Groot mailinglijst, maar passief gebruik (eens in het jaar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
We kennen het allemaal: nieuwsbrieven.

Voor een organisatie ben ik op zoek naar een nieuwsbriefhandler, maar niet zomaar eentje.
Het is de verwachting dat we het eerste jaar ongeveer 10.000 subscribers trekken, maar wij willen maximaal 1 nieuwsbrief per kwartaal de deur uit doen.

Het probleem is dan, dat je met Mailchimp al snel honderden euro's betaald (omdat je meer dan 2000 subs hebt), ondanks dat we niet veel mail versturen.

Welke aanbieders staan het hebben van grote lijsten met subscribers toe zonder dat het direct veel geld kost?

Het verzenden van dergelijke email vanaf de webserver lijkt me geen optie i.v.m. de spamrestricties.

Gulfstream G650

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

10 dollar per maand valt toch wel te behappen met een grote organisatie?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Office 365 Exchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:17:
10 dollar per maand valt toch wel te behappen met een grote organisatie?
Bij Mailchimp? Dat gaat niet. Met 10.000 subscribers heb je het al over 75 dollar/maand.

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:38

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

SalimRMAF schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 00:04:
...

Het probleem is dan, dat je met Mailchimp al snel honderden euro's betaald (omdat je meer dan 2000 subs hebt), ondanks dat we niet veel mail versturen.
Nope, MailChimp heeft ook Pay as you go: alleen betalen wat je verstuurt. Zie https://mailchimp.com/help/about-the-pay-as-you-go-plan/ :)
Welke aanbieders staan het hebben van grote lijsten met subscribers toe zonder dat het direct veel geld kost?
MailChimp dus ook, maar er zijn er zeker meer. Oh, en definieer 'veel geld': er zitten een enorme range aan kosten van email service providers. Van gratis tot een paar tientjes per maand, tot vele duizenden euro's per jaar ;)
Het verzenden van dergelijke email vanaf de webserver lijkt me geen optie i.v.m. de spamrestricties.
Bwoah, dat lijkt me overdreven, mits de e-mailserver goed is ingericht en je goede authenticatie ingesteld hebt staan. Met een ESP (email service provider) is het vooral makkelijker, ook mbt reporting van resultaten zoals opens/clicks/bounces :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1