Verwijderd
Euh, voor iedereen verschillend, voor mij lijkt xbox vet.
Verwijderd
De XBox zal zeker leuk zijn als je geen pc hebt...aangezien daar de meeste pc games ook op komen...
De prijs is echt te hoog weer voor de XBox..namelijk iets van F1200,-
De PS2? Nah is alweer verouderd..ben wel benieuwd hoe de 2nd generation games zijn erop uitkomen. Maar voor de prijs, games aanbod en vrij slechte games..oke GT3 en TTT ect ect zijn cool..maar alleen op grafisch gebied vernieuwend...En voor de prijs van F999,- vindt ik het een nogal duur ding.
Verwijderd
Jij hebt er verstand van!Op woensdag 18 juli 2001 18:28 schreef robbinh het volgende:
GBA
Verwijderd
Kijk dat kan dus niet!Op woensdag 18 juli 2001 19:34 schreef webskipper het volgende:
X-Box & GBA ..
Je kan geen X-Box en een GBA linken, dus moet je toch een GameCube halen.
PS Je hebt toch al een PC?
Als er ooit een topgame uitkomt komt ie 9 van de 10x na een tijdje ook voor de PC uit!?
Nu moet je dit niet TE letterlijk nemen, maar echte SUPERSPELLEN komen meestal voor PC ook wel uit!?
Klink niet erg logisch of wel soms!?
Verwijderd
Gamecube heb ik hoge verwachtingen van.
Juist omdat bij nintendo de gameplay voorop staat.
Topspellen als Zelda en Mario zullen zeker zorgen voor dagen game plezier, maar ook van een spel als de nieuwe wave race heb ik hoge verwachtingen (heb nog goede herinneringen aan de N64 versie
Alleen zijn bij de screenshots die ik tot nu toe heb gezien wel weer veel van die blije fleurige kleuren
Met de spellen van rare erbij zal dr ook het nodige schiet werk zijn dus de 18+ gamers komen ook aan hun behoefte
Helaas geen DVD.
Bij de X-Box heb ik juist het gevoel dat het vooral gaat om de graphics, ook leuk toch een stuk minder belangrijk imho.
Kwa spellen zitten er wel leuke titels tussen, DOA3, Oddworld en Halo (al is dit spel volgens mij zwaar gehyped).
En dan natuurlijk de gebruikelijke EA titels.
DVD's kan je alleen afspelen als je een afstands bediening kocht dacht ik.
De PS2 heb ik al, zeker GT3 en SSX zijn toppers die je gewoon moet hebben als je een PS2 koopt.
Bovendien is de PS2 ook te gebruiken als een DVD speler, iets wat ik wel belangrijk vond aangezien ik die nog niet had.
Koop er dan ook wel een afstands bediening bij, dat kijkt net iets makelijker
Ow en over het consolle vs PC,
Ik speel bv race spellen echt 10x liever op een consolle als op een PC.
Daarintegen RTS spellen moet je imho dus echt niet op een consolle spelen.
Verwijderd
De X-box is vet gehyped en ik denk dat ie dadelijk toch best wel heel erg hard op z'n bek gaat. Kijk maar naar DC en PS2, zelfde verhaal (ja en slechte marketing, dat zal bij MS niet gebeuren). (Bijna) Alle games voor de X-box komen ook op de PC uit. Iedereen praat veel over de hele hoge specs van de X-box, maar ook dat vind ik gehyped. Alsof je voor verslavende games als Tetris of Kuru Kuru Kukurin 700 mhz nodig hebt... it's about the gameplay.
De PS2. Het aloude verhaal. Mooie console, moeilijke developers kit, slechtere games. En dat betekent toch wel minder gamers. Nou zullen er veel mensen de overstap PSX -> PS2 nog wel gaan maken, dus ik denk dat dat nog wel goed komt.
De GameCube is eigenlijk toch wel de console waar het het stilste omheen is. En dat vind ik een goed teken; als je van alles gaat hypen en faken (MS met screenshots???
Verwijderd
X-Box -> GF3, X-Box is al helemaal achterhaald (vinnik)
PS2 DVD afspeelkwaliteit schijnt heel matig te zijn...
Vinnik ook, GBA spellen zijn ook heel kewl, het is gewoon iets totaal anders. Ik vind PC dan ook meer "Professioneel" spelen en consoles meer soort arcade.
Grootste verschil wordt meer de 1st party spellen dan de rest. Meeste spellen komen op elke console/PC uit om risico te minimaliseren. Specs liggen ook vrij dicht bij elkaar dus grafisch verwacht ik niet veel verschil tussen zelfde spellen op verschillende consoles.
