Toon posts:

Apple :-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan :-) na de keynotes net van steve mag ik eindelijk praten

er komt dus een nieuwe G4 uit, iets nieuw tower design, met als topsnelheid 867Mhz en dual 800.
verder is OS 10.1 uit, en een zooi nieuwe iMacs met als top 700Mhz

pfew, ff me hart beetje gelucht :-D

PS. de top of the range G4s heeft 2MB L3 chache :D, en komt met een Geforce2 kaart waarop je twee monitoren aan kunt sluiten

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Dual 800 :9 , de dual G4 500Mhz schopt al kont :9

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 17:22 schreef Reflex het volgende:
Oke dan :-) na de keynotes net van steve mag ik eindelijk praten

er komt dus een nieuwe G4 uit, iets nieuw tower design, met als topsnelheid 867Mhz en dual 800.
verder is OS 10.1 uit, en een zooi nieuwe iMacs met als top 700Mhz

pfew, ff me hart beetje gelucht :-D

PS. de top of the range G4s heeft 2MB L3 chache :D, en komt met een Geforce2 kaart waarop je twee monitoren aan kunt sluiten
Jezus... kicken zeg....
Maar ik wil niet weten hoeveel dat gaat kosten... brrrr....

Mijn G4 466 met ATI RADEON video kostte me al een rib uit mijn lijf...

Trouwens, ben jij een apple medewerker ofzo?
If so, weet je of er in de toekomst upgrade boards komen waarmee ik mijn G4 kan upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
uhh ik werk bij Apple jah (zie mijn topic: Ierland in SG 2 maand geleden )

of er upgrade boards komen, ik heb geen ID, denk t niet.

verder, de prijzen.. de G4 733 gaat om en nabij de 1700 dollar kosten, en de dual 800 om en nabij de 3500 dollar...(dat was gister nog de prijs voor een 733, ik zeg je dat je dan de klote baalt, als je gister net 733 heb gekocht, andersinds ben je ook wel dom als je dat net voor de keynotes doet)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:20

TeeDee

CQB 241

/off-topic???
kijk.... dit vinnik nou lekker :)

dual 800. ff me sjef bellen :)

kan ik mooi op darwinnen!! heerlijk....

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 18:26 schreef Reflex het volgende:

dat was gister nog de prijs voor een 733, ik zeg je dat je dan de klote baalt, als je gister net 733 heb gekocht, andersinds ben je ook wel dom als je dat net voor de keynotes doet)
Ja en nee.
Enerzijds ja omdat je meer zou hebben voor hetzelfde geld. Anderzijds nee omdat dit eigenlijk altijd geldt, zowel voor macs als voor PC's: hoe langer je wacht hoe meer je krijgt voor XXX gulden.

Ik kan nu ook wel gaan balen dat ik over een paar maanden een betere mac voor het geld van mijn 466 G4 kan krijgen maar intussen heb ik wel NU een computer nodig. En voordat die machines in de winkels staan zijn we wel weer een tijdje verder....

Verwijderd

Topicstarter
true, maar omdat je gewoon (als wat ervarenere mac user) WEET dat er op de expo allemaal extreme dingen gaan gebeuren.. dan ga je dus niet een dag van tevoren nog ff bestellen :-) anders kun je t zelfde voor MINDER geld krijgen :-) t is hoe je t bekeijkt

Verwijderd

aaarrgghhh
geld!!
dual 800 :9~
ik heb nog een G4 350 (agp) met 320 mb
waar nog een sony 19 inch monitor bij moet (ik had nog niet genoeg geld ;) )

Verwijderd

kijk eens op:
http://news.cnet.com/news/0-4204072.html?tag=vid

leuke filmpjes van de keynote van S Jobs

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 22:04 schreef denki_akira het volgende:
aaarrgghhh
geld!!
dual 800 :9~
ik heb nog een G4 350 (agp) met 320 mb
waar nog een sony 19 inch monitor bij moet (ik had nog niet genoeg geld ;) )
Damn...da's ook niet niks.
Zal OS X wel lekker op draaien, heel wat beter als op mijn I-Mac G3 333 met 160 MB (wat ook een leuk bakje is) :)

Ik wou dat Apple eens kwam met een Tweakers-Mac:

Of een G4 op een moederbord die je in een gewone ATX kast kunt stoppen, met PC133 DIMM sockets, PCI sloten, AGP, IDE-controllers en een door Mac OS ondersteunde 100 mbit netwerk controller onboard.

