Gezocht budget TV/monitor voor te gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRobbe
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-10 19:51
Ik zoek een?
Monitor/televisie

Wat is je budget?
rond de 350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn computer en ps4(geen pro) aansluiten. Ik game niet echt competitief, ik geniet echt van het opgaan in games zoals the witcher 3 en nier automata en god of war.

Wat heb je zelf al gevonden?
TCL U43P6006 / TCL U43P6046 en philips-43pus6162-12

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een monitor of televisiescherm met de beste kleurweergave/kwaliteit voor mijn budget als student. Welke van de 3 bovenstaande is de beste? Je mag me best ook een andere televisie of een gewone monitor aanbevelen (minstens 32"), als het om een televisie gaat wil ik minstens 40". SmartTV functies heb ik helemaal niet nodig maar daar kan je de laatste tijd precies niet omheen. Een ietwat goede HDR is een dik pluspunt.

Beste antwoord (via DeRobbe op 14-08-2018 18:44)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Is heel lastig te zeggen welke monitor de beste weergave heeft obv specs. Ik zou sowieso niet voor een IPS paneel gaan. Die heeft een belabberd contrast ivm een (M)VA scherm. IPS is leuk voor de kijkhoek, maar dat heb je niet nodig bij gamen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Als je een pc aan gaat sluiten zou ik gaan voor een monitor. Ik durf namelijk niet te zeggen of tv’s voor €350 chroma 4:4:4 subsampling ondersteunen. Dat heeft te maken met de kleurechtheid die een scherm kan weergeven. Voor tv/gamen is dat geen mist, voor een pc wel. Bij een pc ga je anders tegen het probleem aanlopen dat tekst op sommige achtergronden anders onleesbaar wordt. HDR ondersteuning kun je voor die prijs vergeten. HDR ondersteuning voor een tv die je ook daadwerkelijk merkt kost je €1.000. Een monitor van €350 kan HDR wellicht ondersteunen, maar ik denk niet dat je dan een 32” 10bit paneel koopt die de piekheldherheid en kleuren van HDR mooi weergeeft en ook nog eens hele knappe zwartwaardes heeft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRobbe
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-10 19:51
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan toch voor een monitor ga. Is 32" wel groot genoeg voor een zitafstand van iets meer dan 2 meter?
Nu heb ik een volgend lijstje gemaakt van de monitoren die me in't oog schieten.
pricewatch: HP Pavilion 32 Zwart
pricewatch: BenQ EW3270ZL Zwart
pricewatch: Acer EB321HQU Wit
pricewatch: HP Omen 32 Zwart

Kan iemand me hierbij helpen welke degene de beste kleuren/kwaliteit zou geven? Uit al die specificaties kan ik eerlijk gezegd niet veel opmaken. Mocht je nog andere monitoren weten in deze prijsklasse die goed zijn (32") dan mag je het gerust laten weten. En mocht ik zo'n 75hz monitor nemen, kan ik deze dan gewoon zonder problemen op 60hz draaien of ziet dit er dan niet vlot uit? Want ik cap mijn games meestal op 60fps.

[ Voor 26% gewijzigd door DeRobbe op 14-08-2018 08:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Is heel lastig te zeggen welke monitor de beste weergave heeft obv specs. Ik zou sowieso niet voor een IPS paneel gaan. Die heeft een belabberd contrast ivm een (M)VA scherm. IPS is leuk voor de kijkhoek, maar dat heb je niet nodig bij gamen.