Als ik een console zou kopen zou het denk ik de GameCube worden. Ze hebben geleerd van de N64 en hebben een simpelere SDK gemaakt zodat er veel meer bedrijven spellen voor gaan maken. Ook heeft Nintendo al een veel langere geschiedenis dan de nieuwkomertjes. Dat de GameCube kan linken met de GBA zal helemaal voor unieke spellen zorgen.
X-Box: vind ik meer een achterhaalde PC met een v-kaart die iets beter is dan de GF3. Bovendien kan je hierbij niet upgraden en zit je dus na 1 jaar met een zwaar achterhaalde console.
PS2: ik ben bevooroordelend over PleeStations in het algemeen. Grote hype over de PSX toendertijd en het enige wat je kon doen was blokjes tellen. De beste spellen die er op uit gekomen zijn, zijn 2D (RPGs e.d.) en meestal alleen te spelen als import. Zeker met die veelste hoge prijs vind ik het maar nix. Bovendien hadden ze voor veel betere launchgames moeten zorgen, want voor zover ik gehoord heb is het allemaal maar nix (op een enkeling na)!
/me 's 2 cents!
Verwijderd
nah helemaal achterhaalt is het niet.. het is gewoon niet zo vernieuwend als MS zegt dat het isOp woensdag 18 juli 2001 20:26 schreef CommDante het volgende:
X-Box -> GF3, X-Box is al helemaal achterhaald (vinnik)
klopt, heb ik ook gehoord...PS2 DVD afspeelkwaliteit schijnt heel matig te zijn...
ben blij dat ik niet de enigste ben die zo denkt... MS en Sony denken dus anders..Vinnik ook, GBA spellen zijn ook heel kewl, het is gewoon iets totaal anders. Ik vind PC dan ook meer "Professioneel" spelen en consoles meer soort arcade.
MS probeert een PC in een console te veranderen en Sony juist andersom (op de E3 introduceerde ze een monitor, muis, toetsenbord, BROWSER (met flash en Realplayer support) en een 20/40?? GB harde schijf... dat WIL ik helemaal niet.. console betekent bij mij ff gezellig wat racen met wat maten, dmv een DVD of spelcassette erin te rossen en 3x op start te drukken...
wordt gewoon gedaan om makkelijk meer geld te verdienen, en dus het risico op een flop ook te verkleinen (loopt het op de PS2 niet, misschien op de PC of Xbox wel). De grafische gelijkheid komt gewoon door het feit dat het meestal gewoon goedkope ports zijn...Grootste verschil wordt meer de 1st party spellen dan de rest. Meeste spellen komen op elke console/PC uit om risico te minimaliseren. Specs liggen ook vrij dicht bij elkaar dus grafisch verwacht ik niet veel verschil tussen zelfde spellen op verschillende consoles.
nou MS kennende denk ik dat je ze wel kan gaan upgraden, bij "het bekende Microsoft service punt bij U in de buurt"X-Box: vind ik meer een achterhaalde PC met een v-kaart die iets beter is dan de GF3. Bovendien kan je hierbij niet upgraden en zit je dus na 1 jaar met een zwaar achterhaalde console.
/me Snake kan alleen maar instemmend ja knikken...PS2: ik ben bevooroordelend over PleeStations in het algemeen. Grote hype over de PSX toendertijd en het enige wat je kon doen was blokjes tellen. De beste spellen die er op uit gekomen zijn, zijn 2D (RPGs e.d.) en meestal alleen te spelen als import. Zeker met die veelste hoge prijs vind ik het maar nix. Bovendien hadden ze voor veel betere launchgames moeten zorgen, want voor zover ik gehoord heb is het allemaal maar nix (op een enkeling na)!
Hmm m'n 2e veel te lange reply van vandaag
Verwijderd
Bijna eng gewoon
PS acties zoals boven zijn gewoon IRC stijl:/me bla bla
of:
/me bla bla
zonderspaties uiteraard!
Bij de Dreamcast lag het zeker niet aan de games. Zeker nog nooit op de Dreamcast gespeeld?
Sega's probleem was de marketing en haar verleden (32X/Saturn.)
Als op de Dreamcast een andere sticker stond, zoals PS2, dan was het waarschijnlijk heel anders gegaan (ook al had het apparaat precies dezelfde hardware + spellen.)
