Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor 3D renderen in C4D, videobewerking in Premiere Pro en soms After Effects. Het liefst een workflow die maximaal richting 4096 x 2160p resolutie aankan maar in de regel werk ik met 1920 of HD
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan maximaal 2800 Euro besteden all-inclusive
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Standaard toetsenbord/ muis/ koptelefoon
-Acer LCD monitor K272HL
wil ik graag meenemen als deze compatible is; daar twijfel ik aan! Ik ga er vanuit dat ik een andere monitor aan moet schaffen, daar heb ik in mijn budget nog geen rekening mee gehouden en ga ik nog voor sparen. Advies is zeker welkom !
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een pakketje samengesteld na onderzoek en advies waarvan ik verwacht in de juiste richting te zitten maar ik wil mijn kennis graag verdiepen. Het wordt mijn eerste self-build PC dus vergeef me als ik echt helemaal verkeerd zit.
CPU processor van 32 threads en 16 Cores
32 GB werkgeheugen of 64 GB
SSD 2.M 500 GB ( ik maak voornamelijk gebruik van externe opslag)
Videokaart 12GB die maximaal 4096 x 2160p editing enigzins aankan bij uitzondering
behuizing, voeding, (air) cooler en een moederbord met de mogelijkheid tot uitbereiding in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. prijs/ kwaliteit verhouding is uiteraard van belang.
Mijn huidige boodschappenlijstje:
Behuizing: CORSAIR OBSIDIAN 750D 133,-
Processor: AMD RYZEN THREADRIPPER 1950X / 32 THREADS / MAX 4.0GHZ. 676,-
cooling: NOCTUA NH-U12S TR4-SP3 + coolpasta 73,-
Werkgeheugen: CORSAIR VENGEANCE LPX DDR4 2666MHZ QUAD KIT 32GB 318,-
Videokaart: GTX 1080TI (11GB GDDR5X) NVIDIA-GEFORCE. 855,-
Moederboard: ASROCK FATAL1TY X399 PROFESSIONAL GAMING. 432,-
SSD: SAMSUNG 500GB (M.2 SSD) 970-EVO 165,-
voeding: 850W CORSAIR RM850X 124,-
Totaal 2776,-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om mijn systeem later uit te kunnen breidden en in de toekomst 2 monitors aan te sluiten. Ongeveer 4 usb aansluitingen en 1 aux.
Ga je overklokken?
Als dit in mijn geval raadzaam is en veel oplevert wil ik zeker met inlezen en hulp van mijn deskundige buddy overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Het uiterlijk van mijn systeem of het merk vind ik niet zo belangrijk, ik wil wel de prestaties zo veel mogelijk optimaliseren binnen mijn budget en dan doel ik vooral op snelheid.
-Ik wil vooral weten of de onderdelen op elkaar aansluiten en geschikt zijn om te renderen en te werken met C4D, Premiere en AE.
Hoe moet ik mijn build aanpassen om het optimale eruit te halen?
-Welke dingen zie ik over het hoofd / heb ik verkeerd ingeschat als beginneling?
Super bedankt!
Ik ben net afgestudeerd aan de kunstacademie en wil een eerste stap maken naar een professionele carrière als zzp-er in visual- en motion design. Mijn Macbook Pro ben ik ontgroeid en wordt niet blij van wat ik van hem vraag
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor 3D renderen in C4D, videobewerking in Premiere Pro en soms After Effects. Het liefst een workflow die maximaal richting 4096 x 2160p resolutie aankan maar in de regel werk ik met 1920 of HD
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan maximaal 2800 Euro besteden all-inclusive
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Standaard toetsenbord/ muis/ koptelefoon
-Acer LCD monitor K272HL
wil ik graag meenemen als deze compatible is; daar twijfel ik aan! Ik ga er vanuit dat ik een andere monitor aan moet schaffen, daar heb ik in mijn budget nog geen rekening mee gehouden en ga ik nog voor sparen. Advies is zeker welkom !
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een pakketje samengesteld na onderzoek en advies waarvan ik verwacht in de juiste richting te zitten maar ik wil mijn kennis graag verdiepen. Het wordt mijn eerste self-build PC dus vergeef me als ik echt helemaal verkeerd zit.

CPU processor van 32 threads en 16 Cores
32 GB werkgeheugen of 64 GB
SSD 2.M 500 GB ( ik maak voornamelijk gebruik van externe opslag)
Videokaart 12GB die maximaal 4096 x 2160p editing enigzins aankan bij uitzondering
behuizing, voeding, (air) cooler en een moederbord met de mogelijkheid tot uitbereiding in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken. prijs/ kwaliteit verhouding is uiteraard van belang.
Mijn huidige boodschappenlijstje:
Behuizing: CORSAIR OBSIDIAN 750D 133,-
Processor: AMD RYZEN THREADRIPPER 1950X / 32 THREADS / MAX 4.0GHZ. 676,-
cooling: NOCTUA NH-U12S TR4-SP3 + coolpasta 73,-
Werkgeheugen: CORSAIR VENGEANCE LPX DDR4 2666MHZ QUAD KIT 32GB 318,-
Videokaart: GTX 1080TI (11GB GDDR5X) NVIDIA-GEFORCE. 855,-
Moederboard: ASROCK FATAL1TY X399 PROFESSIONAL GAMING. 432,-
SSD: SAMSUNG 500GB (M.2 SSD) 970-EVO 165,-
voeding: 850W CORSAIR RM850X 124,-
Totaal 2776,-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om mijn systeem later uit te kunnen breidden en in de toekomst 2 monitors aan te sluiten. Ongeveer 4 usb aansluitingen en 1 aux.
Ga je overklokken?
Als dit in mijn geval raadzaam is en veel oplevert wil ik zeker met inlezen en hulp van mijn deskundige buddy overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Het uiterlijk van mijn systeem of het merk vind ik niet zo belangrijk, ik wil wel de prestaties zo veel mogelijk optimaliseren binnen mijn budget en dan doel ik vooral op snelheid.
-Ik wil vooral weten of de onderdelen op elkaar aansluiten en geschikt zijn om te renderen en te werken met C4D, Premiere en AE.
Hoe moet ik mijn build aanpassen om het optimale eruit te halen?
-Welke dingen zie ik over het hoofd / heb ik verkeerd ingeschat als beginneling?
Super bedankt!