunnen ze je hier verder helpen

Wat je ook kunt doen:

https://play.google.com/s...xbits.listmyapps&hl=en_US (List My Apps)

Met deze app kun je een overzichtje van alle apps genereren, als je dat lijstje hier eens plakt kunnen wij kijken of er obvious verdachte apps tussen zitten (Plain text)
  1. Installeer de app
  2. Open de app
  3. Klik op de 3 stipjes rechtsboven
  4. Kies "Alles selecteren"
  5. Klik op het delen icoontje (lijkt op dit icoontje)
  6. Deel de lijst met jezelf bijvoorbeeld door hem te mailen naar jezelf , of open tweakers op je telefoon en plak hem rechtstreeks in dit topic

[ Voor 86% gewijzigd door ImNotnoa op 14-08-2018 14:48 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Niemand snapt blijkbaar dat er nog mensen zijn die niet weten wat een notificatiebalk is.
Dat lijkt voor velen misschien absurd, maar als ik jullie was zou ik de vraag eens aan honderd mensen , van gevarieerde leeftijd ,stellen , en dan eens zien hoevelen daar een duidelijk antwoord op hebben.
Zoals ik al eerder aangaf verwachten we niet dat iedereen hier een IT opleiding gevolgd heeft. Maar als je bepaalde begrippen je niet bekend voorkomen, kun je dat of: netjes vragen of even opzoeken op het internet.

Maar voor nu lijkt me het wellicht handig om in je omgeving te gaan vragen naar een handig neefje / schoonzoon o.i.d. Die heeft er een stuk beter zicht op dan wij en kan je wellicht al helpen in enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08
oké ik begrijp dus dat je gewoon eeen hogere IT-opleiding of zo moet hebben om je op deze website te begeven.

Alvast bedankt

Jefs
Je hoeft geen IT-opleiding te hebben gehad om hier vragen te stellen, echter wordt er wel verwacht dat je zelf ook onderzoek doet. Wij verwachten inderdaad dat iedereen weet wat een notificatiebalk is, indien je niet weet wat dat is, dan kun je dat gewoon via Google vinden.

Dat laatste klinkt misschien vervelend, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Alleen niemand zal zo'n uitgebreid antwoord wil geven dat ze bij iedere term een definitie mee geven. Voor jouw gevoel heb je het probleem helemaal duidelijk uitgelegd, maar voor ons is het allemaal nog heel erg warrig en vaag. Ook omdat we niet kunnen zien wat jij ziet/hoort.

Ik denk dat je dan ook oprecht sneller geholpen kan worden wanneer je een familielid/vriend/kennis vraagt om eens naar het probleem te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefs
Dag Imnoa, deze lijst dus ?
Er zijn ook nog apps die op de telefoon stonden bij aankoop al, die staan niet in deze lijst, klopt dat ?

Argenta
be.argenta.bankieren
Bancontact
mobi.inthepocket.bcmc.bancontact
Buienalarm
org.yoki.android.buienalarm
compass
com.gpscompass.navigation
Compass GPS Map
Earth
com.google.earth
Fietsknoop
nl.vv.fietsknoop
Free Adblocker Browser
Geluidsrecorder
vr.audio.voicerecorder
List My Apps
de.onyxbits.listmyapps
OneDrive
com.microsoft.skydrive
Payconiq
com.payconiq.customers
QR Code Reader
Stocard
de.stocard.stocard
Vivino
vivino.web.app
WhatsApp
com.whatsapp
Wordfeud FREE
com.hbwares.wordfeud.free

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07
Daar staat Payconiq tussen die schijnbaar het probleem veroorzaakt. Die moet je dus zien te verwijderen.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 10:20

Bovenstaande ziet er ook uit als een app waar wel eens advertenties in verstopt zouden kunnen zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Desiler op 14-08-2018 15:11 ]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@jefs Zonder te weten welke telefoon je hebt en welke versie van Android, ga ik toch proberen om je verder te helpen...

Open de PlayStore App op je telefoon en klik op de drie streepjes linksbovenin (naast de zoekbalk waar 'Google Play' in staat).

Open daar "Mijn apps en games"

Ga naar Geinstalleerd (naast UPDATES) en zoek in die lijst de app "Payconiq"

Klik daar op en kies voor verwijderen.