Of een G4 in een mooie designkast, met uitbereidingsmogelijkheden. Die kast kun je gewoon kopen voor bv. 1200 piek, dan heb je alleen die kast met mobo en CPU. En dan zelf nog hdd, cdrom, schijf en video bij in stoppen.

Apple moet wat meer aan de hobby-isten denken. Een Tweakers-vriendelijke Mac zal als warme broodjes over de toonbank gaan, zeker nu OS X er is.

Verwijderd

Erg goed nieuws in de macworld kan niet wachten op macos 10.1
Beloofde veel goeds. Reageerde erg snel zeg. Ben benieuwd of dat hier op een g4-450 ook lukt. Vooral standaard SMB. Hoef ik tenminste geen samba meer los te installeren. Ook DVD-support.

Ook de nieuwe g4's ziet er echt goed uit.

Verwijderd

Die nieuwe kasten zijn MOOI!
niet normaal
wie wil een oude G4 350 kope?
kan ik zo'n nieuwe aanschaffen :)

maarre zijn die cases nou ook groter of lijkt dat maar zo?
de architecture van het logic board is wel anders.... toch?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Een Tweakers-vriendelijke Mac zal als warme broodjes over de toonbank gaan, zeker nu OS X er is.
Ja he? Ik zat net ook weer ff weg te :9~ in de Apple shop, maar ik zag dat 128 MB minder in de dual G4 800 500 gulden minder kostte, nou doe mij d'r dan maar eentje zonder geheugen, voor de helft van het geld koop ik het 4-voudige.

Ik wil ook helemaal geen GeForce kaart, maar ik moet wel blijkbaar. Doe mij maar een Radeon (2).

Nog een CD brander? Neuh...

Modem? Neuh...

Gigabit Ethernet? Neuh....

Ik denk dat als Apple 30% van haar prijzen af zou doen dat puur door de schaalvergroting er alsnog meer winst gemaakt zou worden! Alleen dan zou er een schaarste aan G4 processoren ontstaan, dus Apple verkoopt 'aan de hoogste bieder' :(

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 10:46 schreef denki_akira het volgende:
Die nieuwe kasten zijn MOOI!
niet normaal
wie wil een oude G4 350 kope?
kan ik zo'n nieuwe aanschaffen :)

maarre zijn die cases nou ook groter of lijkt dat maar zo?
de architecture van het logic board is wel anders.... toch?
de G4 series hebben veel verscillende logic boards, die van de gigabit, lijkt niet op die van de Digital audio, en die van de AGP, etc etc...

verder, apple heeft al dat spul, DVD-R, gigabit etc erin zitten, omdat ze altijd de technologie willen pushen, altijd de klanten voorzien met t nieuwste( en beste ) wat er te krijgen is. dat gaat dan misschien in de prijs zitten, maar toch, aan de andere kant kun je dan ook even behoorlijk vooruit met je puter

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:20

TeeDee

CQB 241

Op vrijdag 20 juli 2001 10:21 schreef Reflex het volgende:

[..]

dat gaat dan misschien in de prijs zitten, maar toch, aan de andere kant kun je dan ook even behoorlijk vooruit met je puter
Yup, wij werken hier ook zelfs nog met een quadra 800. Dat schatje is ingericht als ISDN Manager Server. Draait nog als een zonnetje :9~

En dan die dual g4 450... heerlijk!!!!!!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Leuk snelle proc, goede videokaart, nu nog de programma's en vooral GAMES :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Verwijderd

Topicstarter
sick basterd duidelijk niet op de mac markt letten.. er is zoooooo veel te krijgen voor de mac.. wij hier dagelijks unrealen op t netwerk..

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 14:15 schreef Reflex het volgende:
sick basterd duidelijk niet op de mac markt letten.. er is zoooooo veel te krijgen voor de mac.. wij hier dagelijks unrealen op t netwerk..
Het games aanbod op de mac is echt maar een fractie van het aanbod op de PC hoor.

Maar games? ach... Ik heb hier net zitten droolen over hoe Gran Turismo 3 er uitziet op de PS2. Voor goeie games ben je in feite veel goedkoper uit met een game console (PS2,DC, X-Box straks, whatever) dan met een PC/Mac.

Ik heb mijn Mac dan ook niet voor de games. Die doe ik wel op een console.