Verwijderd
Dreamcast was bijvoorbeeld het paradijs voor spelmakers....alleen was de marketing verkeerd (zoals boven ook al vermeld) en was het dus een groot risico om er spellen op uit te brengen (en er ook nog wat op te verdienen)!
PS is nou weer zo'n N64 (lees: moeilijk in programeren) en GameCube juist weer niet (aldus Nintendo)! Dus lijkt mij meer dat de rollen nou zijn omgedraait!
omdat de spellen voor de PS2 moeilijk te programmeren zijn.
Als ze nu alweer aan de PS3 bezig zouden zijn, zou ik dat heel triest vinden. Dan zouden namelijk de eerste echte Playstation fans weer een nieuwe console moeten gaan halen, ben je daar dan PSX fan voor??? Volgens de PU (sorry PU haters) is dit ook niet waar, maar zeker weten doen we het ook niet.
Jammer dat Sega geen consoles meer maakt (gaat maken). Ik vond die Sega vs. Nintendo strijden altijd wel leuk... RIP,Dreamcast. Dit was/is toch een gave console...
En dan de XBox, tja, ik heb geen idee wat hiervan te vinden. Ik denk dat als je een PC hebt(een beetje een nieuwe), deze console totaal overbidig is eigenlijk.
BTW: Al die harde schijven die worden ontwikkeld voor de consoles. Zou bijvoorbeeld een Playstation of Nintendo fasn die ook kan programmeren, geen virus of zo kunnenn maken, zodat deze niet meer opstart of zo. Of doe ik nu domme praat???
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Bullshit... En zelfs als je gelijk zou hebben, die PS3 wordt pas gereleased als ze alles uit die PS2 hebben gemolken wat erin zat. En dat duurt nog wel ff.Op woensdag 18 juli 2001 22:23 schreef SuN_FlasH het volgende:
nou, de PS2 wordt het in iedergeval niet, want ze zijn al bezig met de PS3,
omdat de spellen voor de PS2 moeilijk te programmeren zijn.
Verwijderd
/me wist het altijd al dat PS2 niet deugde!
Verwijderd
Ik ga voor de XBox, ben beetje n pcgamer duzze
Verwijderd
Nintendoweb denkt daar anders over!Op donderdag 19 juli 2001 00:20 schreef Ecco het volgende:
Eigenlijk hoef ik alleen de GameCube, ware het niet dat Square weigert spellen voor Nintendo te maken
executives at Square are very enthusiastic about Nintendo
Volgens xbox.com was de startprijs in noord-Amerika $299..Op woensdag 18 juli 2001 19:09 schreef SCaffa het volgende:
De prijs is echt te hoog weer voor de XBox..namelijk iets van F1200,-
Als de console dus begin volgend jaar word uitgebracht zal de PS2 nog steeds duurder zijn, heb je trouwens die hele E3 Xbox bekeken? Daar kan Sony (jammergenoeg) inderdaad niet aan tippen.
Gamecube is een ander verhaal aangezien die een enorme horde NINTENDO-freaks achter zich heeft staan...
M$ vs NE$ leuke strijd, maar ik kies toch voor X-box.
Verwijderd
Duh...Op donderdag 19 juli 2001 01:27 schreef Moon iets vaags:
MS zal zich eerst moeten bewijzen. Sony en Nintendo hebben allebei al een goede reputatie. MS totaal niet...
Qua prijzen reken je netjesOp donderdag 19 juli 2001 01:42 schreef 007 het volgende:
[..]
Duh...$299 = F700 en + belasting + invoerrechten wordt dat ding dus wel F1100 hoor. Je moet nog een jaar wachten op de Xbox. En jij denkt dat de PS2 dit hele jaar niet meer in prijs zal zakken?
Tss... Ik wil niet veel zeggen hoor, maar op dit moment is Sony leader op de consolemarkt. GBA is een handheld, voor mensen daarover gaan beginnen. Dus zeggen dat de consolewar tussen Nintendo en MS zal gaan is bullshit.
MS zal zich eerst moeten bewijzen. Sony en Nintendo hebben allebei al een goede reputatie. MS totaal niet...
En inderdaad Sony is leider op de consolemarkt, dankzij het simpele ombouwen van de PSX. Daar hebben ze goud geld mee verdiend met die hardware.
En men dacht indertijd van Sony ook niet dat ze het zouden gaan redden (was ook een newbie op de consolemarkt). Ze hadden alleen wel in samenwerking met Nintendo de PSX ontwikkeld (het prototype althans) en hebben het patent afgekocht van Nintendo ( foute move
Maar goed, we zien over een jaar wel wie dr wint