Beste allen,
Ik ben opzoek hoe ik in Word 2013 in een lange tekst kan verwijzen naar diverse bijlagen met verwijzingen die automatisch doortellen. De bijlagen zijn niet opgenomen in het document zelf. De verwijzing zelf moet alleen de tekst "Bijlage X+n" hebben. Ik wil aan het einde graag een lijst/index/table of figures hebben waarin in de titel van de bijlage kan toevoegen. Belangrijk is dat als ik de verwijzing naar een bijlage in de tekst verplaats, het overzicht aan het einde ook verplaatst, inclusief de titel van het document.
Als ik bijvoorbeeld de volgende tekst heb:
Ik zou me kunnen voorstellen dat er in Word een optie zit om captions (of iets vergelijkbaars) te maken, daarbij een naam/titel in te kunnen voeren maar dat die titel alleen in de index/table weergegeven wordt.
Wat ik ook heb geprobeerd is om zelf een index te maken aan het einde van het document door de captions daar te plaatsen met daarachter de omschrijving en dan een cross-reference in de tekst toe te voegen. Als ik dan de verwijzing maak naar "Only label and number" werkt dat in principe goed. Het probleem is echter dat ik dan niet in de tekst mijn volgorde kan veranderen, maar dat altijd in de index moet doen. Stel, ik maak in bovenstaand voorbeeld de tekst "Aliquam metus neque, pharetra quis rutrum a, blandit vel turpis. Bijlage X+1" de eerste zin, dan zal de tekst in de eerste regel verwijzen naar Bijlage 2 en daarna pas naar Bijlage 1. Bijkomend probleem is dat ik die cross-reference niet bold kan maken of anderszins kan stylen.
Kortom, mijn wens is om:
1: de verwijzingen in de tekst leidend te maken voor de nummering,
2: de verwijzingen in de tekst beperkt te houden tot "Bijlage X+n",
3: alle verwijzingen aan het einde in een automatisch gegenereerd overzicht te krijgen, en
4: in het gegenereerde overzicht een titel op te nemen van de bijlage
Weet iemand hoe ik dit handig aan kan pakken?
Alvast veel dank!
Ik ben opzoek hoe ik in Word 2013 in een lange tekst kan verwijzen naar diverse bijlagen met verwijzingen die automatisch doortellen. De bijlagen zijn niet opgenomen in het document zelf. De verwijzing zelf moet alleen de tekst "Bijlage X+n" hebben. Ik wil aan het einde graag een lijst/index/table of figures hebben waarin in de titel van de bijlage kan toevoegen. Belangrijk is dat als ik de verwijzing naar een bijlage in de tekst verplaats, het overzicht aan het einde ook verplaatst, inclusief de titel van het document.
Als ik bijvoorbeeld de volgende tekst heb:
Ik heb geprobeerd dit via "insert caption" te doen. Als ik dan de captions in bovenstaande tekst plaats, nummeren deze door zoals ik wil. Als ik Bijlage 2 dan naar voren haal, nummert die netjes om naar Bijlage 1. Het enige punt hiermee is dat ik niet aan het einde van het document een lijst kan maken waarin ik de titel van het document kan invoeren. Als ik "Insert table of figures" aanklik en invoeg, herhaalt het overzicht de tekst en kan ik niet zelf een titel invoeren.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin finibus sit amet nulla in pretium. Sed ac viverra arcu. Sed varius a mi quis ultrices. Bijlage XIn a laoreet leo, et laoreet erat. Etiam placerat nibh et ante aliquam, congue pulvinar erat condimentum. Aliquam metus neque, pharetra quis rutrum a, blandit vel turpis. Bijlage X+1 Ut eu mauris a justo consequat lacinia ut sed purus. In lacus eros, ornare nec tellus in, vehicula cursus ipsum. Nullam dignissim eros in diam auctor, gravida aliquet massa malesuada.Bijlage X+2
Ik zou me kunnen voorstellen dat er in Word een optie zit om captions (of iets vergelijkbaars) te maken, daarbij een naam/titel in te kunnen voeren maar dat die titel alleen in de index/table weergegeven wordt.
Wat ik ook heb geprobeerd is om zelf een index te maken aan het einde van het document door de captions daar te plaatsen met daarachter de omschrijving en dan een cross-reference in de tekst toe te voegen. Als ik dan de verwijzing maak naar "Only label and number" werkt dat in principe goed. Het probleem is echter dat ik dan niet in de tekst mijn volgorde kan veranderen, maar dat altijd in de index moet doen. Stel, ik maak in bovenstaand voorbeeld de tekst "Aliquam metus neque, pharetra quis rutrum a, blandit vel turpis. Bijlage X+1" de eerste zin, dan zal de tekst in de eerste regel verwijzen naar Bijlage 2 en daarna pas naar Bijlage 1. Bijkomend probleem is dat ik die cross-reference niet bold kan maken of anderszins kan stylen.
Kortom, mijn wens is om:
1: de verwijzingen in de tekst leidend te maken voor de nummering,
2: de verwijzingen in de tekst beperkt te houden tot "Bijlage X+n",
3: alle verwijzingen aan het einde in een automatisch gegenereerd overzicht te krijgen, en
4: in het gegenereerde overzicht een titel op te nemen van de bijlage
Weet iemand hoe ik dit handig aan kan pakken?
Alvast veel dank!