Succes, ennuh...niet meer die hakken in het zand de volgende keer, want de meesten zijn hartstikke behulpzaam hier! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door albino71 op 14-08-2018 15:15 ]

Te koop....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:00:
Die zullen hier niet in staan, maar die apps zijn over het algemeen onschuldig. Ik heb even door de lijst heen gebladerd en het volgende valt me op:
Compass GPS Map
Volgens de reviews in de Play Store geeft deze ook pop-up reclame meldingen en levert Adware e.d. mee. Wat dat betreft er zo snel mogelijk afgooien. (Grote kans dat dit de boosdoener is)
Free Adblocker Browser
In deze app zit ook een hoop reclame -> verwijderen.
Ook deze bevat heel veel advertenties en wilt toegang tot je contacten, zou ook die verwijderen.
Payconiq
com.payconiq.customers
Volgens mij is dat gewoon deze app, zou eigenlijk onschuldig moeten zijn, maar aangezien je specifiek aangeeft dat je daar meldingen van krijgt, zou ik deze er sowieso ook afgooien.
QR Code Reader
Bevat ook reclame, genoeg alternatieven zonder reclame. Bijvoorbeeld: Barcode Scanner.

De rest van de apps zijn onschuldig. Je kan de apps er op twee manier afgooien, de manier beschreven hierboven door @albino71 of je gaat naar:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> klikt daar op de desbetreffende app -> klik op 'Verwijderen'.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 14-08-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 00:54
Het lijkt me straf moest de Payconiq app reclame maken voor zichzelf, dus ik zou het bij andere apps gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefs
oké die vier die je zegt zijn eruit
afwachten nu dus ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Om hulp vragen maar vervolgens behulpzame reacties met een enigzins kritische noot gaan afzeiken lijkt me niet de goede insteek. Uitvinden welke app de boosdiener is lijkt me aan de hand van wat TS zelf aangeeft eerlijk gezegd wat te hoog gegrepen dus telefoon een fabrieks-reset geven is dan de simpelste en snelste oplossing die overblijft

[ Voor 11% gewijzigd door -36- op 14-08-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefs
@ albino 71 , ja ik heb je hint gesnapt ..;-) idem voor -36-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:32:
oké die vier die je zegt zijn eruit
afwachten nu dus ;-)
Welke heb je nu precies verwijderd? (ik noemde namelijk 5 apps op)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefs
ik moest vijf geschreven hebben :-) sorry, de vijf die je noemde zijn er uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@jefs Mooi dat het gelukt is, weer wat wijzer zullen we maar zeggen, en dat op je 70-ste! :)

Met de functie "niet storen" kun je trouwens ook instellen waardoor je WEL gestoord mag worden.

Zo heb ik alleen alarmen en alleen belletjes/berichten van contactpersonen met een "ster".
De rest blijft dan stil.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jefs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:39:
ik moest vijf geschreven hebben :-) sorry, de vijf die je noemde zijn er uit...
Ok. Hopelijk is het probleem verholpen en kun je vannacht goed doorslapen. Mocht het vannacht nu weer gebeuren, zou je dan eens een screenshot of foto willen maken van de melding en die hier delen. (Dat kan door de foto te uploaden naar bijv. www.imgur.com). Dan krijgen we wellicht ook al wat meer inzicht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jefs
Vrolijke mededeling , mijn lastige nachtelijke bezoeker is verdwenen

Iedereen bedankt

Jefs

Anoniem: 912051

Hallo Jefs, Rens, en anderen,

Dank voor het signaleren en oplossen van dit probleem. Onze excuses voor de overlast, dit is een manier van adverteren die wij absoluut onwenselijk vinden.
Wij zijn op dit moment in België actief aan het adverteren, maar doen dit op dit moment uitsluitend via Google en Facebook juist om dit soort issues te voorkomen. Het lijkt er daarom op dat een van de genoemde apps op een of andere manier het netwerk van Google of Facebook gebruikt om de advertenties te tonen. Dit is uiteraard niet de bedoeling en daarom werken wij samen met deze partijen om er achter te komen hoe dit mogelijk is en om de app die de advertenties toont te verwijderen van het advertentienetwerk. Ik acht de kans groot dat er niet alleen voor Payconiq geadverteerd wordt.

Mocht iemand dit probleem of deze advertentie nogmaals ervaren of kunnen reproduceren, dan zouden wij graag het volgende ontvangen:
- een opname of een screenshot
- een clickstring (link van de advertentie)
Deze is te verkrijgen door de advertentie ingedrukt te houden met de vinger en vervolgens op 'kopieer' te klikken.

Wij proberen ondertussen ook het probleem te reproduceren.

Mochten er nog vragen zijn of wanneer we ergens mee kunnen helpen dan horen we dat graag via de DM

Uiteraard is de Payconiq app veilig te gebruiken en hebben wij geen advertenties in onze eigen app.

Alvast dank,
Sten

Ook voor helpdesk-accounts is verwijzen naar een andere communicatiemogelijkheid dan Tweakers niet toegestaan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 30-08-2018 12:25 ]

Pagina: 1