Dag beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe Lightroom en Photoshop.
Ik volg een fotovakopleiding en wil een snelle desktop aanschaffen.
Ik loop met mijn huidige laptop (Acer Aspire E17,Intel Core 15-5200 RAM 8gb, nvidea Geforce 940m) aan tegen zeer veel traagheid en ergernis bij het gebruik van Adobe Lightroom en Photoshop. Ik ben een leek op gebied van het aankopen van een nieuwe pc en kom er helaas zelf niet uit. Ik wil geen pc zelf bouwen, maar er 1 kant en klaar kopen.
Ik heb uiteraard wel gekeken naar wat Adobe aangeeft wat de minimale vereisten zijn, maar ik wel dat de desktop niet minimaal voldoet, maar dat ik er goed op kan werken (dagelijks een paar uur).
Ik denk dat ik alle overige zaken die ik nu op mijn laptop doe, zo hou (tekstverwerking, internet e.d.), zodat ik desktop zuiver hou voor mijn fotografie. Overigens staan er op mijn huidige laptop ook programma’s voor wordpresssite (xxamp e.d.).
Ik speel geen games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur €1000, maar max €1500, zodat ik nog een mooi scherm kan kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in bezit van muis en toetsenborg en wil daarnaast een beeldscherm aanschaffen (Dell Ultrasharplijn monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop die snel werkt met Adobe LR en PS, en niet steeds vastloopt.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een advies mbt de belangrijkste zaken waar ik rekening mee moet houden, zoals welke processor, RAM en of een videokaart wel/niet van belang is.
Wat niet van belang is, maar ik wel voor betaal, zodat ik deze desktops kan afvinken.
Evt een advies over een kant en klare oplossing.
Ik heb dit gevonden, maar weet niet of het overkill is, of misschien op bepaalde fronten te weinig:
• Intel® Core™ i7-8700 processor
• 16 GB DDR4 werkgeheugen
• 480 GB SSD
• Intel HD Graphics 630
Dankjewel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Adobe Lightroom en Photoshop.
Ik volg een fotovakopleiding en wil een snelle desktop aanschaffen.
Ik loop met mijn huidige laptop (Acer Aspire E17,Intel Core 15-5200 RAM 8gb, nvidea Geforce 940m) aan tegen zeer veel traagheid en ergernis bij het gebruik van Adobe Lightroom en Photoshop. Ik ben een leek op gebied van het aankopen van een nieuwe pc en kom er helaas zelf niet uit. Ik wil geen pc zelf bouwen, maar er 1 kant en klaar kopen.
Ik heb uiteraard wel gekeken naar wat Adobe aangeeft wat de minimale vereisten zijn, maar ik wel dat de desktop niet minimaal voldoet, maar dat ik er goed op kan werken (dagelijks een paar uur).
Ik denk dat ik alle overige zaken die ik nu op mijn laptop doe, zo hou (tekstverwerking, internet e.d.), zodat ik desktop zuiver hou voor mijn fotografie. Overigens staan er op mijn huidige laptop ook programma’s voor wordpresssite (xxamp e.d.).
Ik speel geen games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur €1000, maar max €1500, zodat ik nog een mooi scherm kan kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in bezit van muis en toetsenborg en wil daarnaast een beeldscherm aanschaffen (Dell Ultrasharplijn monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop die snel werkt met Adobe LR en PS, en niet steeds vastloopt.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een advies mbt de belangrijkste zaken waar ik rekening mee moet houden, zoals welke processor, RAM en of een videokaart wel/niet van belang is.
Wat niet van belang is, maar ik wel voor betaal, zodat ik deze desktops kan afvinken.
Evt een advies over een kant en klare oplossing.
Ik heb dit gevonden, maar weet niet of het overkill is, of misschien op bepaalde fronten te weinig:
• Intel® Core™ i7-8700 processor
• 16 GB DDR4 werkgeheugen
• 480 GB SSD
• Intel HD Graphics 630
Dankjewel.