Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
Ik zoek een?
E-reader

Wat is je budget?
100-200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Boeken lezen (joh)
Voornamelijk thuis, bed/bank/tuin. Verder mee op vakantie en 1 keer per 2 weken in de trein.

Wat heb je zelf al gevonden?
Door cadeaubonnen heb ik mijzelf gelimiteerd tot 1 webshop, met daarbij de keuze uit:
- Kobo Clara HD
- Kobo H2O edition 2
- Kobo Aura One

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik dacht er al uit te zijn, de H2O zit eigenlijk fijn in het midden. Iets groter scherm dan de Clara, wat mij wel fijn lijkt, en een stuk beter betaalbaar dan de toch wel dure One.
Maar hoewel de H2O goed uit de tests komt (9 op Tweakers, beste uit de test op de consumentenbond), laten gebruikersreviews ook regelmatig een andere kant zien. Veelal wordt traagheid genoemd, maar ook vastlopers tot een factory reset komen voor.

Vandaar dat de twijfel er weer is, en dus dit topic. Moet ik genoegen nemen met een kleiner scherm, en kiezen voor de nieuwste optie? (Is nieuwer ook echt sneller/soepeler?) Of is de One, toch ook al wat ouder, de meerprijs nog echt waard qua stabiliteit en snelheid? Of natuurlijk de derde optie, vallen de problemen heel erg mee en kan ik gerust de H2O halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Moofnor op 14-08-2018 12:42 ]

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Beste antwoord (via rens-br op 16-08-2018 11:54)

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
@german8 Ben inderdaad nog even gaan kijken om ze te vergelijken.
Zo naast elkaar vond ik het verschil qua grootte tussen de Clara en de H2O kleiner dan verwacht. Ook (ligt misschien aan de demo die stond opgesteld, n=1) voelde de bediening van de Clara soepeler aan.
Wel nog even getwijfeld over de Aura One die er ook stond, die is wel gelijk een slag groter en degelijker. Maar die extra 100 euro vind ik het op dit moment niet waard.

Daarom net de Clara HD besteld, we gaan het zien!

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik heb zelf een 6 inch Amazon Kindle (met een boek case er omheen, dus ik hou het vast als een echt boek, en het past nog in mijn jaszak), en vind dat formaat (paperback) prima om te lezen, dus ik zou dan ook de goedkoopste Clara adviseren en die 50-100 Euro extra van een duurder model lekker in je zak houden.

Wil je nog kijken naar snelheid moet je ergens de processor en geheugentypes weten te vinden, of een test die dat meeneemt, zowel hier op Tweakers als op kieskeurig nemen ze die informatie voor ereaders niet op in hun vergelijk:
https://tweakers.net/pric...re/1180431;773045;575203/
https://www.kieskeurig.nl...499&product%5B%5D=3353114

P.S. als je toch verder wil kijken, de goedkoopste Kindle begint bij 79,99 Euro, boekformaten kun je met Calibre converteren:
https://www.amazon.de/gp/...nl_de_rd_b?language=nl_NL
https://calibre-ebook.com/

[ Voor 13% gewijzigd door swhnld op 14-08-2018 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Moofnor en je kan op die Clara HD nog 20 euro besparen, wanneer je een abonnement neemt op de Vara Gids. Zo heb ik vorig jaar een Kobo Aura (v2) 'gekocht' voor 80 euro.

Het enige wat je niet moet vergeten is het opzeggen van het abonnement (kan direct na levering van de e-reader), want ze verlengen het automatisch. En je zit natuurlijk met de Vara Gids opgescheept, maar je kan er allicht iemand mee blij maken. (of gebruiken voor in de open haard ;))

En nu heb ik dus geen ervaring met de Clara, maar het lijkt erg veel op de Aura, maar dan met beter resolutie. Over de Aura ben ik in ieder geval enorm te spreken! Ding doet wat het moet doen, wordt netjes van updates voorzien, is snel, gaat enorm lang mee op zijn batterij en loopt nooit vast.