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz ik best wel veel grote game titels op de mac hebben.. ok ik ben geen gamer.. maar enorm veel softwarevan de PC echt wel op de Mac zijn.. :-)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik heb sinds kort een iMac 233 met 160megs, en draai dus OS9 want OS-X zal wel heel traag gaan..... ook heb ik er wat leuke software bij gekregen.... kortom ik vind mijn Maccie zwaar roelent..... enne ik use bijna geen Windows meer op me PC.

[zal wel niet mogen]
Maar ik vind het wel jammer dat het voor de Mac moeilijker is om aan warez te komen :) En ja ik weet, als je software niet koopt, dan sterft je platform uit..... :( en dat zou zonde zijn, maar het blijft een feit:)
[/zal wel niet mogen]

Verwijderd

Topicstarter
whoaaaaaa, ik heb met de nieuwe G4 @ 867 Mhz gewerkt, kanker wat is me dat een hoere geil ding! niet normaal meer gewoon, whoaaaaa!!!
en MOOIIIIIIIIII, ahhh, lekker man

Verwijderd

:(
wil ik OOK!

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 15:56 schreef PluueeR het volgende:
Ik heb sinds kort een iMac 233 met 160megs, en draai dus OS9 want OS-X zal wel heel traag gaan..... ook heb ik er wat leuke software bij gekregen.... kortom ik vind mijn Maccie zwaar roelent..... enne ik use bijna geen Windows meer op me PC.

[zal wel niet mogen]

Maar ik vind het wel jammer dat het voor de Mac moeilijker is om aan warez te komen :) En ja ik weet, als je software niet koopt, dan sterft je platform uit..... :( en dat zou zonde zijn, maar het blijft een feit:)
[/zal wel niet mogen]
daarvoor gebruiken we "carracho" en de server online lijst site: [..]

carracho kan je natuurlijk op [..] vinden.

Carracho is een soort Hotline alleen heeft het een paar voordelen:
- Mac Only, dus de gemeenschap is niet helemaal verziekt zoals die van Hotline.

- van meerdere servers tegelijkertijd downloaden
- betere interface
- OS 9 en OS X versie

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 22:15 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

daarvoor gebruiken we "carracho" en de server online lijst site:[..]

carracho kan je natuurlijk op [..] vinden.

Carracho is een soort Hotline alleen heeft het een paar voordelen:
- Mac Only, dus de gemeenschap is niet helemaal verziekt zoals die van Hotline.
- van meerdere servers tegelijkertijd downloaden
- betere interface
- OS 9 en OS X versie
Dit valt onder de categorie warez links en wordt niet gewaardeerd op dit forum!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik zie geen warez link :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

2 posts hierboven Jotti. Gepost door Sharky_k_

De genoemde sites zijn een soort message board voor het uitwisselen van (apple) warez via hotline of carracho.(gebruik de search op de site maar eens)

Ik dacht dat dat soort sites niet mochten op GOT. Net zo goed als een DivX message board niet op prijs wordt gesteld.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, ik ken het niet, maar ik hoor net van een collega dat het nogal warez only is. Daarom linkjes ff weggehaald. Thanks balou ;)

Verwijderd

www.versiontracker.com heeft helemaal niks met wares te maken. die andere URL zou ik nog kunnen begrijpen. Maar www.versiontracker.com is net zo illegaal als www.download.com gewoon een website met legale software.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 23:35 schreef sharky_k_ het volgende:
www.versiontracker.com heeft helemaal niks met wares te maken. die andere URL zou ik nog kunnen begrijpen. Maar www.versiontracker.com is net zo illegaal als www.download.com gewoon een website met legale software.
Na nog een keer te hebben gekeken naar www.versiontracker.com moet ik je inderdaad gelijk geven. Dat is geen warez site. Alleen de andere van de 2 wel (warez message board).

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ok :)

Verwijderd

echt wat DOEN jullie dat jullie zulke FATTE comps hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 18:29 schreef denki_akira het volgende:
bij Apple werken :-)))))

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 18:29 schreef denki_akira het volgende:
student en wat bijwerken :)

Verwijderd

shit hey!
dat wil ik OOK!
ik heb zwaar in mijn buidel moeten tasten om mijn G4 350 te kope, en ik heb niet eens een beeldscherm!
btw wat doe je (reflex) dan bij apple?

Verwijderd

Topicstarter
voorlopig nog technicall support :P lekker veel vrije tijd..
Pagina: 1