Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Mijn vraag:

Ik maak thuis sinds kort gebruik van een Unifi switch 60W.
Hierop heb ik mijn AP aangesloten.

Ik ben ontzettend tevreden hoe UniFi werkt.

Ik ben van plan om een Cloud key aan te schaffen, nu is mijn vraag hoe ik dit in stel.
Mijn controller draait momenteel op mijn PC die ik boven heb staan. Deze gaat ook gewoon uit 's nachts.

Als ik de controller verbind met mijn Switch, en de stappen volg die ik op mijn scherm krijg te zien wordt mijn controller dan automatisch overgezet naar mijn Cloud key of moet ik dit allemaal opnieuw instellen?

Ik wil namelijk nog een AP erbij komen voor de andere verdieping, d.m.v de Cloud key is mijn controller dus eigenlijk altijd online begreep ik, en kan ik hier ook extern op aanmelden.

Beste antwoord (via Eldro19 op 14-08-2018 10:17)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:15
Zoals @DennusB zegt kun je bij Settings => Site onderaan de "Export site" optie gebruiken. Je krijgt dan een backup als download. Tijdens de initiele setup van de controller (op de Cloud Key) kun je deze vervolgens in een van de eerste stappen importeren. De settings zijn dan over genomen. Als je op de switch of het AP ooit een set-inform hebt gedaan moet je deze wel mogelijk nog een keer doen om deze te wijzigen naar je Cloud Key.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan het gewoon exporteren op je pc en dan importeren op je cloud key :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Tuig je CK op en doe op je huidige controller onder Site - Export site. Volg de instructies en je hele site gaat over.

Ik heb het laatst op deze manier gedaan en het was no geen 5 minuten werk.

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 14-08-2018 10:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:15
Zoals @DennusB zegt kun je bij Settings => Site onderaan de "Export site" optie gebruiken. Je krijgt dan een backup als download. Tijdens de initiele setup van de controller (op de Cloud Key) kun je deze vervolgens in een van de eerste stappen importeren. De settings zijn dan over genomen. Als je op de switch of het AP ooit een set-inform hebt gedaan moet je deze wel mogelijk nog een keer doen om deze te wijzigen naar je Cloud Key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Eldro19 en ik heb nog even je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldro19
@rens-br Deze titel is inderdaad wat duidelijker.
Pagina: 1