Voor mij is het scherm groot genoeg, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 14-08-2018 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMaster
  • Laatst online: 13-07 17:06
Ikzelf heb een aura v2. Een kleiner formaat dan degene die jij benoemd, maar wel heel erg handzaam en prima om mee te lezen.

Hiervoor heb ik een Glo gehad welke vastlopers had tot hij niets meer deed. Deze had volgens mij een groter scherm, maar ik mis het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. 3-0 voor 6 inch dus :9

@swhnld Processor en geheugen is inderdaad iets wat niet vaak in reviews naar voren komt. De enige die ik heb kunnen vinden zijn de reviews van goodereader.com die het hebben over een Freescale 1GHz processor en 512MB RAM voor beide readers, en kennelijk ook de meeste Kindles.
Verder bedankt voor de tip over de Kindles, maar ik blijf bij mijn keuze voor Kobo ;)

@rens-br Die Vara aanbieding zie ik ook voorbijkomen sinds ik google naar e-readers, maar mijn cadeaubonnen maken het toch voordeliger. Wel fijn dat de gids alsnog met de post komt, digitaal zou toch logischer zijn 8)7

@JMaster Kleiner dan de H2O bedoel je? Volgens mij is de Aura v2 gelijk aan de Clara HD, lijkt een prima optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moofnor schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:22:
@rens-br Die Vara aanbieding zie ik ook voorbijkomen sinds ik google naar e-readers, maar mijn cadeaubonnen maken het toch voordeliger. Wel fijn dat de gids alsnog met de post komt, digitaal zou toch logischer zijn 8)7
Ah je hebt cadeaubonnen, dan is het logischer om die eerst uit te geven ja.
offtopic:
Helemaal niet krijgen was in mijn geval de beste optie geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
Ga eens in een winkel kijken wat jouw bevalt. Wij zijn uiteindelijk voor de h2o gegaan omdat het grotere scherm ontspannen leest. Hadden hiervoor 6 inch reader.
Hebben h2o v1 en v2, de v2 is veel prettiger. Heeft een slankere behuizing en de RGB licht is in de avond rustiger voor je ogen.
Water en stof dicht is een niche to have, ideaal op vakantie en voor wie in bad leest ( of in de regen op een perron).
Just my thoughts

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
@german8 Ben inderdaad nog even gaan kijken om ze te vergelijken.
Zo naast elkaar vond ik het verschil qua grootte tussen de Clara en de H2O kleiner dan verwacht. Ook (ligt misschien aan de demo die stond opgesteld, n=1) voelde de bediening van de Clara soepeler aan.
Wel nog even getwijfeld over de Aura One die er ook stond, die is wel gelijk een slag groter en degelijker. Maar die extra 100 euro vind ik het op dit moment niet waard.

Daarom net de Clara HD besteld, we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalpe
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-03-2022
Ik heb vandaag een kobo auro 2 aangeschaft.
Via adobe digital editions heb ik de boeken erop gezet met de bedoeling dat ik ze dan ook op m'n telefoon zou kunnen lezen.

Het connecten met de kobo was geen probleem. Ik zie, als ik m'n telefoon aankoppel aan de pc, de telefoon echter maar niet verschijnen in adobe digital editions...
Is er een manier om dit te doen?
Of is er een andere app waarmee ik op de telefoon kan verderlezen? (moet syncen met de ereader)
Via de kobo-app zou dit ook moeten kunnen, maar enkel met aangekochte boeken. Ik heb hier een aantal gratis boeken die ik eerst wil lezen. Als iemand me kan vertellen hoe ik deze (boeken dus, die niet via kobo zijn aangekocht), kan syncen tyssen kobo en nokia 8, zou ik eeuwig dankbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Metalpe schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:14:
Is er een manier om dit te doen?
Maak in ieder geval even een nieuw topic aan. Het kicken en kapen van iemand anders zijn topic is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.